Криза - це не тільки руйнування всього і вся, але й благодатний грунт для процесів, яким раніше для розвитку не вистачало якогось імпульсу. Цілком можливо, що завдяки пандемії коронавируса станеться те, про що говорять вже багато років: американські кабельні мережі нарешті переглянуть свою стратегію роботи, важливе місце у котрій віддавалося так званому сезону пілотів.
На думку аналітиків, є всі шанси, що після пандемії канали поступово перейдуть на модель стрімінгів: коли автори пишуть не пілоти проектів, а працюють на пряме замовлення і створюють одразу цілі сезони. У всякому разі, дії мереж з розвитку сценарних цехів дають до цього передумови: тільки за останні кілька днів кожен мовник з «великої п'ятірки» (ABC, NBC, CBS, Fox і The CW) замовив повторні скрипти для всіх своїх комедійних і драматичних пілотів.
На перший погляд, в цьому немає нічого особливого, проте в підсумку такі процеси можуть в корені змінити галузь. Джерела на ринку говорять, що мережі розглядають можливість сформувати з авторів, які виявляться найсильнішими, «сценарні кімнати», а ті в свою чергу будуть працювати на пряме замовлення. В першу чергу зміни стосуються драматичних шоу, адже для них сюжет має набагато більше значення, ніж, наприклад, для ситкомов.
Втім, це розмови про перспективи, а доки існує ймовірність, що не всі пілоти нинішнього сезону будуть зроблені. Не вирішено і питання оплати праці: наразі мережі ведуть складні переговори із студіями, продюсерами та профспілками про те, як бути, якщо через пандемію роботи, зупинені карантином, не буде доведено до кінця. З одного боку, якщо поточна надзвичайна ситуація в галузі охорони здоров'я триватиме більше восьми тижнів, мережі й студії зможуть застосовувати форс-мажорні положення, щоб не дотримуватися умов угод. З іншого - для багатьох проектів важливі відносини з креативщиками, тож полюбовне рішення з оплатою виглядає більш розумним виходом з положення.