Першими вихідними грудня на більшості європейських територій продовжували діяти обмеження для кінотеатрів. У Словаччині, яка два тижні тому єдина в Європі вийшла з повторного локдауну, покази лишаються доволі обмеженими (так само як і у Великобританії). Водночас Україна завершила експеримент під назвою «карантин вихідного дня», в результаті чого касові збори відчутно підросли. А повноцінно кінопокази тривали лише у двох країнах - Росії та Іспанії.
Нагадаємо, Євротоп - це щотижневий огляд шести найбільших європейських кінотеатральних ринків (Великобританія, Франція, Німеччина, Росія, Іспанія й Італія) з погляду їхніх сумарних бокс-офісів, а також огляд кінотеатральної ситуації на ринках України та сусідів із Центральної і Східної Європи (в Польщі, Чехії, Угорщині, Словаччині й Литві). Особливу увагу ми приділяємо стрічкам локального виробництва та їхньому успіхові на тлі американського кіно.
В умовах кінотеатрального локдауну на більшій половині європейських територій лідером за сумарними касовими зборами лишається Росія: за перший вікенд грудня місцеві кінотеатри продали квитків на $2,25 млн, що на 20,8% менше за показники попереднього тижня. Найбільші касові збори четвертий тиждень поспіль забезпечує комедія російського виробництва «Непосредственно Каха», яка з показником $379 тис. упевнено закріпилася на верхньому рядку чарта. Другою за виторгом за вікенд знову стала російська спортивна драма «На острие» з результатом $276 тис. Трійку лідерів доповнив американський комедійний бойовик «Суперінтелект» (Superintelligence), що заробив $240 тис. На четвертій позиції розмістилась дебютна російська анімація «Полное погружение», яка зібрала $218 тис. А шостий рядок локального рейтингу найкасовіших релізів тижня дістався прем'єрній російській мелодрамі «Трое» з виторгом $149 тис. Іще один дебютант вікенду - російська комедія «Комета Галлея» - зібрав $73 тис., що відповідає одинадцятому місцю.
Кінотеатри Іспанії першого грудневого вікенду вторгували від продажу квитків майже $1,5 млн, що на 87% більше за показники попереднього тижня. На вершині чарта розмістилася прем'єрна драма локального виробництва «Літо, в якому ми живемо» (El verano que vivimos), яка зібрала $377 тис. Друге місце посіло дебютне для Іспанії американське драмеді «Війна з дідусем» (The War with Grandpa), що вторгувало $375 тис. На третю позицію (з першої) опустився американський мультфільм «Тролі-2: Світове турне» (Trolls World Tour) з бокс-офісом $141 тис. Прем'єрний іспанський драматичний бойовик «Вампірка з Барселони» (La vampira de Barcelona) зібрав майже $22 тис., розмістившись на тринадцятому рядку чарта.
Перше місце кінопрокатного рейтингу Великобританії першими зимовими вихідними дісталося ререлізу американської дитячої комедії 2003 року «Ельф» (Elf) із виторгом $65 тис. Американська комедія 1999 року «Сам удома» (Home Alone), зібравши $50 тис., розмістилась на другій позиції. На третю вийшла анімаційна стрічка спільного виробництва Ірландії, Люксембургу, Франції, Данії, Великобританії та США «Легенда про вовків» (Wolfwalkers) із касою $35 тис. Четверте місце дісталось прем'єрній британській анімації «Різдвяна історія» (A Christmas Carol), яка зібрала $30 тис. На 31-й позиції з результатом $2,6 тис. розмістився ще один дебют локального виробництва - драма «Падіння» (Falling), копродукція Великобританії, Канади та Данії. Загалом британські кіноглядачі витратили на придбання квитків майже $552 тис., що більше за аналогічний показник попереднього вікенду на 1656 %.
Першими вихідними грудня в Україні припинив діяти карантин вихідного дня, що більш ніж сприятливо відбилося на кінотеатральному виторгу: сумарні касові збори українських кінотеатрів підзвітного вікенду проти попереднього зросли майже на 161%, становивши $262,9 тис. Пальма першості українського кінопрокату лишилася в американського комедійного бойовика «Суперінтелект» із показником $61,4 тис. Другим за виторгом знову став американський фантастичний трилер «Межа часу» (Synchronic), що зібрав $45,8 тис. На третій позиції розмістилася прем'єрна американська комедія «Дублерка» (The Stand-In) з бокс-офісом $32,6 тис. Також підзвітними вихідними відбулись прем'єри відразу двох українських релізів: документальна стрічка «ЮКІ» з результатом $8,4 тис. посіла восьме місце рейтингу найкасовіших релізів тижня; драма «Мати апостолів» розташувалася на сімнадцятій позиції зі зборами $4,6 тис.
Виторг кінотеатрів Словаччини, які два тижні тому знову відкрили свої зали для глядачів, проти попереднього вікенду скоротився на 19% і становив $10,5 тис. Найбільшу суму аналізованими вихідними знову зібрала данська трагікомедія «Ще по одній» (Another Round) - $4,2 тис. На другому місці розмістилася анімація 2017 року «Крекери тварин» (Animal Crackers) - бокс-офіс копродукції Китаю, Великобританії, Іспанії, Південної Кореї та США становив $1,1 тис. Третій рядок посіло американське драмеді «Війна з дідусем» із виторгом $726.
Євротоп 3-6 грудня 2020 року
№ |
Територія |
Збори фільмів у прокаті за вікенд, $ |
Кількість днів вікенду |
Зміна зборів відносно минулого вікенду |
Лідер вікенду |
1 |
Росія |
2 253 511 |
4 |
-20,8% |
Непосредственно Каха |
2 |
Іспанія |
1 496 214 |
3 |
+87% |
Літо, в якому ми живемо El verano que vivimos |
3 |
Великобританія |
551 670 |
3 |
+1655,8% |
Ельф Elf |
4 |
Україна |
262 902 |
4 |
+160,8% |
Суперінтелект Superintelligence |
5 |
Словаччина |
10 464 |
3 |
-18,9 |
Ще по одній Another Round |
|
Польща |
0 |
3 |
- |
ЛОКДАУН |
|
Угорщина |
0 |
4 |
- |
ЛОКДАУН |
|
Литва |
0 |
3 |
- |
ЛОКДАУН |
|
Франція |
0 |
5 |
- |
ЛОКДАУН |
|
Німеччина |
0 |
4 |
- |
ЛОКДАУН |
|
Італія |
0 |
3 |
- |
ЛОКДАУН |
|
Чехія |
0 |
3 |
- |
ЛОКДАУН |
За даними: boxofficemojo.com, kinometro.ru, taquillaespana.es