З 12 по 15 квітня в Каннах відбудеться найбільший у світі ринок телевізійного контенту MIPTV. Захід знову проведуть в онлайн-форматі, але це геть не означає, що учасники ринку готові менше купувати. Якраз навпаки: споживачі більше часу проводять удома, а отже, попит на контент зростає.
Напередодні ринку розповідаємо, що саме шукають баєри, на яких умовах і хто з них розглядає заявки з України.
Загальна картина
За основу ми взяли документ, випущений організаторами MIPTV, і звели в діаграму результати опитувань. Вийшло наступне:
Примітка: зазначена кількість респондентів, загалом опитано 49 осіб. Джерело: MIP
Як видно з діаграми, найбільше баєрів цікавить документальний контент, на другому місці - серіали. Документальні проекти виробляти часто дешевше, а втримати глядачів біля екранів - за доволі високої якості - він може не гірше за серіали, якщо йдеться, звісно, не про прайм. Тому документальні стрічки, цикли, окремі передачі - все це зараз має попит.
Ще один тренд - зменшення цікавості до серіальних форматів: баєри шукають переважно готові проекти. Ризикувати з форматами готовий мало хто, адже локдаун може призвести до заморожування проекту у виробництві на невизначений строк. Якщо ж заходиться про копродакшен, то стараються працювати з перевіреними партнерами, а від нових вимагають максимального обсягу інформації: хто замовник, хто виробник, з яким портфоліо тощо. Як і раніше, ніхто не хоче втрачати гроші, але з приходом коронакризи цей тренд загострився.
Цікавий момент: попри повсюдні локдауни та невтішну ситуацію з пандемією, деякі баєри, як і раніше, воліють обговорювати проекти під час особистої зустрічі, а не віддалено, наприклад поштою.
А тепер пройдімося представниками різних країн і регіонів. Почнімо з Північної та Західної Європи:
Бельгія
Суспільна телерадіокомпанія VRT шукає серіали (зокрема, кримінальні драми та трилери) з фокусом на британський контент. Готові укладати угоди і за попереднім купуванням, але тільки за наявності всієї інформації про виробника, трейлера та прописаної основної сюжетної лінії.
Аналог компанії для франкомовної аудиторії - RTBF - зацікавлений у дитячому контенті, серіалах, телефільмах і повнометражному кіно. Обмежень за жанрами немає, передусім звертатимуть увагу на контент американського виробництва з французьким дубляжем.
Великобританія
Корпорація ITV націлена на документальний і серіальний контент, зокрема формати. У пріоритеті - комедії та ситкоми для молоді, також підійдуть мінісеріали про Великобританію (наприклад, про королівську сім'ю або примітні місця) й анімаційні - для дітей 6-12 років.
Документальні проекти та докуреаліті для жіночої аудиторії мають бути присвячені кулінарії, побаченням, пластичній хірургії, догляду за будинком - усьому, що «ідеально впишеться в сітку між денними драмами й мелодрамами». Для чоловічої аудиторії шукають будь-які жанри, але легкі для перегляду, на кшталт передачі «Річкові монстри» (River Monsters).
Баєри з місцевого підрозділу Al Jazeera Media Network шукають документальний контент, зокрема про поточні події у світі. Хронометраж епізодів - 48 і 25 хвилин. Хоча зауважують, що у крайньому разі можуть перемонтувати.
Як і інші мовники, Al Jazeera рекомендує спершу ознайомитись із сіткою, а вже потім надсилати заявки. Готові дивитися матеріал з України.
У фокусі британського відділення Lionsgate TV - серіали (драми та комедії), мінісеріали (різних жанрів) і документальний контент (з універсальними історіями) англійською мовою. Відбирають проекти, які перебувають щонайменше на стадії девелопменту з джерелами бюджету. Синопсису або тритменту розглядати не стануть: найліпше, якщо є біблія проекту, пілот чи бодай трейлер.
Німеччина
Компанія ZDF шукає документальний контент про науку, але критеріїв відбору не уточнює. У комерційному підрозділі - ZDF Enterprise - націлені на документальні проекти про науку, історію (біографії відомих людей), геологію та археологію. Відбиратимуть серед пропозицій з тритментом, трейлером, інформацією про бюджет, виробників, терміни готовності тощо.
Зокрема цікавляться проектами з України.
Ірландія
Телекомпанії RTE потрібні документальний та ігровий контент - драматичні й комедійні серіали, фільми, анімація. Готові виступати і співпродюсером, але, як заведено в копродакшенах, за умови задіювання своїх локацій та акторів. Готові проекти мають намір обговорювати після пітчингу.
Канал TG4 шукає найрізноманітніший контент: серіали, формати, документальні та дитячі проекти (повний метр, серіали, передачі). Серед документалок найбільше потрібні про поточні події, права людини, науку й захист навколишнього середовища. Щодо дитячих проектів є два нюанси: по-перше, анімація без діалогів не підходить; по-друге, все потрібно буде дублювати гельською. Проекти відбирають після пітчингу.
Ісландія
Телекомпанія RUV цікавиться дитячим контентом, документалками та серіалами, а також форматами телешоу. Перевагу надають оригінальним проектам з універсальною історією. Вважають за краще особисто спілкуватися з продавцями.
Литва
Національний мовник LRT хоче придбати документалки та серіали/мінісеріали: бойовики, трилери, мелодрами, історичні, байопіки. Також можуть підійти ретроспективні добірки фільмів відомих режисерів.
Нідерланди
Компанія OutTV Media зосереджена на ЛГБТ-контенті. Це можуть бути драматичні, комедійні або документальні серіали. Іноді готові виступати співпродюсером, але здебільшого купують готові тайтли.
Каналові VPRO потрібен документальний контент: про відомих представників сфери кіно, музики, літератури, архітектури тощо; на тему політики й історії; розважальні докуреаліті, проекти для молоді. Аби зацікавити баєра, потрібно вислати на електронну пошту синопсис (бажано з трейлером), а також інформацію про продакшен, продюсерів і режисера.
Фінляндія
Телерадіокомпанії YLE потрібен дитячий і документальний контент. Бажана тематика першого - боротьба з бідністю, самотністю, булінгом, розвиток соціальних навичок. Аби говорити предметно, потрібна біблія чи опис проекту, головних персонажів і локацій, приблизні кейси епізодів. Великий плюс, якщо продавці покажуть перші кадри - в такому разі мовник може виступити і співпродюсером.
Щодо другого, то ліпші теми - наука, історія, культура, дика природа. Знадобиться односторінковий синопсис, а також інформація про продюсерів, хронометраж тощо. Корисний буде і список локацій. Пітчинг як варіант відбору - найкраще.
Франція
У пріоритеті суспільної France Televisions - документалістика: наука, космос, археологія та стародавні цивілізації. Втім, насамперед шукатимуть тих, із ким уже раніше співпрацювали. У разі копродукції готові розглядати і сторонні заявки, але обов'язково - з готовим відеорядом.
Швеція
Компанія SVT шукає контент усіх жанрів, та дуже вимоглива до якості. Особлива цікавість - документальні проекти із сильною історією. Під час пітчингу просять бути чесними й точними: від вас чекають правдивої інформації про замовника, бюджет і терміни.
Переходимо до Південної Європи:
Іспанія
У фокусі медіагрупи Atresmedia - дитячий і документальний контент, а також серіали. Жанрових обмежень немає: драми, мелодрами, ситкоми, докуреаліті. Для пітчу потрібна інформація про проект, промоматеріали, трейлер.
Суспільній мережі Televisio de Catalunya потрібні мінісеріали, дитячий та документальний контент. Жанрів не уточнили.
Канал TV3 найбільше цікавлять телефільми. На другому місці - праймові серіали. Важливі добре прописані герої та сюжет, численні конфлікти. Також шукають дитячу анімацію (як для школярів, так і дітей дошкільного віку) й документальний контент. Проект відбирають після пітчингу: презентація має не фокусуватися виключно на сюжеті, а «захоплювати аудиторію».
Італія
Компанія De Agostini Editore придивляється до дитячого, документального та серіального контенту, причому готова виступати співпродюсером виробництва. Україна - у списку країн, що цікавлять баєра. Аби пітчити проект, необхідно спершу надіслати аутлайн, синопсис, опис сюжету та список головних героїв на пошту відділення Acquisition and Property Development Department - property.digital@deagostini.it.
Мовникові LA7 потрібні документальні проекти або їхні формати, особливо з історичної тематики. Заявки потрібно надсилати на пошту.
На черзі - Центральна та Східна Європа:
Словенія
Державна телерадіокомпанія RTV Slovenia зацікавлена в документальних стрічках хронометражем 52 хвилини. Рішення ухвалюють після відеопрезентації.
Хорватія
Каналу HRT потрібні документальні проекти, ток-шоу та музичні передачі, переважно записи концертів. Йдеться про готовий телепродукт. Для ухвалення рішення необхідна особиста зустріч із селером.
Швейцарія
Компанії RSI потрібні багатосерійні серіали, кіноцикли, кінофільми. Особливу перевагу надають контентові з безкоштовним італійським дубляжем. Найкращий пітчинг - презентація.
Вирушаємо на наступний континент. Країни Латинської Америки в опитуванні представлені лише Бразилією:
У фокусі телеканалу ARTE1 - документальні серіали та фільми, обов'язково пов'язані з мистецтвом. Крім того, концерти або театральні вистави. Якщо йдеться про проекти у виробництві, готові обговорювати за наявності синопсисів і посилань на інші завершені проекти.
Переходимо до Північної Америки:
Канада
Корпорація СВС шукає документальні проекти, формати та готові серіали в будь-яких жанрах: трилер, комедія, драма. Ігровий контент має бути для сімейного перегляду. Охоче розглядають проекти, інформацію про які надсилають просто на пошту.
Найбільшу цікавість суспільної компанії Societe Radio-Canada викликають документальні проекти. Але бажаний пітчинг наживо, а також наявність трейлера.
Мережа Tele-Quebec готова купувати як завершені проекти, так і вкладати в розроблення. Важливо пам'ятати, що у фокусі компанії - освітні проекти.
TLN Media Group (Telelatino) цікавлять документалки та серіали англійською мовою. Мають намір купувати готові проекти з трейлерами, інформацією про все щодо виробництва й замовника, технічною специфікацією.
США
Компанії Middle East Broadcasting Networks (MBN) потрібен документальний контент, орієнтований на відносини між США та Близьким Сходом. Теми: захист прав людини, права жінок, контртероризм.
Наступна зупинка - Африка і країни Сходу:
Ізраїль
HOP! Media Group шукає дитячий контент з якісним сюжетом і картинкою. Обговорювати готові за отримання максимально можливої інформації про проект. Придивляються й до України.
Мовник YES DBS націлений на серіали та документальні проекти в різних жанрах. Єдине обмеження - якість має бути дуже висока.
Катар
Al Jazeera Media Network придивляється до документальних проектів про політику, поточну ситуацію у світі, передач-розслідувань європейського виробництва.
ОАЕ
Компанія Bloomberg Asharq закуповує документальний контент для новинної платформи Asharq News. Потрібні проекти про політику, історію, науку та технології, культуру. Найбільші шанси у проектів, що зачіпають регіон Близького Сходу й Північної Африки.
Турція
Yeni Dünya Medya Grubu шукає серіали та формати, а також документальний контент, зокрема з України. Для флагманського мовника Kanal7 - драми і денні шоу для жіночої аудиторії, фільми в жанрах бойовика, комедії, пригод. Для новинного каналу медіагрупи - документалки й докуреаліті, переважно про подорожі, історії, дику природу, поточну ситуацію у світі. Для онлайн-платформи відео за запитом - кіно та серіали.
Перед пітчингом представники групи рекомендують ознайомитися з лінійкою каналів і онлайн-платформи. Далі потрібні синопсис або опис, а також трейлер. Проте найкраще - презентація цілого епізоду проекту.
Новинному телеканалу TRT World потрібні документальні фільми, серіали та програми. Зокрема, деякі можуть підійти для циклу Storyteller, що виходить раз на тиждень - слот під 52 хвилини. Тематика серіалів - подорожі, культура, кулінарія. Хронометраж епізодів - 26 хвилин. Для відбору заявки просять надіслати на email синопсис, трейлер, а також інформацію про продакшен і технічну специфікацію. Зверніть увагу: Україна також у фокусі баєра.
Компанія Turkcell закуповує серіальні проекти для онлайн-дистрибуції. Жанри: бойовик, кримінал, містика. Основний фокус - на контент європейського або американського виробництва, а китайські, індійські й корейські проекти відкидають одразу. Для відбору може бути досить пресрелізу з деякими подробицями про проект.
ПАР
Медіагрупа Arena Broadcast шукає виключно документалки. Теми - дизайн, декор, реконструкції та ремонт, садівництво. Відбирають проекти через email або в межах особистої зустрічі.
Нарешті, Азійсько-Тихоокеанський регіон:
Австралія
Представники компанії SBS одразу натякають, що вітають «м'який продаж», без надмірного тиску з боку селерів. «Ми хотіли б подивитися тизер, а потім уже щось вирішувати», - кажуть вони. Шукають різні формати, але всі без винятку для аудиторії 40+ - і чоловіків, і жінок. Передусім докуреаліті. Цікаві також передачі про їжу або її приготування. Нарешті, потрібні серіали - очевидно, переважно мелодрами.
Китай
Гонконгську Golden-Spread Entertainments цікавить документальний контент про дику природу, телесеріали різних жанрів, а також повний метр, як анімаційний, так і ігровий у жанрі екшена або пригод. Готові обмежитись каталогом, розглядають запити поштою. Дистрибуцією опікуються не лише на ТБ, а й у складі SVoD-платформ.
Представники компанії Henry Advertising & Marketing насамперед фокусуються на документальному контенті про дику природу та повнометражному кіно/анімації. Далі за рейтингом музичний контент, але виключно класична музика. Серед потенційних країн-експортерів і співпродюсерів значиться Україна.
JY Animation шукає дитячий та анімаційний контент. Готові виступати співпродюсером, але за підсумками пітчингів. Розглядають проекти з України.