Вчора Facebook попередила видавців про те, що знову змінює алгоритм виведення новин та іншої інформації від ЗМІ в стрічки користувачів. У новій версії алгоритму акцент робитиметься на оригінальні матеріали з «прозорим» авторством і джерелами. Видача контенту, авторство якого неочевидно, буде песимізірована.
Додатковий контроль запроваджується виключно для матеріалів ЗМІ - контент користувачів потраплятиме до стрічок, як і раніше.
Оновлення алгоритму здійснюється як частина підготовки до майбутніх виборів у США - як відповідь на постійну критику за те, що соцмережа не пріоретизує якісний контент, дозволяючи просочуватися в стрічки користувачів фейкам, маніпулятивним матеріалам та іншій «маячні зі стрічок». Визначаючи оригінальний контенту від ЗМІ, алгоритм спиратиметься переважно на цитування матеріалів в якості першоджерела.
Поки що алгоритм зосередиться на фільтрації англомовного контенту, але з часом у Facebook мають намір підключити його й до інших мов, тож у наших ЗМІ ще є час підготуватися.
Що ж потрібно зробити? Поки що Facebook активно консультується з видавцями з приводу того, як визначати унікальний контент і авторство матеріалів (очевидно, що зміни спричинять великі проблеми в регіонах, де анонімність використовується для захисту журналістів від переслідувань влади). Але вже зрозуміло, що кілька простих кроків зайвими точно не будуть: вказувати авторів матеріалів; потурбуватися, щоб на сайтах і на сторінках ЗМІ в соцмережі була вказана інформація про видання і редакцію; перевірити, чи правильно на сайті прописані метатегі, що віддають контент у Facebook.
Соцмережа запевняє, що для більшості користувачів звична стрічка не зміниться: Facebook як і раніше показуватиме людям матеріали видань, на які вони підписані (або підписані їхні друзі). Видавці ж можуть помітити збільшення трафіку на оригінальний контент, але для більшості ЗМІ зміни не будуть значними.
В останні кілька років соціальні платформи все частіше стикаються з необхідністю фільтрувати контент, тому ця зміна алгоритму агрегації новин не виглядає чимось дивним. Залишається лише сподіватися, що користувачі від нововведення виграють, а медіа - не програють.