Далекого 2012 року, коли весь телевізійний світ шукав the next big thing, мало хто міг подумати, що менш ніж за десятиліття буде проголошена ера реньювелів, і мовники почнуть серйозно придивлятись до форматів, що, здавалося б, уже відпрацювали своє. Нині ж і пряме повернення до добре знайомого, і його переосмислення - цілком собі світовий тренд, і українське телебачення у цьому розумінні не виняток. 6 вересня на нас чекає вкрай цікава прем'єра: в ефірі «Нового каналу» стартує шоу «Пекельна кухня» - адаптація американського формату Hell's Kitchen, який у 2011-2013 роках уже адаптував «1+1».
Власне, 2012-го «Плюси» оголосили про відмову від «Пекельної кухні» після заходу на третє коло, мотивувавши рішення високою вартістю виробництва і тим, що «аудиторія втомилася». Не можу нічого стверджувати, та коли канал каже про втому аудиторії вже після другого сезону проекту, то це щось та означає. Крім того, дороге кулінарне шоу «1+1» тоді замінив іще дорожчим квестом Amazing race, тож чи була причина у грошах - велике питання, відповідь на котре, втім, сьогодні далеко не така цікава, як увага до формату на «Новому».
До речі, кармічний зв'язок «Нового каналу» та «Пекельної кухні» виявився ще 2013-го, коли Віталій Докаленко, що пішов з «1+1», запропонував керівництву мовника кросовер «Війна світів. Реізор проти Шефа», одним із ведучих якого став відкритий «Плюсами» пекельний шеф Арам Мнацаканов, учасниками - кухарі, що мріють про власні ресторани, а до команди увійшли люди, котрі раніше робили разом із Докаленком «Пекельну кухню». Проект протримався в ефірі лише один сезон, але, погодьтесь, сьогодні ця історія додає темі реінкарнації формату на «Новому» особливу спецію (хоча я щиро сподіваюсь, що глядачі всього цього не пам'ятають і порівнювати перераховані вище проекти з новинкою не додумаються).
Хай там як, до прем'єри нової української адаптації Hell's Kitchen, про нюанси виробництва котрої я детально розповідала тут, лишилося аж геть мало, а отже, саме час зіграти в мою улюблену гру «Вгадай частку». То що, рушаймо!
Спершу, як то кажуть, згадаємо минуле: подивимося, які були цифри першої української адаптації формату. Тієї, що виходила на «Плюсах».
Позаяк ставки ми робимо на прем'єру, то наведу частку перших випусків усіх трьох сезонів, аби було видно динаміку. Перший сезон - 10,7% за аудиторією 18-54, 50+ та 11,1% за 14-49, 50+; другий - 10,2% за 18-54, 50+ та 10,6% за 14-49, 50+; третій - 11,1% за 18-54, 50+ та 11,1% за 14-49, 50+. У середньому ж частка сезонів становила: 9,8% за обома аудиторіями для першого, 10,3% за 18-54, 50+ та 10,4% за 14-49, 50+ для другого, 10,3% та 10,2% - для третього. Виходить, третій сезон був не такий вже й кепський? Принаймні збирав напевно не нижче за середню частку каналу.
Але повернімося до сьогодення. Нова «Пекельна кухня» вийде в понеділок о 19:00. Останнього місяця «Новий канал» крутив у цьому слоті шоу «Хто зверху?». Це були повтори, а прем'єра свіжого, вже 11-го сезону, відбулася вчора, 2 вересня. Середня частка всіх випусків за серпень становила 6,7% за аудиторією 18-54 (50+) і трішки не дотягнула до 7% за аудиторією 14-49 (50+). Тож «Пекельна кухня» може сколихнути це море затишшя. Якщо, звісно, не завадять конкуренти. Тому пройдімося основними каналами-суперниками, аби подивитись, із ким шоу ділитиме глядачів.
З «1+1», з одного боку, все просто - жодних шоу в слоті «Пекельної кухні» не має бути. Але з іншого - о 19:30 виходить ТСН, що завжди користується великою популярністю. За серпень середня частка ТСН становила 12,9% за обома аудиторіями.
Схожа ситуація і з ICTV, який з 19:30 видає «Надзвичайні новини». Середня частка за місяць трохи нижча, але теж доволі відчутна - 10,5% за 18-54, 50+ та 10,4% за 14-49, 50+. Крім того, «Надзвичайні новини» підтискає «Факти. День» - випуск найактуальніших новин за добу. Він стартує о 18:45, проте накладається на майбутній слот «Пекельної кухні» на «Новому».
З молодіжним ТЕТ перспективи у «Нового» ліпші. У ранньому праймовому слоті канал випускає скетч-шоу «Одного разу під Полтавою», а потім іще одне - «Країна У». У серпні середня сукупна частка обох проектів особливо не відзначалася - 2,4% та 2,7% за аудиторіями 18-54, 50+ і 14-49, 50+ відповідно.
На СТБ от уже півтора місяця у слоті 19:00 виходить реаліті-шоу «Супербабуся» від творців аналогічного за ідеєю проекту «Супермама». За серпень випуски давали від 6% до 11%, через що середня частка за місяць становила 8,2% за 18-54, 50+ та 8,7% за 14-49, 50+. Зазначу, що мінімум спостерігався у День Незалежності, коли альтернативна пропозиція на каналах-конкурентах була особлива щедра.
Тепер, коли у вас є всі вихідні дані, час включати інтуїцію на максимум. Скільки збере прем'єра нового шоу «Пекельна кухня»?