Минулий рік для голлівудських фільмів у Китаї був не надто вдалим, при цьому кінотеатральні доходи країни збільшилися до нового рекордного рівня. Про це повідомляє видання Variety з посиланням на онлайн-платформу продажу квитків Maoyan.
Лише дві американські стрічки увійшли до десятки кращих за зборами в країні: «Месники: Завершення» (на третьому місці) та «Форсаж: Гоббс та Шоу» (на десятому). Але навіть без Голлівуду китайський ринок продовжував зростати. Доходи від касових зборів в 2019 році збільшилися на 5,4% до нового рекорду в $9,2 млрд (64,3 млрд юанів). Втім, темп приросту знизився в порівнянні з 9% за 2018 рік.
Китайські анімація «Нечжа» (Ne Zha) і блокбастер «Мандрівна Земля» стали двома кращими фільмами року. До десятки також увійшли патріотичні фільми «Мої люди, моя країна» і «Капітан». Китайська компанія Bona Film Group підтримала чотирьох з десяти кращих гравців року.
У Китаї наразі налічується 69 787 кінотеатрів, що на 9 708 більше, ніж у 2018 році. В країні вважають поточний момент «золотим століттям» для розвитку власної кіноіндустрії, бо за останні три роки іноземні фільми втратили в касі, а китайські - показали себе пропорційно краще.
За винятком стрічок «Месники: Завершення» та «Крижане серце 2», останні випуски голлівудських франшиз не спрацьовували тут так само добре, як попередники. Очевидно, аудиторія забажала чогось нового. Серед не дуже успішних виявилися фільми «Як приборкати дракона 3: Прихований світ», «Джуманджі: Наступний рівень», «Люди Ікс: Темний Фенікс» і недавній реліз - «Зоряні війни: Скайвокер. Сходження».
«Місцеві фільми наздоганяють Голлівуд за багатьма показниками, такими як IP, сюжет, спецефекти і жанр, в той час як голлівудські фільми потрапляють у вузьке місце самовдосконалення і відсутність оригінальності. Цікавість [китайських] глядачів до них, природно, зменшується», - заявляє китайський сайт Mirror Entertainment.
За даними Mirror Entertainment, китайські глядачі в минулому році, на противагу американським блокбастерам, оцінили імпорт на зразок «Зеленої книги», ліванського «Капернаума» і індійського «Андхадхуна».
Дані Maoyan за 20 кращими фільмами року показали, що китайські фільми були оцінені глядачами вище, як в цілому, так і окремо за сюжетами і спецефектами.
Найбільш успішними новими жанрами в Китаї в 2019 році були фільми про катастрофи («Найхоробріший» (The Bravest) та «Годзилла 2: Король монстрів»), біографії («Китайський пілот», «Зелена книга»), фентезі («Нечжа», «Месники: Завершення»), наукова фантастика («Мандрівна Земля») та анімація.
«Успіх касових зборів більше не обмежений предметом або жанром - все залежить від контенту», - стверджують в Maoyan.
Онлайн-платформа з продажу квитків відзначає також, що в минулому році протягом чотирьох основних святкових періодів - китайського Нового року, літнього періоду, Національного дня і календарного нового року - кінотеатри відвідали майже 50% глядачів.
Maoyan стверджує, що за останні три роки ринкова частка великих блокбастерів з валовою вартістю понад 2 млрд юанів ($287 млн) в Китаї неухильно зростала - з 18,5% від загальної каси у 2017 році до 29,9% в 2018-му і 36,9 % в минулому році - на обороті всього шести фільмів. Це зростання відбулося за рахунок зниження з 80,5% до 62,3% частки фільмів середнього рівня із загальним обсягом від 10 млн до 2 млрд юанів.
Десять з п'ятнадцяти фільмів, що заробили в минулому році понад 1 млрд юанів ($ 144 млн), були китайськими.
За даними Національного бюро кінематографії, в минулому році в Китаї було випущено 1037 фільмів, в тому числі 850 повнометражних художніх, 51 анімаційний, 74 науково-освітніх, 47 документальних та 15 спеціалізованих фільмів. Це трохи менше в порівнянні з 1082 фільмами в 2018 році. Причиною, ймовірно, стало уповільнення виробництва через нові правила і податкові схеми.