Щороку професор Нік Ньюман з британського Reuters Institute for the Study of Journalism публікує розгорнутий звіт з прогнозами про розвиток технологій, комунікацій та їх вплив на журналістику і життя суспільства в цілому. Початок 2020-го виключенням не став: Ньюман традиційно підготував багатосторінкову доповідь, а редакція MBR вирішила в ній покопатися, щоб виділити найголовніше і найцікавіше.
Оскільки попереднє десятиліття визначалося значними трансформаціями медіаіндустрії (стали популярними соцмережі, засновані на рекламі бізнес-моделі почали втрачати ефективність, а роль регуляторів журналістики ослабла), на наступні 10 років Ньюман пророкує процеси, які спробують виправити наслідки. Крім того, за словами професора, нам доведеться пережити чергову хвилю технологічних порушень від керованих штучним інтелектом систем, великих даних і нових візуальних і голосових інтерфейсів, і все це - на тлі економічної і політичної невизначеності в усьому світі.
Під час підготовки звіту Нік Ньюман опитав керівників ЗМІ про тенденції, на які вони очікують від 2020-го для своїх видань і для індустрії в цілому. Більшість медіаменеджерів впевнені в перспективах власної компанії, чого не скажеш про майбутнє глобальної журналістики. Багатьох передбачувано турбує організація місцевих новин, а також заданий Дональдом Трампом тренд на ігнорування традиційних засобів масової інформації на користь прямого спілкування з прихильниками через соцмережі. Що стосується доходів, то половина опитаних видавців вважає, що левова їх частка буде надходити безпосередньо від читання. Близько третини (35%) впевнені, що реклама і доходи від читачів будуть однаково важливі, і лише кожен сьомий (14%) покладає надії виключно на рекламу.
Незважаючи на те, що посилення платформ викликає серйозну заклопотаність у більшості видавців, на регулювання цього питання вони дивляться по-різному. Чверть опитаних вважають, що втручання політиків швидше зашкодить, ніж допоможе журналістиці, протилежної думки дотримуються 18% респондентів. Переважна ж більшість (56%) відповіли, що це на ситуацію ніяк не вплине.
Прогнози обіцяють хороший рік для подкастів: 53% опитаних видавців говорять, що ініціативи в цій галузі будуть для них пріоритетом. Втім, серед респондентів знайшлися і ті, хто має намір зробити ставку на голосові версії і перетворення текстових статей в аудіо як на спосіб отримати вигоду з зростаючої популярності аудіоформатів. Допомогти з цим зможе штучний інтелект, а ще його ймовірно будуть використовувати для персоналізації перших шпальт і впровадження інших форм автоматизованої рекомендації.
2020-й ознаменується ще й тим, що все більше веб-сайтів будуть вимагати реєстраційні дані в обмін на контент, а вибори по всьому світу стануть черговим шансом для розповсюджувачів дезінформації спробувати нову тактику, включаючи технології штучного інтелекту, щоб знищити захист різних платформ. З іншого боку, технологічний прогрес обіцяє нам ще більший розвиток мереж 5G, що забезпечить швидше і надійніше підключення смартфонів до інтернету.
Вивчити доповідь повністью можна тут. Але і короткого резюме з неї досить, щоб зрозуміти, що на всіх нас чекає вкрай насичений рік.