Коли на презентації Oculus Connect 6 були представлені всі новинки, глава Facebook Reality Lab (FRL) Майкл Абраш поділився з присутніми баченням і планами компанії щодо майбутнього VR- і AR-технологій.
Для початку було оголошено, що лабораторія націлена на створення справжнього відчуття «соціальної присутності» - почуття, що ви фізично поділяєте один і той же простір з іншою людиною, але віртуально. Facebook розробляє аватари для всього тіла, які виглядають і рухаються як справжні люди. Поки компанія не може генерувати цифрові моделі в режимі реального часу, але Абраш впевнений, що це станеться в найближчі роки. Крім тіл, для створення соціальної присутності важлива і передача емоцій, тому в лабораторії працюють над створенням фотореалістичних віртуальних осіб. На презентації було представлене відео, на якому два члена команди розмовляють один з одним, а їх гарнітури відстежують вираз обличчя і «транслюють в режимі реального часу аудіо- та візуальні сигнали, які сприймаються як ідеальне зображення іншої людини».
Але навіщо потрібні цифрові тіла та емоції, якщо віртуальний простір навколо порожній? Для вирішення цього питання в FRL розробили прототип системи, здатної захоплювати високоякісні 3D-скани інтер'єру.
«Завдяки поєднанню високоточної системи глибинного захоплення, сучасної технології одночасної локалізації і картографії (SLAM), ультрасучасної камери і новітньої системи реконструкції, ми можемо досягти рівня з безпрецедентною точністю в VR», - йдеться в релізі Facebook. Ця технологія не тільки дозволить користувачам віртуально знаходитись в звичних просторах реального світу, а й слугуватиме «базовою інфраструктурою, яка буде лежати в основі AR для майбутнього». У FRL її назвали Live Maps.
Для реалізації застосовується загальна віртуальна карта, яка відображає фізичний світ, використовуючи машинний зір, локалізацію і технологію картографування. Необхідну інформацію дослідники планують отримувати з краудсорсингу, де вона буде збиратися інтелектуальними пристроями нового покоління. Щоб заповнити карти початкового рівня, працівники FRL вивчають картографію власних кампусів і використовують невеликі фрагменти загальнодоступних зображень з геотегами для створення хмар точок - поширений метод, який використовується сьогодні в технології навігаційного картографування. Для роботи з новою реальністю планується використовувати особливі гарнітури і окуляри AR. При цьому вони будуть отримувати вже готові дані, а не відтворювати оточення користувача в режимі реального часу, що значно знизить навантаження на кінцеві пристрої.
Надалі фотореалістичні аватари і віртуальні простори будуть об'єднані, щоб створити абсолютно нову форму соціальної взаємодії - у користувача з'явиться можливість проектувати свою присутність в будь-яку точку земної кулі.
Звичайно, на реалізацію повного потенціалу VR підуть десятиліття, як це було з персональними комп'ютерами. Але прогрес однозначно є.