Google планує зробити YouTube місцем для шопінгу. Компанія намагається перетворити відеохостинг на величезний каталог товарів, які користувачі зможуть придбати відразу після перегляду ролика.
Наразі канали, що тестують цю функцію, використовують інструменти для маркування і відстеження товарів. Отримані дані проаналізують за допомогою Google Analytics. Компанія також запроваджує інтеграцію зі Shopify Inc. для продажу товарів на платформі. Такі кроки можуть перетворити YouTube з рекламного гіганта на нового суперника для Amazon.com Inc. і Alibaba Group Holding Ltd.
Раніше Google вже зробила кілька спроб у галузі онлайн-торгівлі, але без особливого успіху. Компанія в основному вважала за краще продавати рекламу, а не товари. Однак пандемія негативно позначилася на маркетингових бюджетах. Електронна ж комерція в умовах ізоляції процвітає, що змусило Google повернутися до ідеї продажу товарів.
За даними Bloomberg Intelligence, до 2025 року роздрібний ринок електронної комерції, за винятком Китаю, може вирости до $2,8 трлн. «Facebook попереду в цій грі», - заявляє аналітик Джітендра Вара (нагадаємо, ще в травні 2020 року стало відомо про плани запустити інтернет-магазини в Facebook і Instagram).
Amazon і Walmart Inc. вже кілька років створюють відеоролики для покупок: але поки жоден з рітейлерів не продемонстрував значного прогресу. Однак в Китаї ця бізнес-модель стала популярною. На Douyin, китайській версії TikTok, популярні блогери використовують стрім, щоб в режимі реального часу продавати товари.
YouTube також має великий потенціал для продажів: наприклад, в популярних категоріях на зразок уроків макіяжу і кулінарії, де блогери рекламують комерційні продукти в прямому ефірі. Сервіс вже розпочав пропонувати підписки для авторів і стягувати 30% від цих платежів.