Сьогодні, 8 лютого, розпочинається приймання заявок на перший відкритий конкурс аудіовізуальних проєктів TroyStory, організований компанією Media Resources Management на замовлення FILM.UA Group. І ще є достатньо часу, аби подати на нього свій проєкт – ігровий чи документальний фільм або серіал, – адже приймання заявок триватиме понад два місяці: до 18 квітня 2024 року включно. А навіщо це робити та як це зробити правильно – розповідаємо у форматі питань і відповідей.
Що можуть отримати переможці?
Звісно, цікаві призи – це завжди найголовніші аргументи для участі в будь-якому конкурсі. І у TroyStory призи для переможців більш ніж цікаві. Так, наголошуємо: саме переможців, а не переможця, адже за планом їх в ідеалі має бути принаймні п’ятеро – по одному (або більше) на кожну з п’яти категорій конкурсу (про ці категорії докладно розповімо нижче).
Отже, переможці конкурсу в кожній категорії отримують:
- можливість підписання контракту з FILM.UA Group щодо спільного девелопменту та/чи виробництва;
- інвестиції в проєкт від $50 тис. (ресурсом, коштами тощо);
- спільне пакетування проєкту (девелопмент, складання фінансової моделі та плану залучення фінансування, пошук фінансування, партнерів, спонсорів та інвестицій, оптимізація бюджету, плану дистрибуції та просування тощо) та можливість подальшого виробництва в партнерстві з FILM.UA Group.
Нагадаємо, що FILM.UA Group – одна з найбільших медіагруп у Східній Європі: понад 30 компаній під єдиною структурою управління, що працюють над виробництвом, адаптацією, розповсюдженням різних типів контенту в різних жанрах і пропонують повний спектр послуг із супроводу на всіх етапах, включно з фандрейзингом, промо, консалтингом, ліцензуванням тощо. Тож для будь-якого проєкту мати такого потужного партнера – це вочевидь більш ніж корисно.
Які проєкти можна подавати на конкурс?
Як вже згадувалося вище, категорій, за якими можна подавати заявки, п’ять. А саме:
- Локальні фільми. Ігрові жанрові повнометражні фільми з високим глядацьким потенціалом;
- Локальні серіали. Ігрові серіали з високим глядацьким потенціалом;
- Міжнародні фільми. Ігрові фільми з високим глядацьким або фестивальним потенціалом, міноритарна копродукція;
- Міжнародні серіали. Ігрові limited та mini-series із високим глядацьким потенціалом, міжнародна копродукція з Україною;
- Документальні проєкти. Повнометражні документальні фільми та серіали з високим глядацьким потенціалом, українське виробництво або міжнародна копродукція.
Детально про вимоги до проєктів у кожній категорії та про пакет обов’язкових матеріалів, які треба долучити до заявки, можна дізнатися на сторінці Правил конкурсу. А ми лише окремо зупинимося на деяких аспектах кожної категорії. І додатково зазначимо спільну для всіх категорій умову: в усіх категоріях розглядаються проєкти, що підходять для швидкого (до двох років) девелопменту та виробництва.
Отже, для локальних фільмів насамперед важливі високий глядацький потенціал, бюджет до $500 тис. і хронометраж до 100 хв. Жанрові обмеження загалом відсутні, але організатори конкурсу наголошують, що не розглядатимуться костюмовані історичні драми та проєкти, екранне втілення яких потребує дороговартісної комп’ютерної графіки. Подавати проєкти у цій категорії можна навіть на етапі першого драфту сценарію та/або наявності розширеного тритменту.
Локальні серіали також можуть подаватись у форматі опису серіалу, поепізодного плану або сценарію першого епізоду. Усього епізодів у проєкті має бути не менш як 16, а бюджет кожного має вкластися в межі від $16 тис. до $40 тис. (відповідно, так само як і у категорії фільмів, не розглядатимуться проєкти, що потребують дорогих костюмів і графіки). Організатори акцентують, що для серіалів особливо важливий виразний комплексний головний герой і складні харизматичні головні персонажі з нестандартним мисленням.
У категорії міжнародних фільмів бюджет може становити до $1 млн (внесок України як міноритарного партнера – до 20%). Проєкт повинен мати потенціал широкого кінотеатрального прокату та/або успішної фестивальної історії, і відповідно – подальшої дистрибуції на міжнародні телеканали та платформи. Перевага надається жанровому кіно, втім, із бюджетних міркувань знов-таки не розглядатимуться історичні костюмовані драми та проєкти з дорогою графікою. Проєкти можуть подаватись у вигляді сценарію та/або розширеного тритменту.
Проєкти міжнародних серіалів передбачають від 6 до 16 епізодів із кошторисом не більш як $150 тис. за серію (частка бюджету з українського боку становить до 50% за епізод, що, зокрема, включає попередні продажі, спонсорство, приватні інвестиції, ресурси та сервіси виробника тощо, втім, для проєктів із залученням третього копродюсера бюджет епізоду може збільшуватися). Жанрових обмежень немає, але перевага надаватиметься contemporary true crime історіям. Особливо акцентується слово contemporary: у конкурсі не розглядатимуться проєкти з фокусом на радянську історію та костюмовані історичні драми. Натомість організатори зацікавлені в character-driven історіях, які передбачають органічну копродукцію, що спирається на сюжет і персонажів країн-копродюсерів; історіях, що працюють на об’єднання регіону СЕЕ (Центральна та Східна Європа); історіях, що створюють позитивний імідж України та не використовують стереотипів щодо Східної Європи; історіях, що розглядають Україну як історичну частину Європи тощо. Проєкти можна подавати у вигляді тритменту серіалу та поепізодного плану або сценарію першого епізоду.
Щодо документальних проєктів, то це можуть бути як повнометражні фільми, так і серіали з кількістю епізодів від двох до шести. Бюджет має становити до $150 тис. для фільму та до $50 тис. за епізод серіалу. Замовники насамперед зацікавлені в історіях з українським наративом: культура, традиції, теми, що об’єднують суспільство, відмінності від росії, виживання та розвиток у часи війни, повоєнна відбудова, успішні історії протистояння загарбнику тощо. Також у пріоритеті історії цікавих особистостей; історії, що ґрунтуються на відомих подіях, біографіях, книжках, іншому IP; історіях, спільних для України та країн можливої копродукції. Загалом фокус відбору – на креативні документальні проєкти для широкої аудиторії, що представляють авторський погляд на реальні події. Та звертаємо увагу на те, що ця конкурсна категорія має окрему важливу умову: в ній розглядатимуться не просто проєкти з потенціалом для широкої дистрибуції, але до того ж із потенціалом мультимедійності. Тобто історія та проєкт мають давати можливості для додаткових форматів представлення контенту – як-от ігри, застосунки, книжки, виставки, вистави тощо. Подавати проєкти можна на етапі девелопменту – за наявності деталізованої концепції/опису, сформованої структури та визначених ідей щодо потенціалу мультимедійності.
Але хіба конкурс TroyStory проводиться вперше? Здається, в індустрії про нього говорили й раніше…
Справді, дехто в індустрії вже міг чути у розмовах з колегами про TroyStory – як про внутрішньогруповий пітчинг FILM.UA. Цей івент проводився від 2020 року з довільною періодичністю, і загалом станом на початок лютого 2022 року відбулося 15 пітчингів. Наступний, 16-й, мав відбутись у березні-2022, та зрозуміло, що стало цьому на заваді.
Від самого початку TroyStory був спрямований на пошук проєктів, які найліпше узгоджуються зі стратегією групи, для забезпечення цілковитої синергії департаментів групи щодо їхньої реалізації. А тепер можна сказати, що з відкриттям конкурсу для всіх учасників індустрії (а не лише співробітників компанії) ідея продовжується в більшому масштабі. Адже наразі організатори ставлять собі за мету підтримку креативності й інноваційності в контент-індустрії, сприяння створенню якісних і професійних проєктів із високим глядацьким потенціалом, що висвітлюють різні аспекти життя, а також широку співпрацю FILM.UA Group з учасниками ринку на засадах бізнес-ефективності та синергії.
Хто може подаватися на пітчинг?
До участі в конкурсі аудіовізуальних проєктів TroyStory допускаються сценаристи та продюсери, які є громадянами України (крім громадян, що проживають на тимчасово окупованих територіях, а також людей, внесених до Переліку осіб, які створюють загрозу національній безпеці). Заявниками конкурсу можуть бути юридична особа або ФОП. Утім, якщо ви наразі не маєте ані юрособи, ані ФОПу, то також можете подаватись – але з зобов’язанням у разі перемоги оформити те або інше. Ну і, звісно, заявники мають або особисто бути авторами ідей і сценаріїв, що подаються на конкурс, або ж – мати авторські права на подані матеріали.
Хто та як визначатиме фіналістів і переможців?
Подані на пітчинг заявки оцінюватимуться в три етапи. Перший – технічний відбір на відповідність заявок вимогам та умовам конкурсу. Цю перевірку здійснюватиме команда організаторів, після чого заявки, що відповідають технічним вимогам, будуть передані експертній відбірковій комісії (рідерам) для оцінювання згідно зі вказаними у Правилах конкурсу критеріями та формуванням шортліста фіналістів. А фіналістів оцінюватиме журі, що складатиметься з представників компанії FILM.UA Group і запрошених провідних представників індустрії (перелік членів журі фіналу конкурсу згодом буде опубліковано окремо). Важливо підкреслити, що і рідери, і члени журі фінального пітчингу підписують з організатором конкурсу документ про нерозголошення матеріалів заявок. Відтак жодна заявка чи сценарій не будуть передані третім особам або використані без згоди автора чи авторів. Утім, організатори зберігають за собою право публікувати коротку інформацію про проєкти з метою промоції, а також оприлюднювати відеозапис фінального пітчингу.
Щодо визначення переможців, то за результатами оцінювання проєктів журі може ухвалити наступні рішення: присудження всіх винагород, які визначені умовами конкурсу; присудження окремих винагород, якщо їх було встановлено кілька; відмовитися від присудження винагород, якщо жодна з робіт, поданих на конкурс, не відповідає його вимогам.
Як і коли відбуватиметься конкурс?
Таймлайн може коригуватись, але станом на зараз він передбачає наступні часові межі:
- від 8 лютого до 18 квітня 2024-го, 23:59 – приймання заявок;
- 19 травня 2024-го – оголошення шортліста фіналістів;
- 29–30 травня 2024-го – фінал конкурсу;
- 5 червня 2024-го – оголошення результатів конкурсу.
Подання заявок відбувається онлайн, рідери працюватимуть над формуванням шортліста дистанційно, фінал конкурсу відбуватиметься наживо у форматі публічного пітчингу з онлайн-трансляцією, а переможці будуть визначені й оголошені після фінального пітчингу.
Тож – як подати заявку на пітчинг TroyStory?
Технічно – дуже просто. Утім, звертаємо вашу увагу, що заповнення самої заявки й укладання пакету документів, що необхідно до неї долучити, потребує уважності та часу, тож не радимо відкладати це на останній день. Отже, насамперед треба ознайомитися з Правилами конкурсу за цим посиланням.
Далі – уважно (!) прочитати умови та вимоги для проєктів в обраній вами категорії, сформувати згідно з ними свою заявку та подати її через відповідну онлайн-форму.
Посилання на онлайн-форми для кожної категорії наведені на сторінці правил, та ми про всяк випадок їх продублюємо:
І останнє питання… А навіщо все це FILM.UA?
Великі студії в усьому світі завжди зацікавлені у пошуку нових талантів, цікавих проєктів і партнерств. І FILM.UA – найпотужніша студія України – вочевидь не є винятком із цього загальносвітового тренду. Втім, оголошення такого конкурсу в Україні саме зараз має й мету, важливу як для індустрії, так і для суспільства загалом. Адже, як зазначають організатори, «зараз, у часи найбільших випробувань, нам усім як ніколи потрібні потужні українські історії. Історії, що захоплюватимуть. Історії, що розповідатимуть нам про нас самих. І зрештою, історії, що розповідатимуть про нас світові».
Саме для пошуку таких історій, цікавих як для локального, так і для міжнародного ринку, й організовано конкурс TroyStory.
Тож подавайте заявки – і творімо нові українські історії разом!