До завершення 2020 року лишилося аж геть мало, тому вже сьогодні пропоную замислитись, що ви відповісте, коли вас попросять описати його кількома словами. Згодна, рік видався такий собі - добре в ньому було на вагу золота, а новим потрясінням, видавалось, не буде кінця. Натомість саме в цей відтинок часу людство стало єдине як ніколи: люди в різних куточках світу відчували те саме, а закриті кордони не заважали поширенню не лише коронавірусу, а й дивних конспірологій - на кшталт шкоди 5G або всесвітньої прищеплювальної змови.
Хай там що, а найближчими тижнями ви підбиватимете свої особисті підсумки. І позаяк у кожному конкретному випадку буде багато колективних емоцій і глобальних подій, найбільші медіакорпорації світу чимдуж прагнуть, аби ви запам'ятали останні під їхнім брендом. Цьогоріч, до речі, одна конячка зійшла з дистанції задовго до самих перегонів: відеохостинг YouTube відмовився робити щорічний Rewind - чи то через непопулярність ролика останніми кількома роками, чи то, як стверджує компанія (та глава українського Google Дмитро Шоломко, котрий долучився до неї), через те, що рік був складний.
Але це не завадило глобальній Google зробити традиційний Year In Search. За версією пошукача, головним питанням людства 2020-го був «Чому?», а коронавірус став головною темою, що вплинула взагалі на все:
Втім, і без нього було багато подій, про які говорили всі, - від вибуху в бейрутському порту до загибелі баскетболіста Кобі Браянта
Стримінг-сервіс Netflix не дуже полюбляє ділитись внутрішньою статистикою, проте вряди-годи розповідає про свої шоу, які найчастіше переглядаються, й інші внутрішні досягнення. Я, сказати правду, була певна, що річні підсумки компанії обмежаться якоюсь інфографікою та містким ретвітом whyyyyy, але вона пішла далі й опублікувала милий ролик, в якому теж відчувається вплив пандемії:
Бажаючі ще більше зануритися в тему контенту, не пройдіть повз підсумки сервісу TV Time: в них зібрана інформація про серіали року, що минає, які здобули найбільшу популярність у «запійних» глядачів. Спершу пройдімося шоу від стримінгів, кабельних і навіть ефірних каналів:
Коли результати про щось і кажуть, то це про те, що людству не потрібні нові шоу: лишіть людям «Друзів», «Анатомію пристрасті», «Як я познайомився з вашою мамою» - і вони будуть щасливі
Свою версію «найзапійніших» серіалів випустив і кіноресурс IMDb. І хоча «Друзі» там теж є, і зміст, і розподіл місць істотно відрізняється від рейтингу TV Time. Та й загалом підсумкових списків у цьому разі більше, й вивчити їх можна не лише в текстовому форматі:
Соцмережі щодня збирають про нас купу інформації, тому кому як не їм скласти з неї картину світу в масштабі одного року. Facebook, наприклад, вирішила виокремити головні соціокультурні явища 2020-го, що спливає:
Пандемія знову на чільному місці, але в багатьох випадках вона стала лише каталізатором глобальних процесів
А у Reddit пішли далі та зробили за мотивами року, що минає, відеодобірку трендів. Дивіться наступне відео обережно - його саундтрек лишиться з вами надовго:
Я попереджала!
За цей рік соцмережа TikTok зміцніла аж так, що змусила всіх SMM-ників світу вивчити свій функціонал. «Чи це не привід для власних підсумків?» - подумали її маркетологи та склали цілу купу рейтингів: від найвірусніших відео до саундтреків нашого життя. Щоправда, з повноцінним роликом чи бодай інфографікою тут вирішили не морочитись, тож вам доведеться вивчати категорії самостійно.
Twitter теж не стала робити ролик, але резюмувала рік у спецматеріалі #ThisHappened. І вийшло куди менш похмуро, ніж ви могли б подумати:
У рейтингу персон року майже всю першу десятку займають політики,
а емодзі року дає надію на те, що світ іще може сміятися
А такий вигляд має список найобговорюваніших у Twitter телешоу. Так, я теж не завжди розумію, про що йдеться
Логічно, що на своє бачення року, який спливає, претендують і ті, хто щодня працює з інформацією.
У компанії CNN певні, що найліпше рік оглядати у світлинах. Тут можна покадрово переглянути головні враження від кожного місяця та трохи поностальгувати
Видання TIME, навпаки, віддало перевагу відеоформату
Платформа Getty Images зробила і те й інше:
Вона підготувала низку тематичних фотодобірок,
а деякі з них стали відеороликами. Гід порожніми залами, площами та концертними майданчиками - мій фаворит
Певна, цим списком кількість медіакорпорацій, які бажають висловитись про рік, що минає, не обмежиться, та й часу в них наразі вдосталь. Хай там як, сподіваюсь, що особисті підсумки божевільного, але цікавого 2020-го для кожного з вас будуть важливіші за те, що відбувається у світі, а в наступний рік ви увійдете сповненими сил, надій і сподівань.