Протягом трьох днів я уважно стежила за ходом Шістнадцятого пітчингу Держкіно, а тепер потроху розповідаю вам, як там усе було. Сьогодні приділимо увагу категорії «Анімаційні серіали» - на держпідтримку претендують десять таких проектів. Оцінюють секцію експерти Олександр Авшаров, Анастасія Верлінськая, Аліна Горлова, Ольга Гаврилова, Олена Голубєва і Людмила Ткачикова.
Перший проект - другий сезон пригодницького комедійного анімаційного серіалу «Хоробрi зайцi» (ТОВ «Видавництво «Глоуберрі букс»). Режисер - британець Тім Ференбах, автор сценарію - Алла Грицай, автор ідеї та креативний продюсер - Ольга Черепанова, продюсер - Сергій Молчанов. Автори планують виробити 52 серії по 7 хвилин і просять на них у держави 20 млн грн (загальний бюджет - 115,9 млн грн). Проект створюється у копродукції з Іспанією.
Синопсис: Сімейство Хоробрих Зайців вирішує змінити звичний ритм заячого життя в Морквяній долині й вирушає у захопливу Подорож, аби дослідити досі незнаний великий світ.
Ольга Черепанова розпочала з оповіді про компанію, що вже 20 років створює контент для дітей, але швидко перейшла до суті. Перший сезон «Хоробрих зайців» вже готовий, його зробили в копродукції з Іспанією, за підтримки Держкіно і з українським партнером - компанією FILM.UA, але на досягнутому автори не мають наміру зупинятися.
Якщо ви до цих пір нічого не чули про «Хоробрих зайців», то його головні герої - зайці-малюки Боп і Бу. Але крім них у зайцесвіті повнісінько населення - для першого сезону автори придумали більше 50-ти різних персонажів, за кожним із котрих ховається унікальний характер дитини. Аби вони були достовірними, до роботи залучали психологів.
Перший сезон закінчили вчасно - у травні 2021-го. Головна художниця і автор стилю, в якому намальовані «Хоробрих зайців» - Анна Сарвіра, і, за її словами, головне арт-досягнення проекту - продуманість його світу. Серіал вже бачили у восьми країнах, а протягом найближчих дванадцяти місяців творці планують підкорити в цілому 55 територій.
Девелопмент другого сезону вже стартував, і в ньому буде кілька нововведень. Наприклад, головні герої ходитимуть в гості до своїх друзів, а не тільки зустрічатимуться з ними на ігрових майданчиках.
Попри те, що проектом опікується велика міжнародна команда, серце виробництва знаходиться в Україні - тут працюють майже 40 осіб. Усі креативні розробки також відбуваються в Україні.
За словами творців, проектом зацікавлені не тільки телеканали та діджитал-майданчики, а й ліцензіати. В Італії, наприклад, партнером в цьому напрямку стала компанія Deagostini, а найближчим часом книги про хоробрих зайців видасть найбільше в світі видавництво Penguin Random House. Крім того, до кінця року іграшки за мотивами серіалу надійдуть у продаж в шести країнах світу.
Просування в соціальних мережах команда розпочала нещодавно, але в YouTube «Хоробрі зайці» вже набрали більше 500 тис. переглядів (на українському та англійському каналах). Партнером другого сезону знову стане іспанська компанія Anima Kitchen. Закінчити його виробництво планують у серпні 2023 року.
Питань у експертів немає, проте у Ткачикової знайшлося побажання для Держкіно - підтримати «Хоробрих зайців». Подивимося, чи прислухаються до неї.
Наступний проект - комедійне фентезі «Школа для малих чудовиськ» (ТОВ «Яркі світ»). Режисер і автор сценарію - Роман Кепкало, продюсер - Яна Паламаренко. Проект передбачає створення десяти дванадцятихвилинних епізодів. Обсяг очікуваної держпідтримки - 10 млн грн (загальний бюджет проекту - 20,8 млн грн).
Синопсис: Хлопчик Матвій поводитися неначе мале чудовисько. Внаслідок помилки він потрапляє до чарівної школи, де кожен учень - справжнє чудовисько зі старовинних легенд. Тепер йому належить знайти спільну мову з цим надзвичайним класом і навчити їх бути справжніми людьми та й самому стати більш людяним.
За словами авторів, їхній мультсеріал розрахований на дітей від 7 до 11 років, але почати вони вирішили з розповіді про свою компанію. «Яркі» існує на ринку з 2012 року і за цей час випустила кілька анімаційних проектів та інтерактивних ігор для дітей. Власне, в цьому і мета компанії - створювати якісний і цікавий дитячий контент. Попередній проект студії, мультсеріал «Пін Пінгвін», не тільки популярний на YouTube, але і виходить в ефірі каналу «Плюсплюс».
Що ж до нового проекту, то режисер каже, що в роботі над ним команда надихалася цілком конкретною дитиною - хлопчиком, сім'я котрого переїхала зі сходу України в маленьке містечко. Для хлопчика це був складний досвід, і на перших порах йому здавалося, що нова школа і оточення - справжні чудовиська. Але з часом все змінилося.
Головний герой мультсеріалу - Матвій, і він потрапляє в схожу ситуацію. Вони з мамою переїжджають з мегаполісу в маленьке містечко, і у хлопчика зріє план: якщо поводитись як чудовисько, то його виженуть з нової школи, і після цього він зможе повернутися на старе місце. Але, як ви можете здогадатися, все йде не так.
Щоб експерти оцінили не тільки історію, але й анімацію, творці приготували до пітчингу досить грубий, але все ж тизер. Не судіть картинку строго: режисер підкреслив, що закінчили його лише за годину до презентації, і він призначений виключно для знайомства.
На головного героя працюватимуть другорядні персонажі: мама, дільничний і, звичайно, однокласники-чудовиська, в основі котрих - персонажі українських міфів і легенд. Кожен епізод буде побудований на рішенні одного конфлікту й емоціях. Крім того, автори хочуть привернути увагу до українського фольклору, навчити маленьких глядачів емпатії і показати, з чим вони можуть зіткнутися під час дорослішання.
Творці вже встигли виграти з цим проектом конкурс Суспільного (категорія «Digital-пiдлiткі»), а два тижні тому презентували його на конференції у Британії. За задумом, персонажів озвучуватимуть діти, і компанія вже розпочала кастинги. Музику до проекту пише Роман Черенов.
Експерти поцікавилися, в якій техніці автори планують малювати серіал, на що режисер відповів, що планують використовувати софт Toon Boom. Значного досвіду роботи в ньому у аніматорів компанії ще немає, але головний з них наразі проходить навчання в школі Олега Маламужа і готує короткометражний проект саме у Toon Boom.
Наступний проект - фентезійна казка «Свинокролики, або В пошуках Золотої русалоньки» (ТОВ «Гарнет Інтернешнл Медіа Груп»). Мультсеріал заснований на однойменному творі Ольги Навроцької, вона ж виступає режисером, а також автором сценарію (разом із Сергієм Коротуном), продюсер - Юрій Карновський. Заплановано виробництво восьми дванадцятихвилинних епізодів, обсяг очікуваної держпідтримки - 16 млн грн (загальний бюджет проекту - 33,5 млн грн).
Синопсис: Історія про маленького свинокролика Мікушу з Клану Свинокроликів, котрий здавна шанують у Чарівному лісі Казкової Країни за їх вміння літати. І лише Мікуша не має цих унікальних здібностей. Разом зі своїми друзями він вирушає в небезпечну подорож, аби врятувати свою викрадену хрещену, Золоту Русалоньку, та нарешті здійснити свою мрію - навчитися літати.
Навроцька відразу зазначила, що до проекту вже приєдналася велика кількість фахівців. Наприклад, художник Анастасія Ізотова, композитор Олег Михайлюта (Фагот) і консультант Олег Маламуж.
Крім дивного, але милого головного героя (котрий не те щоби свин, але і не кролик, а щось середнє), в мультфільмі будуть й інші персонажі - дівчинка-єдиноріг, незграбний ведмежа і колібрі з поганим характером. Це друзі Мікуші, з якими він вирушить на пошуки хресної.
Також в проекті розкривається тема смерті - в казковому світі є особлива Країна Бабусь і Дідусів. Під час девелопменту творці консультувалися з дитячими психологами, і ті відзначили, що такий хід дуже важливий. Ще один цікавий хід полягає в тому, що час від часу Мікуша ламатиме четверту стіну, спілкуватиметься з глядачами і пояснюватиме їм мотиви своїх вчинків.
Минулого року пригоди Мікуші вже були видані в форматі дитячої аудіоказки, яку озвучила Ірма Вітовська.
Карновський вважає, що у жанру, що у ньому створюється проект, сьогодні дуже великий міжнародний потенціал, завдяки котрому автори зможуть ще й заробити. Є і підтвердження цих слів: вони вже уклали угоду з міжнародним сейлз-агентом VMI Worldwide. Крім того, тривають переговори з онлайн-платформами MEGOGO і Sweet.tv, а також підписаний контракт із компанією «Сіневерс» на поширення в Україні та ближньому зарубіжжі. Проюсер бачить у мультсеріалу великий ліцензійний потенціал, а те, що проект виробляється в техніці 3D, дозволить продати його навіть у США - ліпсінк буде не тільки українською, а й англійською.
Олена Голубєва проект хвалить, але цікавиться досвідом авторів - щоби зрозуміти, чому вони беруться одразу за настільки великий проект. Навроцька нагадує, що вже мала справу з 3D-технологією, будучи художником по костюмах у «Мавці», а до цього багато працювала з технологією 2D. Крім того, аби проект вийшов, до нього долучатимуть Олега Маламужа з його компанією та інших консультантів.
На запитання Верлінської, чи фінальний арт персонажів представлений на пітчингу, Ольга відповідає, що цей момент ще буде доопрацьовуватися, але зовнішній вигляд зміниться незначно. Особливо це стосується Мікуші, оскільки він створювався схожим на племінника Навроцької.
Наступний проект - пригодницький мультсеріал «Бутсони» (ТОВ «Гео-інжинірінг Україна»). Режисер - Єлизавета Тарасова, автор сценарію - Роман Розенгурт, продюсер - Володимир Онанко. Автори планують зняти 13 п'ятихвилинних серій і просять на це у держави 8,6 млн грн (загальний бюджет - 17,3 млн грн).
Синопсис: Сім'я обувок із провінційного містечка вирушає на пошуки діда, який втік шукати скарб. У своїх пошуках їм доведеться об'їздити спочатку всю Європу, а потім і весь світ. Герої потраплять у різноманітні пригоди, веселі, часом небезпечні, але завжди з хеппі-ендом, дізнаються про пам'ятки і традиції різних країн, навчаться діяти спільно і цінувати один одного.
Уперше проект подавали на пітчинг минулого року: тоді його режисером значилася Анна Розенгурт, а серед продюсерів був Олег Маламуж. Автори отримали багато зауважень від експертів і тепер говорять, що все врахували. Зокрема, змінили імена персонажів на українські й додали до маршруту подорожі мультяшної сім'ї Ужгород. Виконавчий продюсер Євген Коваль описує героїв як дуже українську родину, що під час своїх пригод світом транслюватиме українські цінності.
Щодо команди, то Маламуж у ній залишився, але в ролі креативного продюсера (і він робив тизер); 50% виробничого бюджету забезпечує Володимир Онанко, що також готовий взяти на себе бюджет на промо; просуванням займатиметься маркетинг-директор Дмитро Канаєв.
Режисер раніше працювала над проектом «Книга-мандрiвка», також у неї є великий досвід у комерційній анімації. Вона обіцяє, що «українськість» персонажів підкреслюватиметься в кожній із історій, але як - не дуже зрозуміло. Проте із презентації чітко видно головну тему серіалу: потрібно дивитися на світ наживо, а не через гаджети (носієм цієї мудрості буде дід). Втім, автори не наполягають, що гаджети - це погано, але відзначають: фокус все ж має бути на реальному світі.
Мультсеріал вироблятиметься в техніці покадрової 2D-анімації, що дозволить створити динамічну картинку. А завдяки движку у вигляді подорожей, проект в цілому буде не тільки розважальним, але й освітнім.
Дотримуючись стратегії просування, автори вже зареєструвалися на MIPJunior, який цього року відбудеться в форматі офлайн, а ще у них є український (MK Media Group) і європейський (Novocomedy) дистрибутори.
Голубєва похвалила героїв та їхнє опрацювання, але дивується: чому персонажі - взуття? Коваль вважає, що це цікавий спосіб показати менталітет людей в різних країнах, а дружина, що прийшла йому на допомогу, повідомила: на такий хід їх надихнули діти, що можуть гратися будь-якими предметами. Експертів почуте, втім, не дуже-то переконало: те, що герої - взуття, не виправдано сценарієм, і цей момент виглядає недопрацьованим.
Наступний проект - пригодницький фентезі-серіал «210 добрих справ. Темні часи» (ТОВ «210 добрих справ»). Режисер - Андрій Щербак, сценарій написали Павло Белянський і Володимир Нікітенко (на основі однойменної книги останнього). Продюсери - Володимир Нікітенко, Дмитро Судаков. Планується створення десяти шестихвилинних серій, обсяг очікуваної держпідтримки - 10 млн грн (загальний бюджет проекту - 20 млн грн).
Синопсис: Продовження неймовірної історії про Машину Часу, що живиться енергією добрих справ. Минуло кілька років, діти сім'ї Гудіні виросли, у них свої інтереси, тому доводиться докладати все більше зусиль, щоб наповнювати Машину Часу добрими справами. Це ж так нудно! Та що, як інша енергія може зарядити її не гірше? Може, це шанс для Кіта нарешті стати зіркою в школі? Але чи не приведе це до непередбачуваних змін? І що тоді тут роблять птеродактилі та інші войовничі гості з минулого?
Перший сезон мультсеріалу вийшов у березні 2021-го на каналі «Плюсплюс» і був орієнтований на прескул-аудиторію, а тепер, за словами Нікітенко, творці ціляться в глядачів старшого віку. У всякому разі, тепер головною темою проекту будуть спокуси, і головний герой встояти перед ними не зможе - він мотатиметься в минуле і змінюватиме його в своїх корисливих цілях. Звичайно, така логіка виявиться хибною, в чому він дуже швидко переконається.
Творці відзначають, що другий сезон серіалу вийшов набагато більш філософським і дидактичним, ніж перший. А ідея продовження з'явилася через те, що автори, уклавши контракти з двома міжнародними сейлз-агентствами, побачили: на проект є попит не тільки в Україні, але і в світі.
Автори наполягають на великому мультиплатформному потенціалі проекту. Зараз це книги і серіал, але в майбутньому творці не виключають, що знімуть повний метр.
Експерти цікавляться, чи планують автори додатково залучати художників, на що режисер відповідає негативно: всі персонажі вже реалізовані в першому сезоні, проект частково готовий до виробництва - залишається створити фони і саму анімацію, з чим впораються художники команди. Також експерти не впевнені, чи впорається режисер із роботою над двома проектами - цим та «Хухою Муховинкою» П'ятнадцятого пітчингу. Андрій Щербак запевнив, що робота буде розведена в часі, тому проблем виникнути не повинно.
Наступний проект - сімейний анімаційний серіал «Суддя Рут» (ФОП Холодкевич Костянтин Анатолійович; анімаційна студія ToonDrive). Режисер - Костянтин Холодкевич, автор сценарію - Володимир Кравчук (псевдонім - Читай). Планується виробництво шести эпізодів по 6 хвилин, на котрі автори просять у держави 4,08 млн грн (загальний бюджет проекту - 8,16 млн грн).
Синопсис: Мудра черепаха-суддя Рут завжди справедливо вирішує спори мешканців лісу. Думаєте, це просто? Спробуйте!
Автори мають намір створити дитячий мультсеріал на судову тематику, побудувавши кожен епізод за єдиною схемою: спочатку глядачів занурять у конфлікт героїв-звірів, далі покажуть дебати в суді, потім мудра суддя Рут винесе вердикт, а в фіналі буде якась мораль.
Якщо образ судді нагадав вам легенду американського правосуддя Рут Бейдер Гінзбург, то ви маєте рацію: надихалися автори саме нею, а головна їхня мета - підвищити обізнаність дітей у галузі права.
Автор сценарію - юрист, а всі справи, що розглядаються в серіалі, взяті з реального життя. Низку історій вже випробували на практиці, показавши дітям із різних шкіл - ті, як кажуть автори, реагували дуже позитивно.
А щоб у експертів склалося уявлення про картинку майбутнього проекту, їм показали невеликий тизер. Анімація, як бачите, гротескна, а персонажі - кумедні.
В цілому проект ідейно продовжує правову тематику, яку ToonDrive взявся розвивати проектом «Конституція для всіх: і великих, і малих», котрий був презентований на П'ятнадцятому пітчингу.
Переходимо до пригодницької сімейної комедії «Хрум» (ЧП «Логос фільм продакшн»). Режисери - Наталя Скрябіна і Олег Цуріков, автор сценарію - Олена Шульга. Планується виробництво десяти шестихвилинних епізодів, обсяг очікуваної держпідтримки - 9,6 млн грн (загальний бюджет - 20 млн грн).
Синопсис: Маленьке цуценя на прізвисько Хрум, що уособлює шестирічного хлопчика, було зовсім маленьким, коли його всиновили Кіт та Кішка. Він обожнює хрумтіти печивом. Розумний, відважний, кмітливий, ввічливий, добре використовує котячі навички. Хрум вперше у житті вирушає на канікули до села, де на нього чекають захоплюючі пригоди, нові друзі й навить недруги.
Автори зізналися, що придумали проект, оскільки їм соромно за те, який контент дивляться їхні власні діти. У перспективі серіал можна розтягнути хоч на 200 серій, і продюсер упевнений, що це цілком реально, адже в Україні практично відсутня дитяча анімація.
За допомогою історії про котів, котрі виховали цуценя, творці хочуть підняти тему усиновлення: завдяки цьому факту Хрум стає сильнішим, адже у нього є як собачі, так і котячі навички, що роблять його свого роду супергероєм.
Вже готові концепт-арти персонажів, але автори ще планують їх допрацьовувати і трохи міняти зовнішність, аби вони ще більше подобалися цільовій аудиторії.
Творці визнають, що приклади подібних проектів є в світі, але їм хочеться зробити щось таке в Україні. Головна ідея серіалу - навчити дошкільнят, що відрізнятися від інших - абсолютно нормально.
Анастасія Верлінська підтримує бажання авторів розповісти про різноманітність, адже це світовий тренд, але після прочитання сценарію у експерта склалося враження, що виховання щеняти котами місцями виглядає як нав'язування поведінкових звичок. Автори це заперечують і обіцяють доопрацювати скрипт так, аби звести такі моменти нанівець.
Наступний проект - комедійний серіал «Кмітлива трійка і Софійка» (ТОВ «Борисфен-С»). Режисери - Сергій і Валерія Шахворостови, автори сценарію - Ольга Войтенко, Михайло Маргуліс, Сергій Шахворостов, продюсер - Сергій Кабаченко. Кількість серій та їхній хронометраж у заявці не вказані, обсяг очікуваної держпідтримки - 3,1 млн грн (загальний бюджет проекту - 6,2 млн грн).
Синопсис: Троє дітей переїздять з мамою у новий «розумний дім» із різними високотехнологічними приладами та електронною нянею Софією з безліччю відеокамер. Діти стають командою, щоб їхні витівки та халепи не були поміченими, і мама не засмутилася.
Режисери описують серіал як історію про незвичайного друга, а як приклад наводять Карлсона і Альфа. Анімація проекту буде покадровою - «ламповою», як каже Сергій, додаючи, що за свою кар'єру створив тисячі розкадрувань і буквально відчуває малюнок руками.
Валерія додає, що проект, попри легкість подачі, піднімає важливі питання: сприйняття технічного прогресу, складність відносин між різними людьми тощо. Актуальність же полягає в тому, що автори сьогодні покажуть те, що відбуватиметься за кілька років. Таким чином творці хочуть навчити дітей спілкуватися зі штучним інтелектом як зі своїм другом.
Щодо техніки анимації, то вона буде комбінованою - з використанням і 2D, і 3D.
Наразі у авторів є попередні домовленості про покази з дитячими українськими телеканалами (якими саме - не уточнюється), а за успішності шоу вони розраховують на копродукцію, в тому числі міжнародну.
Наступний проект - другий сезон анімаційного музичного серіалу «Колискова країна» (ТОВ «Тераса-Фільм»). Режисер - Борис Волков, автор сценарію і продюсер - Дмитро Приходько. Планується виробництво шести трихвилинних серій, обсяг очікуваної держпідтримки - 1,94 млн грн (загальний бюджет проекту - 3,88 млн грн).
Синопсис: Автентичні колискові у сучасному виконанні відомих українських артистів, що супроводжуються оригінальними анімаційними історіями від українських художників.
Продюсер описує проект як музичний анімаційний альманах, а всього автори хочуть створити 25 епізодів, кожен з яких був би присвячений одному з регіонів України. Вибирати колискові допомагають спеціально навчені експерти, а музиканти потім записують їх у своєму стилі. Анімація в кожному епізоді теж різна - її створюватимуть різні художники.
Своїм проектом автори хочуть об'єднати не тільки країну, а й два різних світи - художників і музикантів. На пітчинг творці прийшли тільки вдвох, вле за собою вони відчувають потужну команду, що складається з різних українських знаменитостей (серед них, наприклад, Христина Соловій та Ахтем Сеітаблаєв).
У першому сезоні, що створювався за підтримки УКФ, автори зробили епізоди про Київ, Одесу, Львів, Дніпро та Крим, а в другому планують охопити Полтаву, Черкаси, Тернопіль, Миколаїв, Житомир і Запоріжжя.
Проект уже транслюють 19 регіональних телеканалів, причому творці надають контент абсолютно безкоштовно - через платформу Media Change Ukraine.
У діджиталі перший сезон також був успішний.
Ольга Гаврилова цікавиться, чи є вже домовленості з художниками, які працюватимуть над другим сезоном, на що продюсер відповідає негативно: їх почнуть скаутити відразу після того, як проекту дадуть зелене світло. Звідси й головна претензія експерта: музика в першому сезоні дійсно добра, а от анімація - посередня, і над цим потрібно працювати. Людмила Ткачикова згодна з колегою: попри те, що анімація першого сезону їй сподобалася, експерт не розуміє, що буде в другому сезоні, оскільки у авторів немає ані пісень, ані художників, а тільки попередні домовленості з музикантами. Продюсер каже, що справа в концептуальних особливостях проекту, і все це додаватиметься по ходу. Втім, експерти, здається, не дуже задоволені відповіддю - подивимося на оцінки.
Останній проект у категорії - пізнавально-розважальний мультсеріал «Містер Джоні - просто кіт» (ТОВ «Т.Т.М.»). Режисер - Наталія Михайлова, автори сценарію - Наталія Лєгеза і В'ячеслав Трибуховський, продюсер - Андрій Границя. Планується виробництво шістнадцяти епізодів по 2,5 хвилини, обсяг очікуваної держпідтримки - 7,9 млн грн (загальний бюджет проекту - 15,9 млн грн).
Синопсис: Цикл творів у віршованій формі, головний герой котрого - добрий і кумедний кіт. Він виступає в ролі вчителя/друга для дітей та веселого бешкетника для батьків. Завдяки різним історіям та ситуаціям кіт здобуває новий досвід і нову пізнавальну інформацію.
За словами Наталії Лєгези, що придумала кота Джонні, проект буде корисний не тільки дітям, а й дорослим: у легкій формі він розповідає про важливі речі, в кожній серії пояснює що-небудь нове, вчить відповідальності й просвіщає. Після перегляду, впевнена автор, маленькі глядачі зможуть легко зрозуміти, що добре, а що - погано. Кот, до речі, був обраний не випадково: ця тварина подобається і дорослим, і дітям.
За словами режисера, проект створюватиметься в техніці флеш-анімації (ну нічого собі!), але з залученням більш сучасних програм.
На цьому я сьогодні ставлю крапку, але не розслабляйтеся: попереду ще дві категорії, про які ми поговоримо наступного тижня.