У 2019 році аудиторії трьох найбільших російських телеканалів знову скоротились. За даними Mediascope, лідерство зберіг канал «Росія 1» (входить в ВГТРК) - його дивляться 11,9% глядачів Росії старше чотирьох років, минулого року їх було 12,8%.
Частка «Першого каналу» серед всіх глядачів скоротилася з 11,8% до 10,5%, за цільовою аудиторією 14-59 років - з 10,3% до 8,7%. Частка «НТВ» серед всіх глядачів знизилася найменше - з 9,3% до 9%.
«Росія 1» четвертий рік поспіль залишається найпопулярнішим мовником в країні. За словами представника каналу, завдяки переходу на цифрове мовлення вирісло охоплення 20 федеральних каналів. І незважаючи на конкуренцію зі споживанням новин в інтернеті, збільшилася аудиторія каналу новин «Росія 24» (з 1,8% до 2,1%).
«Перший» фокусує свої зусилля на більш молодій аудиторії, і серед глядачів віком до 60 років залишається лідером, вказує представник цього каналу. За його словами, «Перший» залишається і найпопулярнішим каналом серед усіх глядачів у прайм-тайм.
Аудиторія НТВ фактично залишилася на тому ж рівні, що і в 2018 році, вказує гендиректор каналу Олексій Земський. Він також додає, що на відміну від найближчих конкурентів, у каналу немає бюджетних субсидій. Через це витрати НТВ на контент зараз в 2-3 рази нижче, ніж у «Росії 1» або «Першого» і практично дорівнюють витратам каналу «ТВ Центр».
Якщо ж говорити про розважальні канали, то в 2019 році СТС вперше з 2011-го обігнав прямого конкурента ТНТ: частка СТС склала 9,36% (проти 9,32% у СТС) за молодіжною аудиторією 14-44 і 9,45% (проти 9%) - по 10-45. За словами генерального директора СТС В'ячеслава Муругова, збільшити частку допомогли зміни в сітці: вечірні серіали канал став показувати не о 20:00, а о 19:00 (хоча в Mediascope запевняють, що 9 з 10 найпопулярніших показів на СТС - це голлівудські фільми).
Представник ТНТ, коментуючи дані Mediascope, зазначив, що якщо в ефірі канал і втратив частину аудиторії, то в інтернеті популярність його проектів зростає: наприклад, шоу «Що було далі?» Зібрало на YouTube більше 100 млн переглядів.