45-й вікенд цього року став по-справжньому зоряним для національних прем'єр у кінотеатрах Європи. Вперше за кілька місяців Євротоп очолила Німеччина: зі стрічкою національного виробництва «Ідеальний секрет», яка стартувала попереднього тижня, - вона в лідерах бокс-офісу. А Франція змогла похвалитися дебютною локальною драмеді на першому щаблі кінопрокатного чарта. Фільми національного виробництва вирвалися в лідери також у Чехії, Польщі та Литві. Чеська комедія «Жінки на чолі» показала найкращі результати не лише на батьківщині, але й у сусідній Словаччині. Американський мультфільм «Родина Адамсів» залишився найзатребуванішим тільки в російської публіки, а «Джокер» втримався на першому місці в Іспанії та Великобританії. В Україні ж другий тиждень поспіль найкращі показники демонструє американський фантастичний бойовик «Термінатор: Фатум».
Нагадаємо, Євротоп - це щотижневий огляд шести найбільших європейських кінотеатральних ринків (Великобританія, Франція, Німеччина, Росія, Іспанія й Італія) з погляду їхніх сумарних бокс-офісів, а також огляд кінотеатральної ситуації на ринках України і сусідів із Центральної та Східної Європи (у Польщі, Чехії, Угорщині, Словаччині й Литві). Особливу увагу ми приділяємо стрічкам локального виробництва та їхньому успіхові на тлі американських блокбастерів.
Другими вихідними листопада в кінотеатрах Німеччини відбулося чотири прем'єри. На першому місці рейтингу залишилася місцева драмеді «Ідеальний секрет» (Das perfekte Geheimnis), яка стартувала попереднього тижня і зібрала $6,67 млн. На другому рядку розташувався американський драматичний трилер «Джокер» (Joker) із виручкою $2,11 млн. На третьому - дебютна турецька комедія «Реджеп Іведік - 6» (Recep Ivedik 6) із бокс-офісом $1,4 млн. За підзвітний період у переліку дебютів не виявилось жодного релізу національного виробництва. Загальна каса кінотеатрів Німеччини проти попереднього тижня зменшилась на 26% і склала $15,06 млн.
Кінотеатри Франції за другий вікенд місяця потішили глядачів вісьмома новими фільмами. На першому щаблі кінопрокатного чарта країни розташувалася дебютна драмеді місцевого виробництва «Прекрасна епоха» (La belle époque), що заробила $3,02 млн. На другу позицію спустився американський драматичний трилер «Джокер» із результатом $2,63 млн. А на третій опинилась нова французька драмеді «Особливі» (Hors normes), що зібрала $2,07 млн. До трійки найкасовіших релізів локального виробництва також потрапила франко-грецька біографічна драма «Дорослі в кімнаті» (Adults in the Room) із виручкою $381 тис. Загалом кіноглядачі Франції витратили на квитки понад $14,55 млн, що на 44,1% менше від аналогічного показника попередніх вихідних.
У Великобританії за підзвітний вікенд відбулося дванадцять прем'єр. При цьому американський драматичний трилер «Джокер» зумів очолити топ кінорейтингу з касою $2,16 млн. Друге місце посіла нова копродукція Великобританії та США під назвою «Аеронавти» (The Aeronauts) із бокс-офісом $1,35 млн. У трійці лідерів й американська фантастична стрічка «Чаклунка: Повелителька темряви» (Maleficent: Mistress of Evil) із результатом $1,32 млн. Серед найкасовіших релізів національного виробництва опинилися драматичний трилер «Ідеальна брехня» (The Good Liar) - копродукція США, Великобританії та Канади, яка заробила $1,24 млн і зайняла п'яте місце загального рейтингу, а також кіновистава «42-а вулиця: Мюзикл» (42nd Street - The Musical) - $726 тис. і сьома позиція локального чарта. Загалом кіноглядачі Великобританії витратили на покупку квитків майже $12,66 млн, а це на 18,6% менше за аналогічний показник попереднього тижня.
За аналізований період у кінотеатрах Росії презентували сім релізів. На першій позиції місцевого кінорейтингу залишилась американська анімація «Родина Адамсів» (The Addams Family), що принесла своїм творцям $2,09 млн. Другий рядок посів новий американський хорор «Доктор Сон» (Doctor Sleep) із виручкою $1,97 млн, третій - американська фантастична стрічка «Чаклунка: Повелителька темряви» з бокс-офісом $1,39 млн. Найкасовішим прем'єрним національним проектом підзвітного тижня виявився хорор «Дев'ята», який зібрав $573 тис. і розташувався на сьомому місці рейтингу. Також серед дебютів - російський анімаційний альманах «Мульт в кіно. Випуск №106. Посміхаємось і дивимось» із результатом $48 тис., що зайняв двадцяту сходинку чарта. Загалом каса кінотеатрів Росії за вікенд склала $10,27 млн, що менше від показників попередніх вихідних на 44,7%.
У кінотеатрах Італії другими вихідними листопада стартували дев'ять нових стрічок. Очолила рейтинг прем'єрна американська кримінальна драмеді «Шахрайки з Волл-Стріт» (Hustlers) із касою $1,72 млн. Друге місце - за локальною комедією «Найкрасивіший день» (Il giorno più bello del mondo), яка зібрала $1,4 млн. Трійку лідерів доповнила американська анімація «Родина Адамсів» зі зборами $1,27 млн. Найкасовішою прем'єрою місцевого виробництва виявилася комедія «Золоті люди» (Gli uomini d'oro), що заробила $471 тис. і зайняла шосту сходинку кінопрокатного чарта. Ще один італійський дебют - анімаційна стрічка «Знамените вторгнення ведмедів на Сицилію» (La fameuse invasion des ours en Sicile), копродукція Італії та Франції, зібрала $144 тис. і вийшла на шістнадцяту позицію загальнонаціонального рейтингу. Бокс-офіс кінотеатрів Італії склав понад $8,05 млн, а це менше за результати попереднього тижня на 55,2%.
За аналізований вікенд глядачам Іспанії презентували дев'ять прем'єр. Очолив список американський драматичний трилер «Джокер», який заробив $1,3 млн. Друге місце посіла американська фантастична драма «Чаклунка: Повелителька темряви» зі зборами $1,21 млн, третє - американська анімація «Родина Адамсів» із виручкою $966 тис. Найкасовішим релізом локального виробництва став трилер «Переваги подорожі потягами» (Ventajas de viajar en tren), що приніс своїм творцям $85 тис. і опинився на п'ятнадцятій позиції кінопрокатного чарта. Другим найуспішнішим іспанським дебютом став науково-фантастичний хорор «Платформа» (El Hoyo), який із результатом $82 тис. розташувався на шістнадцятому місці рейтингу. Третім - документальний фільм «Картина» (El Cuadro, Historias de Las Meninas), котрий із бокс-офісом $1,9 тис. зайняв тридцять шосте місце кіночарта. За вихідні іспанські кінотеатри зібрали понад $6,6 млн, що менше від результатів попереднього тижня на 44%.
Протягом підзвітного періоду кінотеатри Польщі продали квитків на суму понад $3,47 млн, а це на 26,5% менше, якщо порівняти з попереднім вікендом. У країні відбулося шість прем'єр. Лідером виявилась національна драма «Тіло Христове» (Boże Ciało) з касою $497 тис. Друге місце дісталося американському драматичному трилерові «Джокер» із виручкою $486 тис., третє - прем'єрній анімаційній стрічці «Баранчик Шон - 2» (Shaun the Sheep Movie: Farmageddon), копродукції Великобританії, Франції та США, яка заробила $438 тис. Найприбутковішим польським дебютом тижня стала комедія «Я - М. Місфіт» (Jestem M. Misfit), що зібрала $364 тис. і посіла п'ятий рядок рейтингу. Ще одна прем'єра локального виробництва - політичний трилер «Холодна гра» (Ukryta gra) - заробила $337 тис. та опинилась на шостому місці чарта.
45-го тижня поточного року кінотеатри України змогли продати квитків на понад $1,56 млн, що на 38,8% менше за результат попередніх вихідних. За аналізований період були презентовані п'ять релізів, два з яких - фільми національного виробництва. Так, на першому щаблі кінопрокатного рейтингу залишився американський фантастичний бойовик «Термінатор: Фатум» (Terminator: Dark Fate), котрий зібрав $338 тис. Друге місце посіла американська фантастична драма «Чаклунка: Повелителька темряви» з бокс-офісом $314 тис. На третьому опинився новий американський хорор «Доктор Сон», який заробив $273 тис. Дебютна українська драма «Додому» (Evge), висунута нашою країною на «Оскар», із результатом $39 тис. розташувалася на дев'ятій позиції чарта, а прем'єрна локальна комедія «Халепа на 5 Baksiv» із касою $11 тис. - на одинадцятому.
Сумарна виручка кінотеатрів Чехії за 45-й вікенд склала близько $1,48 млн, а це на 9,9% менше від результату попереднього тижня. Усього глядачам представили три прем'єрні стрічки. Найкасовішою з них виявилася нова національна комедія «Жінки на чолі» (Zenská na vrcholu) зі зборами $357 тис. На другу позицію опустився лідер попередніх вихідних - чеська комедія «Остання аристократка» (Poslední aristokratka) з бокс-офісом $267 тис. Третє місце посіла американська фантастична драма «Чаклунка: Повелителька темряви», що заробила $155 тис. Анімаційний фільм «Фріц: Революційна історія» (Fritzi: A Revolutionary Tale) - копродукція Німеччини, Люксембургу, Бельгії та Чехії, яка зібрала $7 тис., - на п'ятнадцятому рядку кінопрокатного рейтингу.
За підзвітний вікенд кінотеатри Угорщини показали сім прем'єр і продали квитків на понад $858 тис., що на 17,5% більше, ніж попередніми вихідними. На перший щабель вийшов дебютний американський ромком «Щасливого Різдва» (Last Christmas) із касою $175 тис. Друге місце посів американський фантастичний бойовик «Термінатор: Фатум» із результатом $121 тис., третє - прем'єрна історична драма «Мідвей» (Midway), копродукція США та Китаю, з бокс-офісом $106 тис. Другого вікенду листопада серед дебютних релізів не виявилось жодного фільму локального виробництва.
У Словаччині протягом аналізованих вихідних відбулося три прем'єри, кожна з яких - стрічка закордонного виробництва. Перше місце в рейтингу посіла нова чеська комедія «Жінки на чолі», що заробила $164 тис. Друге - американська анімація «Родина Адамсів» із виручкою $107 тис. Трійку лідерів закрила драма «Амністія» (Amnestie) спільного виробництва Чехії та Словаччини, котра зібрала $68 тис. Збори кінотеатрів Словаччини за вікенд склали майже $621 тис., а це менше за результати попереднього тижня на 14,6%.
Кінотеатри Литви за підзвітний період не змогли презентувати жодної прем'єри, глядачі витратили на квитки $330 тис., що на 20,7% менше від результату попередніх вихідних. На першій позиції чарта залишилась національна комедія «Мільйонер» (Pats Sau Milijonierius) із касою $94 тис. Другий рядок дістався історичній драмі «Мідвей» із результатом $56 тис. Третє місце зайняв американський драматичний трилер «Джокер», який заробив $36 тис.
Євротоп (7-10 листопада 2019 року)
№ |
Територія |
Збори фільмів у прокаті за вікенд, $ |
Кіл-ть днів вікенду |
Зміни зборів порівняно з попереднім вікендом |
Лідер вікенду |
1 |
Німеччина |
15 062 439 |
4 |
-26,0% |
Ідеальний секрет Das perfekte Geheimnis |
2 |
Франція |
14 554 880 |
5 |
-44,1% |
Прекрасна епоха La belle époque |
3 |
Великобританія |
12 658 802 |
3 |
-18,6% |
Джокер Joker |
4 |
Росія |
10 270 031 |
3 |
-44,7% |
Родина Адамсів The Addams Family |
5 |
Італія |
8 053 128 |
3 |
-55,2% |
Шахрайки з Волл-Стріт Hustlers |
6 |
Іспанія |
6 604 235 |
3 |
-44,0% |
Джокер Joker |
7 |
Польща |
3 473 275 |
3 |
-26,5% |
Тіло Христове Boże Ciało |
8 |
Україна |
1 562 000 |
4 |
-38,8% |
Термінатор: Фатум Terminator: Dark Fate |
9 |
Чехія |
1 484 272 |
3 |
-9,9% |
Жінки на чолі Zenská na vrcholu |
10 |
Угорщина |
858 312 |
3 |
+17,5% |
Щасливого Різдва Last Christmas |
11 |
Словаччина |
620 642 |
3 |
-14,6% |
Жінки на чолі Zenská na vrcholu |
12 |
Литва |
330 916 |
3 |
-20,7% |
Мільйонер Pats Sau Milijonierius |
За даними boxofficemojo.com, «Бюллетень кинопрокатчика»