Видавці звернулись до Уряду, Верховної Ради та президента України із наполегливим проханням підтримати першочергові заходи із забезпечення доступу населення України до професійних медіа. Звернення підписали президент Української Асоціації Медіабізнесу Олексій Погорелов, президент Асоціації Незалежних Регіональних Видавців України Олександр Човган та голова Національної Спілки Журналістів Сергій Томіленко.
«Саме українські видання місцевої сфери розповсюдження є джерелом інформації для мешканців сіл, міст та райцентрів - а це 66% населення України! Місцеві друковані ЗМІ є джерелом місцевої інформації та новин для 70% мешканців України, а якщо додати сюди інформаційні ресурси, які створюють та наповнюють саме видавці - ця цифра буде навіть більшою. В умовах пандемії все більше країн світу - після першочергових невідкладних заходів у боротьбі з COVID-19 - створюють умови для забезпечення доступу своїх мешканців до преси як до такого ж соціально важливого ресурсу як їжа», - йдеться у документі.
Зважаючи на це, видавці звернулись до влади з проханням підтримати наступні заходи:
- Внести пресу до переліку товарів, доступ до яких має бути забезпечений через працюючі мережі продуктових магазинів та супермаркетів.
- Внести точки роздрібного продажу преси до переліку об’єктів інфраструктури, які мають працювати та забезпечувати інформаційну безпеку в Україні. Більшість кіосків торгують сьогодні також засобами особистої гігієни (маски, антисептики), розміщуються на вулиці, є практично закритими приміщеннями, де контакт продавця та покупця набагато менший, аніж покупця та кассира у супермаркеті.
- Відкрити можливість безперебійного перевезення преси від друкарень до точок роздрібного продажу для компаній, які спеціалізуються на пресовій логістиці.
- Розширити перелік місць, де може здійснюватися торгівля пресою. Додати пресу до асортименту супермаркетів та аптек.
- Отримати від Укрпошти гарантії своєчасної доставки преси передплатникам. Вирішити в оперативному порядку можливість тимчасового (на період дії карантину) зниження тарифу на доставку періодичної преси.
- У часи рекордного падіння рекламних доходів усіх медіа та для запобігання припинення виходу медіа запровадити податкові канікули для редакцій медіа: тимчасово скасувати податок на доходи для працівників редакцій (ПДФО) та ПДВ з продажу преси. Встановити на період дії карантину пільгову оренду для редакцій та для кіосків преси - 1 грн на місяць.
- З метою підтримки редакцій місцевих видань розмістити у газетах місцевої сфери розповсюдження соціальну рекламу за рахунок коштів бюджетів (як національного, так і місцевих), виходячи з вартості 1 грн за один екземпляр тиражу за передплатою. Таким чином передплатники місцевих видань гарантовано отримають достовірну інформацію від Уряду та МОЗ (понад 50% яких - це літні люди в зоні найвищого ризику смертності від корона вірусу). Така дія буде найбільш успішною, бо убезпечить літніх людей, підтримає найбільш вражені кризою місцеві газети та буде дуже ефективною таргетованою комунікацією для Уряду.