Щороку найбільша світова цифрова медіаплатформа Getty Images, яка ексклюзивно представлена в Україні компанією Global Images Ukraine, спираючись на свій більш ніж 25-річний досвід вивчення візуальних трендів, готує комплексне дослідження Visual GPS. Це розроблений з урахуванням творчих завдань клієнтів компанії «візуальний навігатор», котрий показує, що важливо для сучасних споживачів, які види візуального контенту приваблюють аудиторію. Для його підготовки Getty Images співпрацює з глобальною компанією з маркетингових досліджень YouGov, що надає кількісну інформацію. Ця інформація доповнює аналітичні звіти експертів команди Creative Insights - підрозділу Getty, котрий спеціалізується на креативному контенті. І в результаті виходить Visual GPS - продуманий гайд, який допоможе вам зрозуміти, що відгукується у вашої аудиторії, чому той чи інший контент буде ефективним і як це дасть можливість підняти ваш візуальний сторітелінг на новий рівень. Вивчивши свіжий Visual GPS, ми вибрали ключові інсайти - і готові поділитися ними з вами.
Турбота про себе
Здоров'я і добре самопочуття - пріоритет для людей у всьому світі незалежно від зовнішніх обставин. Але звісно, події останніх двох років іще сильніше вивели цю тему на перший план. Напевно, навіть засильно: дедалі частіше чути думки, що тема COVID-19 уже шалено всім набридла й люди взагалі не хочуть хоч скількись пов'язаного з нею контенту. «Я втомилася. Ви втомилися. Ваші клієнти втомились», - погоджується Ребекка Свіфт, глобальний керівник відділу креативного аналізу Getty Images. Та продовжує: «Проте наші дані свідчать - віжуали з демонстрацією надихаючих прикладів здоров'я, доброго самопочуття та зцілення зараз корисніші, затребуваніші й важливіші, ніж будь-коли раніше».
Від теми здоров'я і 2022-го не втекти / Justin Paget / Getty Images
Так, згідно з даними Visual GPS після появи коронавірусу пошукові запити на тему «охорона здоров'я та медицина» зросли на 51% (порівняння завантажень зображень із платформи Getty з березня по вересень 2020-го з тим самим періодом 2019-го), «безпека» - на 91%, «домашнє життя» - на 95%, «захист» - на 114%, а «гігієна» - на 188%. Цей самий тренд зберігся 2021 року. Автори дослідження доходять висновку, що і зараз, і в осяжному майбутньому для людей у всьому світі характерна зосередженість на здоровому способі життя - й вони хочуть, аби бренди за допомогою зображень, які обираються для візуальних комунікацій, також демонстрували свою прихильність до цього.
Але крім тіла важлива й душа: 91% респондентів зазначив, що намагається дбати про себе комплексно - як фізично, так і емоційно.
Добрий психотерапевт - не розкіш, а необхідність за нинішніх часів / Maskot / Getty Images
У Visual GPS зауважують: попри тривожність через пандемію, кількість запитів за такими прогнозованими напрямами, як методи управління стресом або медитація, не зросла. А отже, потрібно шукати нових візуальних шляхів, щоб подавати тему не в лоба. Наприклад, експерти Getty радять у цьому контексті звернути увагу на зображення, котрі ілюструють турботу про сім'ю та домашніх тварин, спілкування з природою або пошук нових способів занять спортом у невеликих приміщеннях. Який це може мати вигляд, пропонується подивитись тут.
Технології
Цю тему теж не можна розглядати поза контекстом впливу пандемії, що перенесла багато робочих процесів в онлайн і зробила людство ще залежнішим від технологій. І так само, як змінився світ, змінилося мислення споживачів контенту: дослідження Visual GPS показало, що позитивні асоціації з технологіями зростають. Так, 79% респондентів вважають, що саме технології допомагають відчувати зв'язок із найважливішими для нас людьми.
Через нескінченні карантини потреба в спілкуванні ніколи не відчувалася так гостро. І водночас установити зв'язок ніколи не було так просто, як зараз - завдяки новим технологічним досягненням. Експерти Getty наголошують на важливості адаптації візуального сторітелінгу до популярності нових типів комунікації.
Дружба, кохання - все онлайн / Malte Mueller / Getty Images
І ось іще цікавий, хоч і навряд чи радісний для батьків прогноз: 46% опитаних уважають, що сфера освіти й у майбутньому дедалі сильніше переходитиме в онлайн. А отже, і її потрібно візуалізувати по-новому.
«Музикалка» вдома під онлайн-керівництвом? Чому б ні! / vgajic / Getty Images
Але звісно, у технологій є і темний бік: наприклад, 36% респондентів сказали, що їхні особисті стосунки так чи інакше зіпсувалися через технології.
Одночасно в Getty зауважують на збільшенні пошуку за запитом «цифровий детокс» на 153% за останній рік - і пропонують свій референс щодо його візуалізації.
Екологія
Сьогодні тема екології та сталого розвитку - мейнстрім: 81% респондентів певен, що компанії мають демонструвати турботу про навколишнє середовище в усій своїй рекламі та візуальних комунікаціях. Респонденти й самі включені у захист екології: 79% активно намагаються скоротити кількість використовуваного пластику, а 53% купують виключно у брендів, які намагаються бути екологічними.
За останній рік Getty Images зауважує зростання кількості запитів із теми «мікропластик» на 230%, з теми «економіка замкненого циклу» - на 201%, «полярний ведмідь» - на 124%, «сонячні панелі» - на 120%.
Ця статистика показує, що традиційні візуальні образи, котрі символізують екологічну кризу (білі ведмеді) й турботу про навколишнє середовище (сонячні батареї), як і раніше, в топі. Але це не означає, що варто обмежуватися перерахованим: ідеї з візуалізацій екотеми від Getty - тут і отут.
Шахи з використаних пластикових пляшок - креативний приклад рісайклінгу / Elva Etienne / Getty Images
Різноманітність і взаємна повага
Дані, наведені у звіті Visual GPS, показують, що робота над тим, аби всі люди незалежно від їхньої раси чи національності, біологічної статі чи гендеру, ваги, зовнішнього вигляду й інших відмінностей були рівноправно і рівнозначно представлені у рекламі та візуальних комунікаціях, наразі далека від завершення. Понад 62% респондентів заявили, що тим або іншим чином зазнавали дискримінації. Зокрема, 53% опитаних - як чоловіків, так і жінок - відчували її через свою кремезну статуру. Водночас 28% жінок згадали дискримінацію через надто виразні форми, а 21% чоловіків - дискримінацію через надмірну худорлявість.
Якщо тіло видно відразу, то внутрішнього світу людини так просто не розгледиш. Але це, на жаль, не заважає робити стереотипні висновки. Так, 54% жінок і 28% чоловіків розповіли, що зазнавали дискримінації на підставі припущень про їхній інтелект. А ще 57% жінок і 63% чоловіків були дискриміновані через те, наскільки емоційними видавалися.
Не менш болючою темою може бути й вік: так, з ейджизмом щодо себе стикалися 76% респондентів із покоління бумерів (люди, які народилися в період із 1943 по 1962 роки). Але ця проблема знайома й міленіалам (від 1981-го до 1996-го): 40% відчували її або через те, що їх вважали застарими, або через те, що замолодими.
Flashpop / Getty Images
У своєму звіті експерти Getty особливо акцентують важливість включення до візуальних комунікацій образів людей старших за 50, що живуть повним та яскравим життям, бо саме таке їхнє зображення відповідає новій світовій реальності. А приклади різноманітного візуального diversity-контенту можна знайти тут.