В Україні триває прокат фільму «Мулан» студії Disney. Хоча стрічка була однією з тих, на які покладали надії для відновлення після перезапуску кінотеатрів, не можна сказати, що фільм збирає якусь рекордну касу: за п'ять вікендів (станом на 11 жовтня) - 13 956 909 грн при 135 305 квитках. Саме цей фільм компанія Omdia вирішила використати як лакмусовий папірець і перевірити, чого б глядачі хотіли більше: піти в кіно на «Мулан» або ж подивитися його за гроші, але вдома. Результат виявився дуже цікавим.
Omdia опитала жителів США, Великобританії, Мексики, Австралії та Китаю за тиждень до прем'єри, задавши одне питання: «Чи сходили б ви на прем'єру «Мулан» в місцевий кінотеатр 4 вересня?»
Відповідь, % опитаних |
Великобританія |
США |
Австралія |
Мексика |
Китай |
Середній показник |
Так, я б одразу пішов у кіно |
16 |
22 |
15 |
21 |
31 |
21 |
Сходив би, але не одразу, а протягом місяця |
21 |
17 |
23 |
28 |
40 |
25 |
|
37 |
39 |
38 |
49 |
71 |
46 |
Ні, я б краще заплатив, але подивився вдома |
18 |
13 |
17 |
21 |
6 |
17 |
Ні, але я б подивився через SVoD-сервіс без додаткової плати за фільм |
21 |
21 |
17 |
19 |
13 |
19 |
|
39 |
34 |
34 |
40 |
19 |
36 |
Ні. Мене цікавить «Мулан», але я б не пішов у кіно і не став би платити ні за оренду тайтла, ні за підписку, щоб подивитися його вдома |
23 |
27 |
29 |
10 |
9 |
18 |
Всього |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
Дані округлено
В середньому 17% відповіли, що краще б залишилися вдома і подивилися за окрему плату на противагу 21% готових йти в кіно. Але в залежності від регіону співвідношення досить кардинально змінюється. Так, готові були залишитися вдома 39% британців і 40% жителів Мексики. Очевидно, Великобританія серйозно сприймає пандемію. А ось в Китаї, наприклад, 31% опитаних готові були йти в кіно на прем'єру, проте в той же час майже 40% сумнівалися - йти чи ні - протягом місяця.
Здається, в світі дійсно настав момент, коли схема і модель дистрибуції може змінитися. «Мишачий будинок» вже оголосив про зміну парадигми: відтепер його основна площадка - онлайн, безпосередньо платформа Disney Plus. Трохи раніше компанія оголосила, що «Мулан» можна буде подивитися на стримінгу за додаткову плату (у країнах, де працює платформа).
До прем'єри в Omdia порахували, що за часів до пандемії «Мулан» зібрав би в Америці близько $120 млн за прем'єрний вікенд. Але лише близько $26,8 млн у новій реальності. А ось дистрибуція на Disney Plus за той же вікенд могла б принести $50,4 млн тільки в США.
Студія Disney дані онлайн-дистрибуції поки не представила, але, як би там не було, «Мулан» в американських кінотеатрах немає.