Міжнародна компанія WARC, що відстежує тренди в галузі маркетингу та реклами, опублікувала звіт, згідно з яким світовий ринок реклами не дорахується до кінця року $63 млрд. Падіння майже на 10,2% є наслідком пандемії коронавірусу (якщо відняти рекламу президентських виборів у США, то навіть 11%). Загалом обсяг ринку становитиме $557,3 млрд.
Аби повністю відновитися, світовому ринку реклами знадобиться принаймні два роки: на 2021-й у WARC прогнозують зростання на 6,7%, що зможе компенсувати близько 59% втрат 2020-го. А у 2022 року ринок має вирости ще на 4,4%, щоб досягти позначки 2019-го у $620,6 млрд.
Краще за всіх наступного року почуватимуться сегменти телекому та послуг - їм прогнозують зростання на 10,6%, до $77,8 млрд. Позначку у $70 млрд також перетнуть медіа і паблішинг - зростання на 8,4%. А ось реклама на телебаченні впаде як цього року, так і наступного.
Тенденції за форматом медіа
Лінійне ТБ: цього року рекламний ринок просяде на 16,1% або $29,9 млрд - до $155,6 млрд. Тобто це найгірший рік для традиційного телебачення. Навіть найбільший за обсягом ТБ-реклами ринок США втрачає десяту частину, до $54,4 млрд. Наступного ж року світовий ринок у цій категорії зросте лише на 1,1%.
Зовнішня реклама: сильно постраждала через локдауни – обсяг зменшиться на 27,3% або $11,3 млрд. Втім, 2021 року вже очікується зріст на 20,2%. Але показник все одно виявиться на 12,7% нижчим, ніж у 2019-го.
Кінотеатри: достатньо слова локдаун. Інвестиції брендів впали на 46,5%. Але вже наступного року - за гарних умов - реклама у кіно зросте на 41,2%.
Лінійне радіо: до кінця року ринок впаде на 18,4% або $5,9 млрд. Ріст у 2021-му складе 4,6%.
Друковані видання: газети втратили на рекламі близько $9,8 млрд або 25,5% ринку; це найгірший показник більш ніж за 40 років. Наступного року також очікується падіння, хоча й ледь помітне, на 0,4%. Журнали, в свою чергу, втратили 25,4% або $4 млрд. Наступного року очікується те саме, що й для газет.
Соціальні медіа: 2020-го наростили 9,3% - до $98,3 млрд. 2021 року очікується приріст 12,2% - до $110,3 млрд.
Онлайн-відео: до кінця року ринок реклами може сягнути $52,7 млрд, що на 7,9% більше за показник 2019-го. Наступного року передбачають зростання ще на 12,8%.
Платна пошукова реклама: цього року втратить 1,9%, але 2021-го зросте на 7% - до $130,6 млрд.
Тенденції за регіонами
Північна Америка втратить 4,3% або $9,9 млрд: США просяде на 4,1%, Канада - на 7,8%. Втім, наступного року очікується зростання.
Азіатсько-Тихоокеанський регіон: ринок реклами скоротиться на 9,7% або $18,8 млрд - до $174,4 млрд. І зросте на 8,5% наступного року.
Європа: 2020-го ринок реклами впаде на 14,5% або $21,5 млрд - до $127 млрд. Гірше всіх ситуація у Франції - скорочення на 16,7%. З наступного ж року почнеться зростання, причому більше за всіх у Великобританії - на 14,7% або на $3,9 млрд, до $30,6 млрд.
Латинська Америка: до кінця року ринок впаде майже на третину (32,3%), переважно через найбільші країни регіону. Так, тільки у Бразилії очікується скорочення на 43,2% - до $8,5 млрд.
Близький Схід: менш постраждалий регіон втратить одну п'яту ринку ($2,9 млрд) - до позначки $11,3 млрд. А ось наступного року виросте на 7%.
Африка: втрати реклами оцінюють у 23,3%. Тобто цього року ринок становитиме $5 млрд, а наступного року зросте на 2,1%.