Компанія Facebook дослідила теми розмов користувачів, які набули популярності з січня 2018-го до червня 2019 року. Як йдеться у звіті The 2020 Topics and Trends Report From Facebook IQ, ці теми вказують на зміну ставлення, очікування та поведінки користувачів і показують, куди прямує світ у майбутньому.
Останні два звіти Facebook випускала про тренди США, однак цього року розширила охоплення до 4 регіонів: азіатсько-тихоокеанського, Європи, Латинської та Північної Америки. Дані збирали з 14 країн, на жаль, Україна до них не входить.
Ще минулого року Facebook визначив, що американські користувачі приділяють багато уваги етикеткам та змісту продуктів. Така «хімічна» освіченість дійшла і до Франції, де шаленої популярності набув додаток, котрий визначає шкідливість інгредієнтів харчових та косметичних товарів. Озброївшись таким додатком, люди не зважають на яскраву рекламу та маркетинг, а акцентують увагу на поживних речовинах або забруднювачах. Найчастіше інгредієнти «алое вера», «олія дерева ши» та «антиоксиданти» обговорювали користувачі 35-54 років, 87% з яких жінки.
Свідомість піднімається і у Німеччині, зокрема, екологічна та етична. Там свого піку досяг веганський рух, незважаючи на стереотипну любов німців до м’яса. Попит серед користувачів змусив місцевих виробників виготовляти найбільшу в світі кількість запакованої веганської їжі. Але традицію складно вбити, тому німці досі охоче балують себе веганським м’ясом. Останнє опитування показало, що хоч раз купляли «альтернативне» м’ясо 20% німців, молодших за 24 роки. Найпопулярнішими темами обговорення у Німеччині стали «веганський бургер», «вегетаріанство» та «м'ясо». До того ж теми майже однаково хвилюють як жінок (55-57%), так і чоловіків (43-45%).
Швеція підтверджує свій статус екологічно свідомої країни. Цього року у країні скасували Стокгольмський тиждень моди через кліматичні застороги. Шведи активно підтримують sustainable бренди та так звану повільну моду. Протягом 2018-2019 років шведи обговорювали такі теми: «атмосфера», «пластик» та «бавовна». Майже половина користувачів, які висловлювались на ці теми, перебували у віковій категорії 35-54 років.
Модою цікавляться і жителі Великобританії. Особливо вінтажною. Молодь все частіше хоче виділятися з маси однакових футболок та джинсів, а допомагають їй у цьому додатки та сайти з продажу чи обміну одягу. Найпопулярніший додаток речей, що були у вжитку, має 15 млн регулярних користувачів. У топ-теми тут потрапили «вінтажний одяг», «предмети розкоші» та «перепродаж». Усі три теми активно обговорювала жіноча аудиторія (59% і вище).
Окрім екології, у Британії популярний рух здорового способу життя. Найобговорюванішою темою на острові стали новомодні спортивні зали, де заняття проходять у неоновому світлі з «сяючими паличками», ніби на вечірці або рейві. Відомі pub crawl (коли дорослі за один вечір відвідують декілька барів) замінюють sweat crawls, коли користувачі можуть займатися фітнесом в одному закладі, влаштувати собі кардіо-тренування в іншому та «потягати залізо» у третьому.
Окрім відвідувань спортивних клубів, британці також їздять на фестивалі з бігу, де поєднуються спорт та улюблена музика. Ці тренди призвели до того, що ринок здоров’я та спорту Сполученого Королівства перевищив £5 млрд та продовжує рости щомісяця. Найбільш обговорюваними спортивними темами стали «трейл», «силові тренування» та «неон».
Тим часом у США повертають собі популярність ванни. Деякі зірки навіть рекомендують приймати молочні ванни для природного відшелушення шкіри та заспокоєння запалень. Також інфлюенсери рекомендують гратися з температурою води та діляться власними порадами щодо використання щоденних предметів, наприклад, морської солі для приємної ванни. Користувачі активно обговорювали «молочні ванни», «заспокійливу музику» та «морську сіль». Найбільше ці теми обговорювали жінки 18-34 років.
Але не можна сказати, що американці цікавляться лише доглядом за собою. Їх також хвилює доля планети. Опитування показало, що третина американців вважає себе флекситаріанцями - тобто тими, хто живе за флекситаріанською дієтою. Такий спосіб життя виступає за обмеження споживання червоного м'яса та риби, без повної відмови від них, як це відбувається з вегетаріанством. Дієта не забороняє будь-який вид їжі, а просто пропонує збагатити раціон овочами, фруктами та крупами. Facebook називає «метан», «гороховий протеїн» та «рослинна дієта» головними темами обговорення.
Разом із здоровим харчуванням американці підсіли на подкасти, а студії борються за права на екранізації відомих аудіоформатів. Наприклад, фільм The Farewell Лулу Венг розпочався з історії, яку вона розповіла в подкасті This American Life. Зараз стрічка отримала дві номінації на «Золотий глобус» і критики прогнозують мінімум номінацію на «Оскар». Майже однаково обидві статі обговорювали теми «мінісеріалів», «подкастів» та «адаптацій».