У часи пандемії найціннішими ресурсами мають бути не гречка та туалетний папір, а інформація. Вірус COVID-19 змінив не тільки редакційний бік ЗМІ, але й фінансовий. Bloomberg, the Wall Street Journal, The Atlantic, the Seattle Times та the New York Times вже частково відкрили доступ до своїх матеріалів про короновірус, знявши пейвол. Такий підхід з боку ЗМІ може фінансово зіграти їм на руку.
Професор університету Нью-Йорку Том Мейвіс зазначив, що деяким виданням безкоштовний доступ до інформації про коронавірус може принести нових читачів, які потенційно залишаться вірними виданню та у майбутньому захочуть заплатити за контент.
Поки попит на вірусний контент (вибачте за каламбур) зростав, медіа швидко знаходили нові способи підзаробити на ньому. Вони заполонили ринок подкастами, розсилками та ексклюзивними новинами, більшість з яких були доступні безкоштовно. Buzzfeed запустив розсилку Outbreak Today, у студіях CNN та MSNBC змінили сітку мовлення з фокусом на коронавірус, а CNN провів прес-конференцію лікаря та медичного журналіста Санджая Гупта, який відповідав на питання користувачів з Facebook та Instagram.
Поки найбільші ЗМІ швидко адаптувались до ситуації та готуються отримати зиск, коронавірус вдарив по локальних медіа. По-перше, в умовах ізоляції та соціального дистанціювання стала неможливою традиційна робота жураліста. По-друге, захворювання сильно вдарить по ринку реклами, за рахунок якої виживає більшість місцевих газет та журналів.
Один з нещасливих випадків вже зафіксували у Сієтлі штату Вашингтом. 90% прибутку локальної і єдиної газети міста The Stranger ставили доходи від проведення заходів та організації ринкового простору. Тож через введення карантину прибутки газети впали до такого рівня, що виданню довелося просити в Twitter свої постійних читачів пожертвувати, щоб триматися на плаву.
Хоча експерти вже не перший рік прогнозують вимирання ринку локальних медіа у США, коронавірус може стати акселератором цього процесу. Якщо по-простому, то вірус матиме такий самий ефект на ЗМІ, що і на людей. Великі медіакомпанії з стабільною системою фінансування та базою підписників він не чіпатиме, а от маленькі видання можуть загинути.