З 1 січня в силу вступили контрольно-зважувальні параметри, розраховані за результатами хвилі Установчого дослідження, яка пройшла у вересні-листопаді 2019 року. Як повідомляє ІТК, дослідження проводилося для уточнення інформації про наявність телевізійного обладнання та можливості прийому телевізійного сигналу, соціально-демографічних характеристик телеглядачів, а також для оцінювання розміру та структури генеральної сукупності з урахуванням внутрішньо та зовнішньо переміщених осіб для екстраполяції розміру телеаудиторії України.
У межах дослідження було опитано 4 413 домогосподарств - 2406 у містах з населенням понад 50 тисяч і 2007 в населених пунктах «50-» (1169 в селах і 383 в містах) - методом інтерв'ю face-to-face, домогосподарства відбиралися адресним методом. Опитувалися респонденти у віці від 18 до 70 років, а також старше 70 років, якщо в домогосподарстві не було людей іншого віку. Територія дослідження - вся Україна, крім Криму, а також тимчасово окупованих районів Донецької та Луганської областей.
Співвідношення вибірки і генеральної сукупності виглядає так:
Демографічні характеристики
В середньому телевізійне домогосподарство України складається з 2,69 осіб: у 18,9% д/х живе одна людина, у 31,8% - двоє, у 24,4% - троє, у 24,9% - четверо і більше. Найбільша кількість домоходяйств з чотирьох і більше осіб (35,5%) - на заході країни, найменша (19,8%) - в центрі. Найбільше домогосподарств з однієї особи (23,3%) налічується в північному регіоні.
Діти до 18 років проживають у 39,4% домогосподарств, люди старше 60 років - в 47,2%. Розподіл за вибірками рівномірний: 38,2% дітей в містах «50+» і 40,4% в «50-», людей старше 60 років - 45,3% і 48,7% відповідно.
Зайнятість і дохід
Тільки 68,2% домогосподарств можуть похвалитися наявністю людей з повною або частковою зайнятістю: 71,6% - у містах «50 +», 65,4% - в населених пунктах «50-». Із доходами у населення теж не дуже: лише 0,3% телевізійних д/г можуть дозволити собі будь-які покупки в будь-який час. 2,7% вистачає на все, крім глобальних покупок, на зразок машини або квартири; 13,2% можуть собі дозволити великі покупки, на кшталт телевізора або холодильника, якщо заощадять або позичать; 33,4% вистачає тільки на харчування та одяг; 32,9% - тільки на харчування; 14,6% змушені заощаджувати на їжі. Тільки 8% телевізійних домогосподарств могли дозволити собі відпустку за кордоном в останні два роки.
У цифрах дохід телевізійних домогосподарств виглядає так:
Мова
50,6% телевізійних домогосподарств назвали українську основною мовою спілкування в сім'ї, 33,5% - російську, 14,9% - українську та російську в рівній мірі. Розподіл по регіонах виглядає так:
Гаджети, інтернет і тип прийому
Згідно з результатами дослідження, в 12,7 млн домогосподарств України (89,4%) є телевізори: у 69,4% - один, у 23,5% - два, у 7,1% - три і більше. Найбільша кількість д/г з телевізорами - на півдні країни (94,5%), найменша - в Києві (81,1%). 2,6% д/г не мають телевізора, але дивляться ТБ в інтернеті. Найпопулярнішим, як і раніше, залишається телевізор з розміром екрану 20-25 дюймів (50-64 см), але кількість таких пристроїв все ж зменшується: з 64,7% у 2014 році до 43,5% у 2019-му. Відповідно, кількість телевізорів з екраном більше 30 дюймів (більше 75 см) зростає: з 15,9% у 2014-му до 32,6% у 2019-му. Більш, ніж 9,9% домогосподарств мають телевізор з екраном 40 дюймів і більше. Змінюється не тільки розмір екрану, але й його якість: хоча б один широкоформатний (16х9) телевізор є у 59,9% домогосподарств (проти 27,3% у 2014-му), а 56,9% д/г мають пристрої з плоским екраном (проти 30,1% у 2014-му).
Якщо говорити про тип прийому, то в країні лідирує супутник - 34,6% д/г (проти 27,4% у 2014-му), за ним слідує кабель (30,4% проти 36%) і цифрове ефірне ТБ (28% проти 5,1%). 4,2% домогосподарств використовують IPTV / MMDS, 2,8% - досі дивляться аналог (проти 31% у 2014-му).
Йдеться про технічну можливість використовувати той чи інший тип прийому. Варто враховувати, що в одному домогосподарстві можуть бути різні типи прийому
Лише 68,1% телевізійних домогосподарств мають домашній інтернет, хоча як мінімум один девайс із виходом у мережу (комп'ютер, ноутбук, планшет або смартфон) є у 86,2% д/г. Щодня домашнім інтернетом від провайдерів користуються всього 40,6% д/г (51,1% у великих містах, 32,6% - в маленьких населених пунктах), мобільним інтернетом вдома - 31% (33,4% і 29,2% відповідно), мобільним інтернетом поза домом - 31,3% (38% і 26,2%). WiFi поза домом ловлять тільки 8,7% домогосподарств: 12,5% в містах «50+», 5,7% - в населених пунктах «50-».
Кількість смартфонів за останні п'ять років зросла з 65,9% до 83,1%, планшетів - з 5,9% до 23,3%. Стаціонарний телефон залишається у 13,2% телевізійних домогосподарств.
Споживання контенту
На запитання про час, витрачений на онлайн-перегляд контенту вдома, телевізійні домогосподарства відповідають так:
Якщо ж говорити про онлайн-перегляд відео поза домом, то більшість (8-12%) витрачає на це не більше години.
А ось трохи інформації для кіноринку: члени 7,3% телевізійних сімей ходять в кінотеатри кілька разів на місяць або частіше (11,8% в містах «50+», 3,6% - в населених пунктах «50-»). Є куди зростати.
Нетелевізійні домогосподарства
Більшість респондентів відсутність телевізора вдома пояснюють просто: «Не бачимо потреби» (37,7% нетелевізійних д/г та 3,1% усіх д/г). Інтернет замість телевізора дивляться 31,3% нетелевізійних д/г (2,6% всіх), телеконтент на інших пристроях споживають 14,9% нетелевізійних д/г (1,2% всіх). Деяким дивитися телевізор не дозволяють релігійні переконання (7,1% та 0,6% відповідно), у когось на це немає часу (5% та 0,4%), а у комусь заважає нестійкий сигнал (1,7 % та 0,1%).
В цілому ж показники нетелевізійних домогосподарств такі:
Дані належать ІТК; надані МРМ. Детальніше про панель - http://tampanel.com.ua/