З травня соцмережа Instagram тестує нову функцію, за допомогою якої відмічає попередженням фейкові фотографії та відео. Нещодавно до цієї роботи долучились 45 експертних організацій з фактчекінгу. Відомо, що Instagram приховуватиме матеріали з поміткою «фейк» зі сторінки Explore та пошуку за хештегами. Фейковий допис також не буде одразу показаний на сторінці користувача чи у стрічці - на нього нанесуть блокуючий екран, прибрати який можна лише клікнувши на нього.
При цьому соцмережа не буде перевіряти контент, пов’язаний із політикою. Зокрема, рекламу, фото та відео. Раніше про таке виключення повідомляла і соцмережа Facebook, за що отримала чимало критики. На думку користувачів, це дозволяє політикам проводити чорні піар-кампанії проти своїх опонентів, підвищувати поляризацію суспільства та збирати гроші завдяки брехні.
Хвилю критики отримала і нова програма перевірки фейкової інформації Facebook, яка базується не на даних організацій, наприклад, Associated Press або factcheck.org, а на залученні простих користувачів. Новий механізм, який тестує Facebook, спонукає спільноту юзерів особисто позначати брехливу інформацію, яку потім перевірять фактчекери.
«Наприклад, якщо користувач побачить пост про те, що померла певна зірка, але не знаходить інших матеріалів, які підтверджують цю інформацію, то може позначити пост як неправдивий», - йдеться у повідомленні.
З одного боку, тестова програма має спростити процес верифікації інформації, який співробітники Facebook вже давно називали повільним та «незграбним». З іншого боку, ідея непрофесійного фактчекінга викликає сумніви та показує, наскільки команда Facebook не розуміє важливість журналістської роботи.