Матеріали, поширювані новинною мережею Reuters, проходять спеціальну систему перевірки фактів. Тепер агентство буде використовувати цей досвід для боротьби з дезінформацією в Facebook. 12 лютого Reuters запустило новий підрозділ та окремий блог Reuters Fact Check, оголосивши, що стане одним зі сторонніх партнерів з викриття помилкової інформації в соціальній мережі.
Команда з чотирьох співробітників Reuters вивчатиме відео і фотографії, заголовки новин та інший контент англійською та іспанською мовами, розміщені в Facebook. Два співробітника з перевірки фактів працюватимуть у Вашингтоні, округ Колумбія, і два - в Мехіко. Свої висновки з детальним обґрунтуванням вони публікуватимуть в блозі Reuters Fact Check. Використовуючи матеріали блогу, Facebook буде позначати пости з дезінформацією як помилкові і знижувати їх в алгоритмі новинної стрічки, обмежуючи їх поширення.
«Не в моїх повноваженнях розкривати інформацію про умови фінансової угоди, але можу підтвердити, що вони платять за цю послугу», - заявила директор з глобального партнерства Reuters Джессіка Епріл про угоду з Facebook.
Reuters приєдналося до списку американських партнерів з перевірки фактів, у котрому вже є Associated Press, PolitiFact, Factcheck.org і ще чотири учасники. Пропозиція Facebook стосується перевірки фактів в більш ніж 60 країнах, хоча часто компанія працює з одним партнером, таким як місцеві відділення Agence France-Presse.
Нагадаємо, медіаконгломерат Thomson Reuters нараховує понад 25 тис. співробітників (у самому Reuters працюють 3 тис. співробітників, 2,5 тис. з яких - журналісти). Глава Reuters з глобального збору новин Хейзел Бейкер заявила, що з часом команда перевірки фактів може вирости, оскільки вона планує співпрацювати з Facebook до виборів 2020 року і в наступний період.
Reuters Fact Check перевірить контент по всьому спектру дезинформаційних форматів, для чого розроблена спеціальна шкала. По-перше, це неманипулятивний контент, який втратив контекст - старі і перероблені відео. По-друге - фотографії та відео з незначною обробкою, котрі можуть бути уповільнені, прискорені, об'єднані або мають фільтри. Крім того, є інсценовані матеріали, які розігрують або підробляють, згенеровані комп'ютерні файли з вигаданим контентом або рекламні фальсифікації для реального відео. І, нарешті, синтетичне або Deepfake-відео, яке вимагає великих витрат на виробництво.
Бейкер визнає, що Facebook занадто багато часу витрачає на збір і відправку матеріалів для перевірки фактчекерам. Хоча керівництво соцмережі стверджує, що може знизити подальше поширення помилкового контенту за допомогою понижувального рейтингу, це не вплине на перегляди, які фейк збере до відправки модераторам. «Одним з переваг Reuters є розуміння важливості швидкості», - стверджує Бейкер. Тому команда перевірятиме контент, який вибирає Reuters, грунтуючись на досвіді всієї організації з перевірки фактів, а не тільки матеріали, надіслані Facebook.
Перевіряючі будуть ігнорувати політичну рекламу, бо політика самої соцмережі полягає у відмові від перевірки матеріалів політичної реклами, навіть якщо вони містять дезінформацію в поєднанні із закликами пожертвувати на кампанію. «Ми не будемо коментувати цю політику Facebook. Це в кінцевому підсумку їх справа», - стверджує Бейкер. Ті, хто критикує таке рішення Facebook, закликають заборонити політичну рекламу, перевіряти факти і оголошення кандидатів у президенти, обмежувати мікротаргетінг і дозволяти рекламні кампанії тільки в стандартних форматах, не залишаючи місця для потенційно оманливих тверджень.
Facebook змушена була піти на скорочення прибутку, щоб компенсувати роки зневаги безпекою. Витрати на модераторів контенту, інженерів з безпеки і поліпшення політики знизили зростання чистого прибутку з 61% за 2018 рік до усього 7% минулого кварталу. Але проблема дезінформації стає все більш серйозною перед виборами в США, і платити Reuters за допомогу - це ще один крок компанії у правильному напрямку.