Вимірювання телеаудиторії - питання, що не поступається актуальністю темі коронавірусу. Тому саме час відволіктися від карантину і дізнатися, що латвійська телеком-компанія Tet за підтримки фахівців Латвійського університету розробила новий алгоритм профілювання телеглядачів. Він заснований на Big Data і потенційно може не лише зробити простішим планування і розміщення телереклами, а й в перспективі - запропонувати користувачам її персоналізацію.
Поки що творцям вдалося домогтися того, що їх алгоритм з точністю до хвилини визначає час і тип контенту, що проглядається, а також отримує інформацію про пристрій, яким користується глядач. Причому йдеться не лише про телевізори: алгоритм також аналізує комп'ютери, планшети і смартфони.
Амбіцій у компанії-творця вистачає: «Ми хочемо пропонувати телеглядачам персоналізований зміст і приємний користувацький досвід, як це вже відбувається в наших інтернет-проектах. Останніми десятиліттям для цього застосовувалися статистика і допущення, але на наступний період розвитку ми пропонуємо знання і рішення, засновані на великих даних (Big Data) і видобутку даних (Data Mining), завдяки яким у виграші будуть як телеглядачі, так і рекламодавці і ЗМІ», - коментує її голова правління Юріс Гулбіс.
Найцікавіше криється в тому, як проходила реалізація проекту. Спершу глядачів поділили на групи за даними переглядів IPTV-послуги Tet, а потім серед них провели анкетування, щоб зібрати демографічні дані. На базі цього з'явилися аж вісім кластерів стилю життя і особистостей: «Мовчазна більшість», «Урівноважені професіонали», «Відповідальні гедоністи», «Цінителі життя», «Контролюючі егоїсти», «Байдужі упертюхи», «Замкнуті одинаки», «Тривожні відлюдьки». Кожна група має характерні особливості, що дозволяє точніше визначити відповідний тип контенту і реклами.
«Завдяки опитуванню 12 тис. домогосподарств в Латвії ми отримали інформацію про понад 30 тис. респондентів, їх інтереси і хобі. Таким чином ми створили базу даних про вісім кластерів глядачів і їх переваги. Далі ми розробили модулі алгоритму, які з'єднали обидві частини», - каже Алдис Ергліс, вчений Латвійського університету та експерт у галузі даних.
В Tet кажуть, що створення алгоритму стало лише одним з кроків із розвитку проекту. Телеканали і рекламодавці зможуть використовувати його можливості для щоденного звернення до конкретної аудиторії, а компанія продовжить рух в напрямку персоналізації реклами. «Алгоритм дозволить телебаченню і рекламодавцям ефективніше і більш цілеспрямовано спілкуватися з аудиторією. Найбільше це стосується медіаагентств, планувальників телеконтенту та підприємств, які розміщують або хочуть розміщувати рекламу на телебаченні. Розроблений алгоритм все ще потребує вдосконалення. Ми плануємо модернізувати його разом із представниками галузі, щоб остаточне рішення було ефективним. Йому необхідно вчитися, освоювати нові навички, щоб визначати інтереси глядачів ще точніше. У алгоритму є експортний потенціал, оскільки він може бути застосований до будь-якого телебачення, яке транслюється за допомогою інтернет-підключення», - пояснює керівник розвитку нових бізнесів Tet Дарина Ніпер.
Не можемо дочекатися, коли і у нас ділитимуть глядачів на гедоністів і упертюхів. Тоді наша аналітика в «Іграх з часткою» заграє новими кольорами.