У новий рік з новими обіцянками. Зокрема, компанія Facebook оголосила, що повністю видалятиме з платформи відео-діпфейки. У небезпеці опинився контент, який підпадає під такі критерії:
- відео відредагували або синтезували до такого рівня, що середньостатистичний користувач не може виявити у ньому ознаки фейку;
- контент є результатом роботи штучного інтелекту, завдяки якому скомпонували, замінили або наклали контент на відео, намагаючись видати його за справжнє.
Компанія додала, що такі правила не розповсюджуються на пародійний чи сатиричний контент або відео, які монтували, просто змінивши порядок слів. Однак Facebook не надав деталі щодо механізму, який визначатиме діпфейки або відрізнятиме їх від комедійних відео.
Скоріш за все, механізм досі перебуває у розробці. Саме через це минулого вересня компанія запустила Deep Fake Detection Challenge, у межах якого люди з усього світу пропонували власні ідеї та інструменти з відкритим кодом для виявлення діпфейків. Участь у випробуванні взяли Корнелльський та Каліфорнійський університети, Массачусетський технологічний інститут (МIT), Microsoft, BBC та AWS, а також безліч інших медійних, академічних та технічних спільнот.
Facebook додає, що відео, які не мають вищевказаних характеристик, все одно може бути перевіреним на правдивість командою незалежних фактчекерів, з якими співпрацює компанія. Якщо допис визнають частково або повністю фейковим, адміністрація обмежить його розповсюдження у стрічці новин та заборонить його рекламувати.
«Якби ми просто видаляли увесь контент, помічений як фейковий, то відео чи фото продовжували б розповсюджуватися деінде по інтернету та інших соціальних мережах. Залишаючи їх на нашій платформі з поміткою «фейк», ми надаємо користувачам необхідну інформацію та контекст», - повідомляє прес-служба Facebook.