Якщо ви пропустили, то цього тижня відбулося чергове засідання Ради з держпідтримки кінематографії, на якому розглядалася низка цікавих питань. Одним з них було фінансування популяризації національної стрічки «Східняк», а простіше кажучи, промокампанія фільму.
Творці стрічки, компанія «ІнсайтМедіа», надали Держкіно і членам Ради стратегію просування, яке планується на серпень-вересень 2020-го і включає престур творчої команди фільму по містах України. Запитувана сума склала 396 тис. грн.
За словами Володимира Філіппова, який був присутній на засіданні, автори сподіваються, що до серпня пандемія піде на спад, і всі заплановані заходи відбудуться. І хоча очільниця Держкіно Марина Кудерчук зазначила, що у зв'язку з секвестром бюджету відомство і члени Ради попередньо домовилися, що на промотури цього року виділятимуть лише 300 тис. грн на проект, Філіппову пощастило: прохання його компанії Рада задовольнила в повному обсязі.
Ще однією статтею витрат для Держкіно за результатами засідання могла б стати промокампанія стрічки «Пекельна хоругва або Різдво козацьке». Її виробник, «Кінокомпанія 2016», просила 802,5 тис. грн. В ході засідання з'ясувалося, що йдеться не зовсім про промо: автори хоч і планують вийти в повторний прокат в Україні, але грошей просять на те, щоб організувати розміщення фільму на великих онлайн-майданчиках, серед яких Apple TV і Amazon. Гроші потрібні для створення якісного дубляжу англійською мовою (і, можливо, іспанською, якщо буде такий запит), а також інші технічні моменти на кшталт кодувань (які, за словами представників продакшена, на всіх майданчиках різні). Зі свого боку вони готові вкласти в це близько 300 тис. грн, але цього замало, тому звернулися за підтримкою в Держкіно. Крім того, за оптимістичними підрахунками продюсерів, це може стати для відомства непоганою інвестицією: якщо все піде за планом, протягом року присутності лише на Amazon стрічка може заробити $1,5 млн, і 35% від цієї суми (тобто, близько $500 тис.) повернуть в український держбюджет.
Втім, ані Держкіно, ані члени Ради ухвалювати рішення зопалу не стали. Вони угледіли в проханні «Кінокомпанії 2016» потенціал для популяризації українського кіно за кордоном, але взяли тижневу паузу, щоб вивчити питання детальніше і обговорити його з юристами. Тож чекаємо нової дискусії і остаточного вердикту.