Компанія Alibaba Pictures, яка є частиною китайського гіганта електронної комерції Alibaba, за підсумками березня оголосила про $155 млн можливих втрат цього року. У заяві для Гонконгської фондової біржі причинами втрат вказано спалах коронавірусу і минулорічні «складні часи» для індустрії розваг материкового Китаю.
У заяві йдеться про те, що чисті збитки зростуть в чотири рази у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. І детально описується вплив коронавируса на кіноіндустрію в Китаї, де кінотеатри закрили ще з кінця січня. Крім того, китайські кінокомпанії провели більшу частину минулого року у боротьбі з новим податковим режимом, який був введений після скандалу про ухилення від сплати податків 2018 року. Індустрія країни намагалася примиритися з впливом нового регулятора, контрольованого безпосередньо відділом пропаганди правлячої партії.
Регулятор підштовхнув індустрію до створення патріотичних фільмів і зупинив виробництво інших стрічок для національного прокату та міжнародних фестивалів. 2019 року касові збори зросли на 5%, китайські фільми розширили свою частку ринку, але темпи зростання значно повільніші, ніж швидкість відкриття нових кінотеатрів.
У жовтні минулого року Alibaba Pictures вже випускала попередження про можливі фінансові втрати. На той момент йшлося про неефективні активи і валютні збитки.
На цей раз компанія повідомила, що доходи в січні-березні значно впали, що посилює існуючі проблеми в галузі. «Більшість компаній в галузі відчувають тиск, викликаний цими факторами. Багато хто з партнерів Alibaba Pictures стикаються з операційними труднощами і ризиками розриву ланцюга капіталу», - повідомила компанія, додавши, що створює резерв в розмірі $113 млн.
Яу зауважує видання Variety, незважаючи на фінансові труднощі 2019-20 років, Alibaba Pictures може виявитися одним з лідерів майбутньої консолідації китайської індустрії. Компанія більше позиціонує себе як цифрова інфраструктура маркетингу та дистрибуції, ніж як продакшен. Вона має інвестиційні частки або займалася розповсюдженням в Китаї таких фільмів, як «Капернаум» і «Зелена книга». А материнська компанія, Alibaba, протягом минулого року подбала про те, щоб повернути контрольний пакет акцій Alibaba Pictures, після того як раніше випущені акції знизили свою частку нижче 51%.
Зацікавившись електронною комерцією і послугами потокових відео (що належать материнській компанії), Alibaba вже є найбільшою китайською компанією, що отримала певну вигоду від карантинних заходів.
«Кінематографічний підрозділ зберігає оптимізм щодо операцій в кожному сегменті протягом фінансового року, що закінчується 31 березня 2021-го, завдяки подальшої співпраці з бізнес-групою цифрових медіа та розваг Alibaba Group Holding Limited», - йдеться в повідомленні.