Навряд чи знайдеться хтось, хто вірив у зростання світового рекламного ринку в умовах пандемії коронавірусу. І ось тепер з'явилися перші приблизні цифри щодо того, наскільки ж він просяде: 9,1% за даними звіту Advertising Expenditure Forecasts від Zenith. До слова, падіння 2009 року склало 9,5%.
Джерело: Zenith, липень 2020 року
Електронна комерція залишилася єдиною, хто виграв у цій ситуації: за даними дослідження Criteo, в минулі місяці 53% споживачів в різних країнах світу обрали принаймні один торговий онлайн-майданчик, і планують використовувати його й після завершення карантину. Крім того, як ніколи проявилася важливість для брендів володіння даними про цільову аудиторію - ті, хто слабо розумів, що і кому продає або пропонує, зіткнулися зі значним спадом послуг і відтоком клієнтів. Вони просто не встигали реагувати на нові потреби споживачів.
Традиційні медіа почали активніше використовувати digital-рекламу: до кінця року частка цифрової відносно традиційної реклами в сфері медіа вперше може перевищити позначку 51%. Ринок реклами на ТБ і радіо скоротиться на 11% і 12% відповідно. А ось на друковані медіа чекає спад відразу на 20%. Зовнішня реклама та реклама в кіно постраждали найбільше - спад на 25% і 51% відповідно.
Варто зазначити, що в грудні 2019 року в Zenith прогнозували зростання світового рекламного ринку 2020-го на 4,3%. Тоді, звісно, ніхто не знав, із якими викликами зіткнуться рекламодавці.
Найсильніший удар рекламодавці відчули у березні-травні поточного року. І поступово вони оговтаються - на думку аналітиків Zenith, перенесені Літні олімпійські ігри і Ліга чемпіонів УЄФА допоможуть розширити ринок 2021 року на 5,8%. Але це за умови загального відновлення і відсутності нових сплесків коронавірусу.