За даними недавнього звіту Ampere Analysis, на ринку Європи намітилася тенденція, спрямована на скорочення ринку реклами. Головною причиною є різке падіння доходу в сегменті традиційного лінійного ТБ. Йдеться про п'ять найбільших ринків ЄС: Великобританія, Іспанія, Італія, Франція і Німеччина. Але інші ринки регіону часто або переймають тенденцію, або мають незначний вплив на загальну картину.
Дохід від реклами ТОП-5 ринків Європи у 2015-2020 рр. за типом платформ, € млрд
Джерело: Group M і Zenith Optimedia, на базі моделей Ampere Analysis, липень 2020 року
Оскільки аудиторія онлайн-платформ схильна до «омолодження» (спостерігається приплив все більшої кількості молодих людей), рекламодавці переходять з лінійного ТБ в онлайн. Але слідом за ними, що примітно, йдуть і мовники, оскільки велика частина з них усвідомлює, що потрібно розширювати можливості дистрибуції. До того ж, це додатковий дохід. Менший, ніж на ТБ, але такий, що зайвим не буде.
Як приклад, німецький сервіс Joyn - спільне підприємство мовника ProSiebenSat.1 і Discovery - замовив виробництво двадцяти оригінальних проектів за участю лідерів думок і YouTube-блогерів. А приблизно третина контенту французького громадського мовника France Télévisions готується для дистрибуції на VoD.
Як відзначають аналітики, справа не в локдауні та COVID-19 - спад рекламного доходу на лінійному ТБ спостерігався ще минулого року. Але, очевидно, через епідемію тенденція, спрямована на спад, лише посилиться. Проводячи більше часу вдома, жителі багатьох країн почали споживати більше контенту, але не традиційного, а онлайн.