Журналістам і раніше шикувати не доводилось, але тепер вони стикаються з новими фінансовими проблемами. За результатами анонімного опитування медійників, що провів Інститут масової інформації 19-24 березня 2020 року, 22% вже мають проблеми із зарплатою у вигляді затримок та скорочень. Одночасно 20% медійників відзначають зростання уваги аудиторії до їхніх видань.
Уже відчули на собі зменшення діяльності медіа 14% респондентів, ще 11% скаржаться на зменшення замовлень. Опитування показало, що 8% журналістів зіткнулися зі скасуванням замовлень, а 9% зовсім не отримують нових.
Опитані медійники вважають, що через карантин увага аудиторії і вплив медіа зростуть, а пошук нових рішень в онлайн-сфері для медіа буде підсилено. Та зростання особистих фінансів журналісти не очікують: 18% опитаних готуються до скорочення чи затримок заробітної плати, а 10,5% прогнозують, що через карантин залишаться без замовлень.
Найгірших перспектив у вигляді призупинення роботи медіа очікують 6,5% респондентів, а 5% взагалі передбачають закриття медіа, в якому працюють.
З опитаних Інститутом журналістів 65% перейшли на роботу з дому, але 18,5% з них доводиться виїзжати на журналістські завдання.
У зв’язку з карантином 81,5% опитаних відчувають потребу покращити свої професійні вміння.
Дослідження проводилося методом анонімного анкетного опитування. Всього було отримано 200 відповідей від журналістів (64,5% - жінки, 35,5% - чоловіки). 60% - журналісти з усіх регіонів України, 40% - з Києва. Дослідження проводилося завдяки підтримці проекту USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews Network.