Платформа YouTube попередила своїх креаторів про зміни в правилах розміщення і монетизації дитячого контенту.
Починаючи з 7 січня всі, хто завантажують будь-яке відео на платформу, повинні обов'язково маркувати його як дитячий або дорослий контент, а всі глядачі дитячого контенту будуть розцінюватися як діти. На таких відео не буде персоналізованої реклами, відключені коментарі, stories, live-чат, оповіщення про вихід нових відео, збереження в плейлисті і ще ряд функцій. Дитячі канали не зможуть отримати детальну статистику про свою аудиторію.
YouTube пішов на цей крок під тиском великих рекламодавців, після низки скандалів з показом відверто дорослої реклами на дитячих відео. Також у вересні минулого року Федеральна комісія із зв'язку США наклала на компанію штраф у $170 млн за недотримання закону про захист конфіденційності дітей в інтернеті (COPPA).
До того ж, це зливало рекламні бюджети: коли на контенті багато переглядів, але немає конверсії. Співавтор Telegram-каналу Digital masons Євген Зінгерман зазначає, що це дозволяло заробляти і YouTube, і виробникам дитячого контенту навіть без нативних інтеграції.
Тепер дані всіх, хто дивиться дитячий контент, будуть використовуватися значно обережніше. YouTube оброблятиме особисту інформацію всіх, хто переглядає дитячий контент на платформі, як інформацію про дітей, незалежно від віку користувача. Правило буде діяти навіть для перевірених платних клієнтів YouTube Premium.
Очевидно, тепер дохід більшості дитячих каналів істотно знизиться або зовсім зникне, а на тих, що залишаться, значно зросте кількість нативних інтеграцій.
За повідомленням Bloomberg, в YouTube давно вказували, що їх основний сайт - не місце для дитячого контенту, котрий потрібно дивитися в YouTube Kids. Однак анімації та інші дитячі ролики все одно збирають мільярди переглядів.
За даними AIN, в Україні топ-3 канали за прибутковістю орієнтовані на дитячу або підліткову аудиторію. Найбільший з них - Kids Diana Show - за 2019 рік міг заробити до $40 млн.
У Google обіцяють, що допоможуть креаторам освоїтися в нових умовах, але як саме - поки незрозуміло.