Повільно, але вірно, прориваючись через технічні проблеми і не завжди вдалі презентації, ми підбираємося до фінального акорду Тринадцятого пітчингу Держкіно. Як це було в попередні три дні, читайте тут, тут і тут, а сьогодні ми заслухаємо останню партію конкурсантів, що претендують на держпідтримку своїх кінопроектів.
Останній презентаційний день повністю присвячений категорії «Ігрові короткометражні фільми-дебюти», а оцінюватимуть її Володимир Войтенко, Тарас Босак, Олександр Красовицький, Ліана Плісецька, Михайло Петренко, Валерія Сочивец і Тарас Ткаченко. Тож влаштовуйтеся на своїх диванах і запасайтеся п'ятничною кавою - скоро стартуємо.
У сьогоднішньому порядку денному - 28 проектів. Не забувайте оновлювати цю сторінку, аби нічого не проґавити.
10:40
Держкіно мовчить...
10:44 Почалося!
День відкриває проект «Під контролем» (ТОВ «Трифілмс»). Продюсер - Євгеній Матвієнко, режисер - Алекс Осмоловський, автори сценарію - Алекс Осмоловський і громадянин Ізраїлю Бенні Шкловські. Хронометраж: 20 хвилин. Бюджет: 1 095 612 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Батько і син, які разом працюють у каскадерській компанії, проходять кризу взаємин. Конфлікт між батьком і дитиною, котрий прагне незалежності та самостійності, відбувається у критичний момент - під час виконання дуже небезпечного трюка на знімальному майданчику. Конфлікт може бути розв'язаний лише через прийняття.
Для початку продюсер розповів про свою компанію, що вже тривалий час займається виробництвом рекламного контенту, а тепер узялась до першого художнього проекту.
Режисера Осмоловського в залі немає, проте його партнери показують ролик, в якому він розповідає про себе та свій проект короткометражки. За словами продюсера, для Алекса це автобіографічний проект - у ній режисер хоче розповісти про свої взаємини з батьком.
Команда, за твердженням продюсера, складається із професіоналів, оскільки вони давно надають сервісні послуги різноманітним компаніям. Оператор проекту - Олександр Рощин. До зйомок планують готуватись два місяці, позаяк у стрічці багато складних постановочних трюків. На постпродакшен також відводять два місяці.
Кастингу ще не було, але, за словами Євгенія, він буде непростим, адже акторам треба бути схожими на свої прототипи. Якщо держкоштів на виробництво не вистачить, продюсер обіцяє знайти інші джерела та дофінансувати.
Команда вважає проект екшен-комедією (з перспективою розвитку до повного метра), а режисер - глибокою драмою.
Ліана Плісецька цікавиться локаціями майбутнього фільму, на що продюсер відповідає: зніматимуть усе в Україні. Володимир Войтенко запитує, де ж режисер, а той на обсервації після перельоту - «як порядний громадянин».
Наступний проект - «Ботіночки» (ТОВ «Лаймове Світло»). Продюсери - Володимир Яценко та Анна Соболевська, режисер і автор сценарію - Катерина Лесик. Хронометраж: 15 хвилин. Бюджет: 1 499 892 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Середина 90-х, провінційне містечко. На дискотеці вісімнадцятирічний Андрій зустрічає свого друга-однокласника Женю, який кілька років тому емігрував до Ізраїлю. Тієї самої ночі Женя зникає, і підозра падає на Андрія, котрий повернувся додому в Женіних кросівках. Батько Жені - місцевий кримінальний авторитет - самостійно береться до пошуків сина.
Режисер розпочала презентацію з повідомлення: проект короткометражки тепер має назву не «Ботіночки», а «Джордан 96». В основі проекту - реальна історія, що трапилась із батьками Катерини. За її словами, це історія не про кримінал, а про звичайних людей, у кожного з них - своя правда. Мета режисера - аби глядачі, вийшовши із зали, замислися, а як би вчинив я на місці героїв?
На початку стрічки режисер хоче створити оманливе враження про героїв, і лише в кінці розкрити істинні мотивації кожного з них.
Кастинг уже розпочали, проте він не остаточний і пошуки триватимуть. Цим займається Алла Самойленко. Оператор проекту - Євген Санов, худпост - Влад Одуденко, звукорежисер - Сергій Степанський.
Референси проекту - «21 грам» (за реверсивною формою викладення) та «Тіснота» (за атмосферою приреченості).
Зйомки стартують у листопаді, дедлайн виробництва - квітень. Фестивальній реліз планують на травень 2021-го (почати фестивалити планують із Канн), а кінотеатральний - на листопад 2021-го.
Головною локацією автори вбачають Новоград-Волинський, де, власне, народилася і виросла Катерина.
Володимир Войтенко каже, що відчуває велику довіру до того, що робить Катерина, а сценарій проекту переконав його - стрічка буде не лише цікавою, а й глибокою, яка порушує важливі питання.
І моє улюблене запитання від нього - як, враховуючи обсценну лексику, автори планують кінотеатральний реліз? Продюсер відповідає, що йдеться не про широкий комерційний прокат, а про те, щоби фільм увійшов до якогось альманаху. Лайку «не запікуватимуть» - якщо в «Дикого поля» вийшло, то й тут вийде.
Наступний проект - драма «Золотий танець» (ФОП Плюта Олена Георгієвна). Продюсер - Олена Плюта, режисер - Олена Карабуля, автор сценарію - Олексій Черняк (адаптація книжки Михайла Рошка «Кривавий місяць над Минчелом»). Хронометраж: 15 хвилин. Бюджет: 1 497 112 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Молодий гуцул, повернувшись на батьківщину із заробітків, іде на весілля своєї сусідки. Там зустрічає дух дівчини, яка повісилася через нього багато років тому.
Жанр проекту режисер називає психологічною драмою у формі фільму жахів. Утім, це будуть не «жахи задля жахів». Меседж фільму полягає в тому, що головна цінність - наша совість. «Може, в житті й немає справедливості, але всесвітня справедливість існує», - каже Олена.
Автор першоджерела (до речі, декан Ужгородського університету) теж говорить, що містична складова сюжету лишень відтіняє характери героїв.
Владислав Каплун, Юлія Першута, Денис Лемайкін - дрім-каст проекту. Музичним оформленням займатиметься український гурт Bubble Jam. Оператор - Дмитро Плюта.
Продюсер каже, що одна з головних мотивацій узятися за стрічку - багаторічне виробництво проекту «Містичні історії».
Прем'єру хочуть зробити не в Києві, а в альма-матер режисера - в Ужгороді, і вже потім проїхати з туром містами України.
Валерія Сочивец згадала, що вже бачила авторів першого дня пітчингу з іншим проектом - «Пипетка», а тому цікавиться, який проект режисерові ближчий. Та обрати не може, тож лишає рішення за експертами. Оскільки це не єдиний такий випадок на Тринадцятому конкурсі, Валерія пропонує Держкіно наступного року змінити правила подання заявок, аби дебют все ж таки був дебютом.
Наступний проект - «Про життя, про режисуру і трохи про Бога» (ТОВ «Продекс Філм»). Продюсер - Ростислав Моховиков, режисер та автор сценарію - Юрій Пупірін. Хронометраж: 20 хвилин. Бюджет: 1 468 540 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Режисер фільму, перед очима якого сталися трагічні події, що стосувались його близького друга, намагається осмислити їх за допомогою стрічки, створеної на ґрунті цих подій.
На Одинадцятому пітчингу проект презентувався від компанії «Добранічфільм», його продюсером була Світлана Рудюк. Відтоді бюджет виріс майже на 200 тис. грн (торік просили 1 млн 276 тис. 902 грн).
Юрій Пупірін - не лише режисер проекту, але ще й прототип головного героя.
Референси проекти - «Амелі», «Карти, гроші, два стволи», «Готель «Гранд Будапешт», «Реквієм за мрією» і низка інших культових стрічок, які, на думку автора, об'єднує одне - нестандартні режисерські рішення. Оператор фільму - Юрій Дунай, худпост - Олександра Карякіна.
Спершу експертам показали запис проб, нині режисер розповідає, що в чомусь вони його влаштовують, а в чомусь - ні, однак головне, що він бачить недоліки і розуміє, як їх виправити.
Спектр режисерських ходів, котрі плануються у проекті: мультикамера, анімація, використання фотографії, швидкий монтаж (як у Гая Річі) - за словами Юрія, так режисер вривається в реальність і змінює її. Але головне - це гра акторів, і на неї буде зроблений основний акцент.
Домовленість з акторами вже є, як і команда, а от грошей немає - по них автори і прийшли на пітчинг.
Наступний проект - «Рак-Самітник - Майстер втечі» (ТОВ «Продакшн№1»). Продюсер - Вероніка Степанчук, режисер та автор сценарію - Валерія Кальченко. Хронометраж: 20 хвилин. Бюджет: 1 336 473 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Віталіні 13 років, у неї нова школа, а її батьки розлучаються. Життя дедалі більше нагадує відображення у кривому дзеркалі. Де Віталіні шукати втіхи у своїй самотності, як не у світі довкола?
У режисера вже є нагорода «Золотий Дюк» за дипломну роботу, а також «Золота Дзиґа» за співавторство сценарію фільму «Мої думки тихі».
Описуючи проект, Валерія каже, що фактично це історія про всіх нас - дорослих, котрі не можуть знайти всі потрібні відповіді в житті. Як і головна героїня, всі ми періодично почуваємося кинутими та самотніми, просимо відповідей у бога, але не отримуємо їх. Та й у принципі режисер переконана, що дитячі фільми більше потрібні дорослим, адже вони мають терапевтичний ефект.
Настроєвим референсом режисер називає стрічки Татяни Яблонської та Зінаїди Серебрякової.
Стилістика фільму - експресивна камера в моменти експресії героїні (хай би що це означало). Проте загалом камера спокійна. Усе це - щоби передати пограничний стан головної героїні, від повного холоду до жару.
Головну героїню зіграє Саша Серединська (для режисера важливо, аби співпадав внутрішній світ героїні й актриси), її батьків - Марія Хомутова та Марк Дробот.
Наступний проект - «Волонтер» (ТОВ «Бед Рейвен»). Продюсер - Євген Власюк, режисер - Сергій Зейналов, автор сценарію - Сергій Касторних. Хронометраж: 14 хвилин. Бюджет: 1 479 418 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Із початком війни 2014 року Ігор знаходить своє покликання - бути волонтером. Але з часом, коли немає потреби у його допомозі, він уже не може зупинитися, і жага до благодійності руйнує його особисте життя.
За словами режисера, сюжет проекту - це, по суті, історія про кожного з нас, про людину, яка проживає своє життя та хоче допомагати іншим.
Світло і колір у стрічці перегукуватимуться із внутрішніми станами героя: моменти волонтерства, що його тішать, покажуть у теплих тонах, а звичайне життя, де він нещасливий, - у холодних.
Режисер упевнений, що тема дуже актуальна для українського глядача, але також знайде відгук і співчуття у закордонної аудиторії.
Попри те, що експертам показали проби кількох акторів, кінцевого рішення щодо каста наразі немає.
Наступний проект - «Світлячки» (ТОВ «Ю.ЕФ.АЙ.ПРОДАКШНЗ»). Продюсер - Едуард Євтушенко, режисер - Марина Софійчук, автор сценарію - Марина Артеменко. Хронометраж: 8 хвилин. Бюджет: 1 499 529 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Олексій увесь час проводить в офісі, прагнучи побудувати кар'єру. Час від часу він повертається до будинку своїх батьків, аби навідати стареньку матір - лише тому, що вона цього потребує. Проте після нещасного випадку розуміє: він точно так само має потребує в мамі та її турботі.
Іще один проект зі сценарієм Марини Артеменко - вже четвертий на теперішньому пітчингу.
У Марини Софійчук є досвід роботи на телебаченні не лише на позиції режисера, а й актрисою.
За словами сценаристки, ця історія водночас і проста, і складна. А режисер розповідає, що у проекті вона хоче говорити мовою образів - це, мовляв, набагато ефективніше за слова. Головну локацію - будинок - уже обрали: на локації є три гектари зарослої території, де можна створити сад.
Попередній кастинг уже проведений - найвірогідніший кандидат на затвердження на роль головного героя Сергій Фролов. Також режисер близька до того, аби взяти у каст Мартіну Андрійченко і Раїсу Попенко - втім, рішення наразі не є остаточним.
Оператор трохи розповів про візуальну складову проекту. Приміром, автори мають наміри показати різницю між реальним і сюрреалістичним світами за допомогою метода зйомки, а кадри з появою світлячків будуть зняті з реальними джерелами світла, які приберуть на пості, щоби залишилось тільки світло.
Основні локації проекту - будинок, сад, машина, в котрій герой їде на роботу, палата в лікарні й офіс.
Команда «Світлячків» - одна з небагатьох, яка не каже про участь «у всіх фестивалях класу А». Плани в авторів набагато життєвіші - кінофестивалі у Варшаві, Таллінні і Єревані (а також український «Молодість»).
Наступний проект - «Річниця Перемоги» (ФОП Кашпур А. О.). Продюсер - Едуард Євтушенко, режисер - Ганна Радецька, автори сценарію - Андрій Кашпур і Дмитро Хопта (він же креативний продюсер проекту). Хронометраж: до 20 хвилин. Бюджет: 1 454 486 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Події відбуваються у найближчому майбутньому - Україна перемогла у війні. У фільмі показаний процес підготовки та зйомки відеороликів, що присвячені річниці перемоги України в російсько-українській війні. Герої цих роликів - Воїн, Економіст, Інженер й інші - згадують події та вчинки, які стали складовими перемоги і такими, котрі визначили подальші дії.
Спершу автори показують ролик із майбутніми «акторами» - ролі у проекті мають виконати військові, волонтери, економісти й інші люди, які беруть участь у війні. Цим фільмом автор хоче зазирнути в майбутнє, «коли війни більше не буде та коли ми переможемо». Продюсер додає: «Аби люди прожили 20 хвилин у країні, котра перемогла, і замислилися, що робити далі».
Ганна Радецька - дебютант, але в неї великий досвід роботи на телебаченні, зокрема - в реаліті й ток-шоу. Вона так і каже: «Раніше я знімала реаліті про теперішнє, а нині хочу зняти реаліті про недалеке майбутнє».
Оператор проекту - Юрій Беденко, композитор і саундпродюсер - Роман Співак.
2018-го команда на замовлення МІП працювала над проектом «8 травня» - тоді й народилася фабула «Річниці перемоги».
Як виявилось, звичайні люди - не єдині учасники проекту: вони будуть у кадрі нарівні з професійними акторами.
Володимир Войтенко називає доброю прикметою появу фільмів про те, що буде після війни (першим був «Атлантида» Васяновича).
Перерва 15 хвилин.
12:51
Проект «Родовід» (ООО «Кінокіт») із конкурсу вибув, тому наступним презентується проект «Рефлекторіум» (ООО «Кіновир»). Продюсер - Катерина Шевченко, режисер - Анастасія Лавриненко (Ярославна Гусар). Автори сценарію: Анастасія Лавриненко та Сергій Касторних. Хронометраж: 15 хвилин. Бюджет: 1 499 400 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Потрапивши до дзеркальної камери для перевиховання, бунтарка Альвія має обрати - зламатись або втекти, аби покласти кінець лицемірній владі.
Переказавши синопсис, автори показують референси локацій і костюмів у стилі стімпанк (тобто їх наразі немає). На ролі вже затверджені Тая Щурук та Артем Кальченко. Команду теж уже зібрали - вона і знімала тизер. Оператор проекту - Олександр Кришталович, худпост - Вадим Шинкарьов, художник із костюмів - Марія Керо, композитор - Люк Коррадіні.
Проект презентують не вперше, й автори говорять, що провели роботу над помилками і сподіваються, що виступають перед експертами із цим фільмом востаннє (стрічку презентували на Одинадцятому пітчингу).
Продюсер каже, що їхній проект - унікальний для українського кіно (але не пояснює чому). А ще, що режисер три роки нічого не знімає - чекає можливості реалізувати саме цей сценарій.
Наступний проект - драма «Склодув» (ТОВ «Трилобіт Фільм»). Продюсери: Олексій Уманський, Андрій Євстратенко, Сергій Баженов. Режисер - Андрій Багінський. Автори сценарію: Олексій Уманський та Андрій Євстратенко. Хронометраж: 10 хвилин. Бюджет: 1 496 174 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Багаторазовий переможець конкурсу склодувів несподівано програє молодій жінці, переселенці зі сходу України. Вважаючи її перемогу незаслуженою, він нерозумно «мститься».
Тема проекту - взаємодія між переселенцями та «корінним» населенням. На думку авторів, вона - на злобу дня, проте мало хто наважується почати в ній розбиратись. Режисер говорить, що йому цікаво працювати над проектом, адже тема йому близька - прописка, мовляв, не є чимось визначальним. Причому не лише в Україні: у світі, де питання мігрантів стоїть украй гостро, фільм теж зрозуміють.
Стрічку планують подавати на конкурс короткометражних фестивалів у Торонто та Нью-Йорку, а також на ОМКФ.
Володимир Войтенко мало що зрозумів із короткого тизеру, але чомусь побоюється, що авторів засмокче телевізійна естетика - мабуть, через попередній досвід режисера і його команди. Однак продюсер його заспокоює, що цього не станеться.
Наступний проект - «Сніг для Сироти» (ТОВ «Маніфесто18»). Продюсери - Микола Короткий і В'ячеслав Гармаш, режисер - Максим Лукашов, автор сценарію - Василь Кухар. Хронометраж: 17 хвилин. Бюджет: 1 470 360 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Передноворічного вечора на стіл до судмедексперта потрапляє тіло чоловіка в костюмі Діда Мороза. У нього в кишені - список адрес, за ними покійний мав доставити подарунки. Увагу судмедексперта привертає адреса якогось сироти та його прохання - привезти сніг. Як колишній вихованець дитбудинку герой вирішує відвезти подарунки нещасній дитині. Але виявляється, що сирота - аж ніяк не дитина, та й геть не снігу він прохав у Діда Мороза.
Жанр фільму - чорна комедія. Знімати планують в естетиці новорічних стрічок, аби підкреслити комічність того, що відбувається (наприклад, локації будуть зовсім не святкові). Моральний посил проекту: людина завжди обирає між добром та злом, й у стрічці завжди обирають добро.
Режисер дуже хвилюється та плутано розповідає історію зі свого життя, мораль якої - добре, коли хтось комусь подарує щастя. І головна думка його фільму полягає саме в тому, попри зовнішню «чорнуху».
На головні ролі вже затверджені Олександр Лаптій і Максим Максим'юк.
Стрічка увійде до власного альманаху короткометражок від «Маніфесто18», також його планують розміщувати на онлайн-платформах. Уже є домовленість із дистрибутором, що просуватиме проект на фестивалі.
Наступний проект - «Сумні портрети» (ТОВ «Зет Пікчерз»). Продюсер - Злата Єфименко, режисер - Віталій Кікоть, автор сценарію - Ігор Зайцев і Роман Волосевич. Хронометраж - 20 хвилин. Бюджет: 866 712 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Любовний трикутник між касиркою та двома охоронцями маленького супермаркету у провінційному містечку.
Режисер говорить, що для нього ця історія насамперед про страх: аби його підкреслити, він хоче нагнітати саспенс прийомами із трилерів і хорорів. При цьому в сценарії багато гумору, а також, як стало зрозуміло з ролика, обсценної лексики. Проте режисер каже, що лайку максимально прибиратимуть, залишаючи тільки там, де без неї не обійтися.
Валерія Сочивец відзначила схожість проекту з російською стрічкою «Людина, яка здивувала всіх» з Євгенієм Цигановим, але режисер говорить, що її не бачив.
Наступний проект - «Таємниця трипільської альтанки» (ТОВ «Юкрейніан Пікчерз»). Продюсер: Антон Понмаренко, режисер - Ян Шепель, автор сценарію - Ед Данилюк. Хронометраж: 20 хвилин. Бюджет: 1 млн 175 тис. грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: У маленькому провінційному містечку, біля котрого колись знайшли стародавнє трипільське місто, з'являється дивний юнак, що вдягнений як древні трипільці та розмовляє незрозумілою мовою. Мешканці починають з'ясовувати, звідки він, але той зникає так само несподівано, як з'явився. Все це привертає увагу до забутої Трипільської цивілізації. Місцевий поліцейський у підсумку з'ясовує, кому це було вигідно.
Сценарій проекту написав Ед Данилюк, котрий давно цікавиться Трипільською культурою. Ідея стрічки в тому, аби крізь призму комедії побороти байдужість у суспільстві (байдужість - головний антагоніст фільму).
Більшість акторів наразі не затверджені, є тільки дрім-каст. Проте серед трьох затверджених - медійна Габріела Масанга.
Оператор проекту - Даніель Девіан, звукорежисер - Кирило Парасочка, композитор - Яна Журба.
ЦА проекту - шанувальники комедій та історичних фільмів, а також люди, які цікавляться Трипіллям. У авторів є бажання розвити історію до комедійного серіалу.
Тарас Ткаченко підозрює, що автори не в матеріалі Трипілля, і це може позначитись на доборі локацій. Ну й загалом, за словами експерта, працюючи з історичною основою, треба її знати.
Наступний проект - «Там, на дні» (ТОВ «Трилобіт Фільм»). Продюсери - Сашко Чубко і Сергій Баженов, режисер та автор сценарію - Сергій Баженов. Хронометраж: 7 хвилин. Бюджет: 1 498 560 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Туманний ранок. Човен посеред озера. Хлопець прив'язує до себе великий камінь і кидається у воду, аби знайти щось на глибині...
Це історія абсолютно без слів, що, за словами творців, дуже полюбляють фестивалі. Але це виклик і для них, і для акторів (на ролі вже відібрані Олександр Рудинський та Григорій Бакланов). Для такого фільму важлива музика - і її напише Роман Григорів.
Референси - стрічка 1964 року «Діаманти ночі» та «В тумані» Сергія Лозниці.
Запитання від члена Ради з держпідтримки кінематографії Аліка Шпилюка: у Сергія на цьому пітчингу чотири проекти, у котрих він заявлений продюсером - як він збирається їх суміщати? Сергій відповідає, що не продюсером, а співпродюсером, а де режисером - то в пріоритеті повний метр, та коли говорити про короткий - то проект «Шкет», хоча «Там, на дні» він теж хоче зняти.
Наступний проект - «Фуга» (ТОВ «Вега Продакшн»). Продюсер - Володимир Бурим-Костирко, режисер і автор сценарію - Маргарита Безкоровайна. Хронометраж: 20 хвилин. Бюджет: 1 млн 470 тис. грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Життєрадісна дівчина Варвара, хоче забути свого коханого, який її більше не любить. Вона біжить по колу побачень із чоловіками з інтернету, «зберігаючи обличчя» у професії та колі друзів. Чи вдасться їй це, якщо діра в серці ще не затягнулась?
Для режисера сюжет проекту автобіографічний, а оповідає він про самотність. Актуальність теми в тому, що люди рідко обговорюють з іншими те, що їх по-справжньому хвилює.
Розповідь режисера ясності про стрічку не дає, але вона обіцяє, що верблюдів у небі не буде. То й добренько.
На роль головної героїні шукають актрису, схожу на Лесю Самаєву або Юлію Зайченко. Фугу для фільму напише композитор Дмитро Щириця, котрий працює з класичною музикою.
Наступний проект - «Хіба то море чутно в мушлі?» (ТОВ «Кіновир»). Продюсер - Катерина Шевченко, режисер - Дмитро Мар'янич, автори сценарію - Аліна Панасенко та Дмитро Мар'янич. Хронометраж: 15 хвилин. Бюджет: 1 499 850 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Молодий хлопець сильно кусає дівчат, з якими намагається зблизитись, чим зводить нанівець будь-які стосунки. Він раптово зустрічає дівчину, котра допомагає розв'язати його проблему.
У стрічки є психологічний аспект - люди роблять боляче іншим, самі того не усвідомлюючи.
Частина кастингу вже провели та обрали актора на роль Яна - це Єгор Пищенко.
Команда вже сформована, творці підкреслюють, що всі вони - нове покоління українських кінематографістів.
Велику роль у візуалі фільму зіграє місто. Точніше, архітектура радянського модернізму. Формат кадра 4:3, холодна кольорова гама, жива камера - так усе це буде виражено.
Мрія продюсера - потрапити до секції Берлінале Generation. А загалом стратегія просування розписана на два роки: першого стрічку розішлють на 40 найбільших фестивалів, другого - скрізь, куди можна.
Запитань в експертів немає, тож обід до 15:30.
15:35
Презентується проект «Червоне» (ТОВ «Ейдетік Пікчерз»). Продюсер - Роман Негрієнко, режисер - Олена Штефирца, автор сценарію - Олена Штефирца та Сергій Стасенко. Жанр: трилер. Хронометраж: 12 хвилин. Бюджет 1 337 388 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Таємничий художник використовує повію для створення картини-шедевра.
Це історія про те, як далеко людина готова піти заради мистецтва. За словами режисера, фундамент проекту - міф про Пігмаліона. За словами продюсера, стрічка непроста й занурює глядача в безліч шарів сприйняття.
Оператор - Юрій Король, худпост - Марія Шуб.
Актор, якого вибрали на головну роль, - студент і теж дебютант Артем Штуца. На роль повії розглядають Катерину Кістень або польську актрису Кароліну Грушку (героїні трохи за 40, і вона - ніжна троянда серед своїх колег-«бидлоти»).
Натура - столичний Поділ.
Наступний проект - драма «Чорний пес» (ТОВ «Табор»). Продюсери - Євгеній Рачковський та Олена Яковіцька. Режисер і автор сценарію - Микита Зарх. Хронометраж: 18 хвилин. Бюджет 1 143 048 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Льова - молодий хлопець із села, який мешкає та працює на невеликому будівельному об’єкті, розташованому на тлі спекотних приміських пейзажів. Він закоханий у свого колегу по будівництву Гошу. Льова не дає волі своєму потягу, розуміючи, яку ворожість і ненависть це може викликати в оточення. Та одного дня Льові починає здаватись, що симпатія взаємна, й у нього з'являється вибір: розповісти колезі про свої почуття або далі зберігати їх у таємниці.
Ще один проект, в якому порушуються проблеми ЛГБТ. От і перевіримо, наскільки експерти та члени Ради готові давати їм зелене світло.
Режисера в залі немає, позаяк пандемія застала його в Нью-Йорку, а тепер він повернувся в Україну та самоізолювався. Сумний тренд нинішнього пітчингу.
Цікаво, що на другорядні ролі режисер планує набрати непрофесійних акторів - бо персонажі, котрі оточують головних героїв, мають бути впізнавані. Щодо майбутнього візуала, то тут усе як у всіх: внутрішній стан героя передаватиметься кольором і світлом. Локації вже знайшли - в них і зняли тизер.
Оператор фільму - В'ячеслав Цвітков, худпост - Марія Хомякова, музику напише формація Csisterna.
Раніше режисер написав чотири сценарії для повного метра, два з котрих проходили до фіналів престижних конкурсів у США. Яких - не уточнюють.
Крім фестивалів фільм планують дистрибутувати на онлайн-платформах.
Наступний проект - «Поламані» (ТОВ «Ап Юей Студіо»). Продюсер - Поліна Бушинська, режисер - Валерій Гриценко, автор сценарію - Соломія Томащук. Хронометраж: 20 хвилин. Бюджет: 1 498 898 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Навіть якщо ти підеш із війни, вона однаково тебе не полишить. Юра та Яна служили в одному батальйоні. Випадково зустрівшись у маршрутці, вони замислюються, як почати нове життя після воєнних дій.
Режисера проекту теж немає в залі (з дуже особистих причин), і він теж записав відеозвернення до експертів. Каже: головна проблема його фільму - ПТСР.
Сценаристка розповідає про народження ідеї: одного разу вона почула розмову двох ветеранів у маршрутці й вирішила, що з цього може народитися хороший проект. Наразі у сценарії є діалоги російською, але автор подумає, як їх можна переробити.
На ролі у фільмі вже затверджені Василь Кухарський, Анастасія Касілова, Ірма Вітовська, Володимир Задніпровський. Оператор - Юрій Дунай, худпост і художник із костюмів - Костянтин Кравець.
Серед візуальних референсів - «Піаністка» Міхаеля Ханеке, а референс того, як показаний ПТСР, - «Таксист» Мартіна Скорсезе.
Наступний проект - «Homo-DEUS. Людина-Божественна» (ТОВ «Ап Юей Студіо»). Продюсер - Поліна Бушинська, режисер і автор сценарію - Юлія Дегліна. Хронометраж: 14 хвилин. Бюджет: 1 285 398 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Уля та Назар піднімаються на дах, аби зайнятись сексом, і помічають людину, яка от-от стрибне вниз. Вони рятують хлопця, що перебуває під дією психотропного наркотику. Уля наполягає не лишати Іллю в такому стані - Назар вимушено погоджується. Вони проводять добу, опікуючись хлопцем. Цей день назавжди змінює життя всіх трьох.
За словами режисера, до цього фільму вона йшла останні 10 років, тому він «уже готовий, лишилося тільки зняти». Це історія про покоління 2000-х - людей, що створюють нову реальність.
Акторів уже знайшли: це Артур Алієв, Маша Штофа та зірка «Сторожової застави» Данило Каменський. Команда теж сформована: оператор - Ілля Михайлусь, звукорежисер - Василь Явтушенко.
Візуальна концепція: глядач має дихати разом із героями та відчувати те, що відчувають вони. Це досягається ручною камерою і великою кількістю «повітря». Режисер планує наслідувати традиції французької нової хвилі й українського кіно столітньої давності, а референсами називає серіал «Ейфорія», фільми «Вікторія» Сема Маршалла та «Мрійники» Бернардо Бертолуччі.
Одну з трьох потрібних локацій вже знайшли - це, за словами режисера, дуже атмосферний недобуд недалеко від Лук'янівки.
Наступний проект - «Я сама» (ТОВ «Кінокіт»). Продюсери - Володимир Оселедчик і Григорій Зінченко, режисер і автор сценарію Андрій Хіміч. Хронометраж: 20 хвилин. Бюджет: 1 млн 145 тис. грн (просять 100% держпідтримки).
Проект представляє Володимир Оселедчик і для початку розповідає про себе та свої компанії (ніби цього в індустрії ніхто не знає). Вони з Григорієм Зінченком не лише продюсери, а й педагоги, а Хіміч - один із вихованців їхньої режисерської майстерні.
Той розповідає про проект. Це історія з життя і трапилася буквально на очах режисера з його давньою знайомою. Вона, за його словами, пішла врозріз зі стереотипами: їй за 40, вона самотня й неначе мусить здійснити вчинок, якого від неї всі чекають, але не робить його. «Вперше в житті вона намагається не розчаруватись сама в собі», - резюмує режисер.
У тизері показали жінку, яка живе в селі, розводить кіз і працює у крамниці, а ще співає в хорі. Вона збирається до Києва, куди також має приїхати її дочка, що живе у Штатах, зі своїм американським нареченим. Героїня вчить англійську, аби привітати свого зятя, але поїздка останньої миті зривається.
З'ясувалось, чому в заявці не було синопсиса: на думку режисера, це той випадок, коли в історії немає фабули, позаяк головне в ній - характер.
Андрій планує задіяти ручну камеру, оператор фільму - Ольга Оборіна.
Минулого літа на Одинадцятому пітчингу найпопулярнішим худпостом був Влад Одуденко, а тепер - Марія Шуб. Власне, в цьому проекті вона також задіяна.
Головну роль зіграє Оксана Цимбал.
Ліана Плісецька каже, що їй у сценарії забракло кульмінації. За словами режисера, це був один із перших драфтів - тож усе буде.
Наступний проект - «Янгол» (ТОВ «Магнат-Медіа»). Продюсер і автор сценарію Сергій Скобун. Режисер - Наталія Ікім. Хронометраж: 12-15 хвилин. Бюджет: 1 411 952 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Досвідчений Янгол стажує початківця. Для цього їх відправляють на Землю, де вони подорожують містом Х. Старший Янгол відводить небезпеку від кількох людей, пов'язаних низкою обставин і подій. Серед цих людей - дівчинка Дарина. Але за такий порятунок необхідно заплатити. Платою стає бабуся Дарини. Та чи рівноцінний такий обмін? Янгол-початківець знаходить для себе відповіді.
На Одинадцятому пітчингу Держкіно творці просили майже на 90 тис. грн більше - 1 млн 499 тис. 695 грн.
Команда проекту з Чернівців, де зараз паводки, тому приїхав лише продюсер - решта лишилися вдома, позаяк теж постраждали від стихії.
Продюсер багатослівно пояснює головну думку проекту: навіть у темній смузі життя можна знайти просвіти.
Оператором проекту виступить Дмитро Никонов, а музику напише британський композитор. Головну роль зіграє Онука - автори вже отримали її згоду. Володимир Войтенко цікавиться, коли вони її отримали - до того як Онука народила дитину чи вже після? Продюсер каже, що до, але нещодавно цікавились, чи не передумала вона (не передумала).
Наступний проект - «Море - це добре» (ТОВ «Трумен Продакшн»). Продюсер - Валерій Калмиков, режисер - Оксана Ромашенко, автор сценарію - Павло Ар'є (Алєксєєв). Хронометраж: 20 хвилин. Бюджет: 1 499 598 грн (просять 100% держпідтримки).
Мрія всього життя вже не зовсім молодої матері-одиначки Олени починає здійснюватися: Анатолій, якого вона кохає вже понад десять років, нарешті пішов від нелюбої дружини. Олена, її дочка Віка й Анатолій рушають у відпустку до моря. Але несподівана смерть бабусі, в котрої вони орендують помешкання у прибережному Чорноморську, перетворює відпочинок на справжнє випробування.
За словами режисера, море - це не просто локація, а повноцінний герой, позаяк вона родом із Севастополя, а художній керівник проекту Стас Жирков - з Одеси.
У проекту вже є акторський склад: головні ролі зіграють Олеся Жураковська й Олександр Ярема. За словами художнього керівника, фільм починається як комедія, а завершується як трагедія, і це дасть змогу акторам, що часто грають комедійні ролі, проявитись як драматичним. На ролі другого плану хочуть запросити одеських акторів.
Оксана каже: хоч вона й дебютант, їй можна сміливо давати державні гроші, позаяк раніше вона працювала в держустанові.
Наступний проект - «Шкет» (ПП «Цифрова Платформа»). Продюсер - Світлана Соловйова, режисер і автор сценарію - Сергій Баженов. Хронометраж: до 20 хвилин. Бюджет: 1 484 035 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: У зоні АТО військовий медик зустрічає місцевого хлопчика й іде допомогти його мамі, наближаючись до страшного секрету...
Цей проект сьогодні вже згадували - саме він є важливішим для режисера, в якого в пітчингу беруть участь дві короткометражки й один повний метр.
Замість тисячі слів режисер показав експертам мотиваційне відео - нарізку новинних сюжетів російських пропагандистських телеканалів, що розповідають про дітей, яких змушують воювати.
У проекту є лише попередній кастинг. Референс - «Донбас» Сергія Лозниці. Автори хотіли би провести зйомки восени, до того як випаде сніг, а завершити роботу - до січня 2021-го.
Говорячи про маркетингову стратегію, продюсер пропонує зібрати короткометражки про дітей на війні в тематичний альманах, до складу якого увійде і їхній фільм. А режисер нагадує, що зовсім недавно свою короткометражку на цю саму тему, але з іншого боку, виклав російський пропагандист Захар Прилєпін - тож добре б нам мати це на увазі й щось протиставити у відповідь.
Наступний проект - «Язик мій - ворог мій» (ТОВ «Медіа Сервіс Ресурс»). Продюсер - Володимир Григораш, режисер і автор сценарію - Олександр Євтушенко. Хронометраж: 16 хвилин. Бюджет 1 494 732 грн (просять 100% держпідтримки).
Синопсис: Олексій - студент Київського військового ліцею. Не маючи можливості працювати під час навчання, Олексій набирає кредитів у мікрофінансових організаціях, аби забезпечувати дідуся ліками. Але, не прорахувавши наслідків, робить цим тільки гірше.
Режисер - випускник Університету Карпенко-Карого цього року, в якого - єдиного на курсі - червоний диплом.
В основі сюжету - реальна історія, котра сталася зі знайомим режисера. Стрічка загалом про те, що, хай як людина бажатиме зламати систему, в неї цього не вийде. А тема, яка в ній порушується, - незахищеність простих людей від колекторів.
Фільм планують подавати на найбільші міжнародні фестивалі. «Якщо переможемо, то навіть повернемо трохи грошей державі», - каже продюсер (на хвилиночку, про таке за всі дні Тринадцятого пітчингу йдеться вперше). «Перемога на фестивалі допоможе звернути увагу держави на це кіно, - додає режисер. - Ми вважаємо його соціально важливим, воно може сприяти ухваленню якихось законів, аби щось у країні змінилось».
Нарешті, останній проект - драма дорослішання «Як стати черешнею» (ТОВ «Нова Фільм»). Продюсер - Андрій Полікашкін, режисер і автор сценарію - Наталія Джура. Хронометраж: 19 хвилин. Бюджет 1 464 147 грн (просять 1 328 645 грн держпідтримки).
Синопсис: Історія родини, що почалась 1961 року і триває донині, включає три покоління, зібрані під однією сільською стріхою та черешнею. Фільм про велику силу наших традицій, коли хтось намагається їх зруйнувати.
Головна героїня - юна сільська дівчина, - завагітнівши від однолітка, боїться зізнатися в цьому і коханому, і своїй сім'ї. Стрічка про хрестоматійне українське «А що скажуть люди?». Це історія, що порушує питання дорослішання, становлення жінки, а її мораль - аби жити, потрібно просто жити.
Фільм буде умовно поділений на дві частини: у першій покажуть маленьку Христю, у другій - дорослу.
Референс першої частини - «Амелі», де теплі та яскраві кольори, а якості дорослих навмисно гіперболізовані. У другій все з точністю до навпаки: кольори зблякнуть, стануть холодні, а акцент робитиметься на негативних рисах інших персонажів.
За словами Ліани Плісецької, і зі сценарію, і з презентації в неї склалося враження, що проект дуже масштабний і більше схожий на повний метр, але режисер каже, що перша частина буде дуже швидка.
На цьому ставимо крапку і чекаємо результатів - певна, там буде багато цікавого.