Купуючи новенький телевізор з технологією SmartTV, користувач отримує якісну картинку, доступ до мережі та інші додаткові функції. Але, як виявилося, деякі виробники цім не обмежуються - теперь і телевізори стали в один ряд з інтелектуальними пристроями, включаючи динаміки та камери, котрі відправляють дані користувача десяткам сторонніх розробників.
Дослідники з Імперського коледжу Лондона і Північно-Східного університету США виявили, що ряд розумних телевізорів, в тому числі виробництва Samsung і LG, а також потокові приставки Roku і Amazon FireTV відправляли дані про місце розташування та IP-адреси стороннім рекламодавцям та Netflix.
Дані відправлялися незалежно від того, чи мали користувачі обліковий запис Netflix.
В окремому дослідженні «розумних» телевізорів, що було проведено Прінстонським університетом, група також виявила, що деякі програми, підтримувані Roku і FireTV, відправляли дані про певні ідентифікатори користувачів третім особам, включаючи Google. Значну частину інформації телевізори і програвачі відправляють в зашифрованому вигляді, тому дослідникам не вдалося конкретизувати всі види даних, що відправляються, але вони виявили, що в деяких випадках дані передаються на сайти і сервіси, на яких користувач не зареєстрований.
Згідно зі звітом Nielsen за березень, в кінці 2018 року біля 68% домогосподарств в США мали підключені телепристрої, включаючи зовнішнє обладнання, наприклад, потокові приставки. Десятки мільйонів цих пристроїв використовують технологію розпізнавання контенту, яка відстежує все, що дивиться клієнт. Вона дозволяє рекламодавцям підбирати таргетовану телевізійну рекламу, яка на сьогодні складає близько половини всієї цифрової реклами.
На думку дослідників, крім реклами, «збирачі» можуть отримувати і обробляти інформацію про дії конкурентів.
У Netflix, Google і Facebook надали коментарі з приводу дослідження, підтвердивши, що дійсно збирають дані, але запевнили, що вони вкрай обмежені, не містять особистої інформації та використовуються виключно для налагодження персоналізованої реклами.
Експертів з цифровії безпеки цей черговий факт мінімального спостереження і передачі даних знову змусив говорити про притягнення виробників і третіх компаній до відповідальності, оскільки люди все більше наповнюють свої будинки розумними гаджетами.