Туреччина оштрафувала шість міжнародних компаній на 10 млн лір ($1,18 млн) за недотримання нового закону про соціальні мережі. Закон дозволяє турецькій владі видаляти контент з платформ, а не блокувати доступ, як раніше, і вимагає від глобальних соцмереж призначити місцевого представника для комунікації з владою.
«Іноземним компаніям, що працюють у Туреччині й щодня обслуговують понад 1 млн осіб, розповіли про деякі правила, яких необхідно дотримуватися. Із закінченням юридичного терміну соціальні мережі, які не повідомили про свого представника, а саме Facebook, Instagram, Twitter, Periscope, YouTube і TikTok, були оштрафовані на 10 млн лір », - заявив заступник міністра транспорту й інфраструктури країни Омер Фатіх Саян.
Він додав, що штраф був першим з п'яти кроків щодо покарання платформ, які не дотримуються закону. Наступні дії - штраф у 30 млн лір, заборона на рекламу і скорочення пропускної здатності на 50% протягом п'яти місяців. Для компаній, котрі продовжать ігнорувати закон, буде скорочена пропускна здатність на 90%, що фактично заблокує доступ.
Якщо компанії підкоряться, обмеження обіцяють зняти, але чверть накладеного штрафу все ж буде стягнена.
Критики заявили, що закон, схвалений в липні, дозволить контролювати контент на онлайн-платформах - після того, як уряд посилив контроль над основними ЗМІ.