Лейтмотивом панельної дискусії «Українське кіно. Індустріальний підхід як запорука прибутковості», котра щойно відбулася в рамках міжнародного медіафоруму KYIV MEDIA WEEK, можна назвати слова генпродюсерки ОМКФ Юлії Синькевич: «Важливо об’єднувати зусилля різних гравців ринку, щоб генерувати максимально можливі бокс-офіси».
Як саме це працює, читайте на MBR найближчим часом, а поки що - корисна цифра від генерального продюсера FinalCutMedia Андрія Ногіна. Кажучи про необхідність враховувати фактор «стелі» максимальних кінозборів при плануванні видаткової частини на створення фільму, Андрій назвав максимум - $400 тис. Але краще, за його словами, вкластися у $300 тис. Власне, з такими бюджетами було створено обидві частини франшизи «Свінгери»: бюджет першої склав біля $200 тис., другої – $250-260 тис.
Ногіна підтримала і продюсерка FILM.UA Ірина Костюк: «Щоб окупитися в прокаті, ми маємо знаходитися в рамках продакшен-бюджету в $400-450 тис».
В даному випадку йдеться про комерційне ігрове кіно, а не про анімацію чи артхаус, і при тому - локальну історію, а не фільм для міжнародного прокату. «Там інша математика, - каже Ногін. - Якщо звернути увагу на бокс-офіс останнього року, то лише дві українські стрічки («Скажене весілля» і «Я, ти, він, вона». - MBR) зібрали більше $1 млн. Тому оптимістичний прогноз не може перевищувати той же $1 млн зборів. Після вирахування частки кінотеатрів і дистрибутора у продюсера залишиться 35-40% зборів. От і виходить, що не можна перевищити планку $400 тис. або 10 млн грн. А краще навіть $300 тис. Реалістична оцінка така».
За словами Костюк, із «Захаром Беркутом» одразу було зрозуміло, що за згадану суму фільм не зняти. Тому Kinorob і звернувся в Держкино за підтримкою. А знімати вирішили англійською, щоб прокатати фільм за кордоном: в основному, тому що це драма, а такі фільми в Україні традиційно збирають менш, ніж комедії та екшн.
Якщо ж втриматися в межах $400 тис., то цілком можливо повернути гроші Держкіно, причому з відсотками, а потім будуть «плюси» від продажів на телебачення та онлайн-платформи. «Продаж формату також дає гроші. Невеликі, але все ж», - підсумувала Костюк.