Виробник антивірусу Avast повідомив про негайне закриття своєї компанії Jumpshot: після того, як стало відомо, що це популярне антивірусне програмне забезпечення збирає дані про перегляди і продає їх рекламодавцям.
У своєму блозі генеральний директор компанії Ондржей Влчек (Ondrej Vlcek) заявив, що Avast припиняє збір даних і всі операції дочірньої компанії. Правда, поки не зрозуміло, що керівництво компанії планує робити з співробітниками, які залишилися без роботи.
«Захист людей є головним пріоритетом Avast і повинен стосуватись усього, що ми робимо в нашому бізнесі і в наших продуктах. Інше неприпустимо, - стверджує Влчек. - З цих причин я - разом з нашою радою директорів - вирішив припинити збір даних Jumpshot і згорнути операції Jumpshot з негайним вступом в силу».
У звітах, які були результатом спільного розслідування Motherboard і PCMag, детально описується те, як Avast збирав дані про перегляд користувачів за допомогою свого антивірусного ПО. Ці дані включали Google-пошук, місце розташування, відвідувані адреси з точними мітками часу, а в деяких випадках навіть конкретні запити, зроблені на порносайтах. Хоча в компанії стверджують, що за цими даними не ідентифікувати окремих користувачів, Motherboard звернулися до експертів, які вважають, що в деяких випадках це можливо.
Компанія Jumpshot заявляла, що має дані зі 100 мільйонів пристроїв, і що в коло її клієнтів входили найбільші світові компанії - Google, Yelp, Microsoft і Pepsi. Jumpshot упаковувала ці дані в різні продукти, одним з яких був пакет «Усі кліки», що дозволяв клієнтам бачити всі кліки користувачів на окремих доменах (наприклад, Amazon.com). За повідомленнями, ці клієнти платили мільйони доларів за продукти Jumpshot з точними даними про перегляд.
Хоча Avast оголосила про закриття Jumpshot, Влчек наполягав, що дочірня компанія діяла як незалежна, і стверджував, що і Avast, і Jumpshot працювали «повністю в рамках закону».