Другий жовтневий вікенд в європейському кінопрокаті ознаменувався відсутністю фільму, який би лідирував за бокс-офісом - кіночарти дванадцяти аналізованих нами територій очолили одинадцять стрічок (лише «Гренландія» змогла закріпитись на перших щаблях у двох країнах). При цьому в умовах відсутності гучних голлівудських прем'єр касові збори збільшилися на п'яти територіях. Найбільше зростання виручки у відсотковому співвідношенні показали Угорщина, Німеччина та Литва, а її найбільшим зменшенням відзначились Великобританія, Польща і Франція. Підзвітними вихідними Франція вперше від моменту виходу європейських кінотеатрів із коронавірусного локдауна втратила першість за сумарним бокс-офісом за вікенд, поступившись місцем Німеччині. А єдиною країно, де до трійки найуспішніших релізів тижня увійшли проекти виключно локального виробництва, другий тиждень поспіль стає Чехія.
Нагадаємо, Євротоп - це щотижневий огляд шести найбільших європейських кінотеатральних ринків (Великобританія, Франція, Німеччина, Росія, Іспанія й Італія) з погляду сумарних касових зборів, а також огляд кінотеатральної ситуації на ринках України і сусідів із Центральної та Східної Європи (у Польщі, Чехії, Угорщині, Словаччині й Литві). Особливу увагу ми приділяємо фільмам національного виробництва та їхньому успіхові на тлі американських прем'єр.
На першому місці в кінопрокаті Німеччини залишилась пригодницька фантастика локального виробництва «Джим Ґудзик і скажена тринадцятка» (Jim Knopf und die Wilde 13) із сумою $1,17 млн. На другій сходинці розташувався американо-британський фантастичний бойовик «Тенет» (Tenet) із касою $798 тис. Третім найуспішнішим релізом тижня стала дебютна національна романтична комедія «Це для вашого добра» (Es ist zu Deinem Besten), яка зібрала $696 тис. Німецькі кіноглядачі витратили на покупку квитків близько $5,4 млн, що більше за показники попереднього тижня на 93%.
Кінотеатри Франції протягом других вихідних жовтня заробили на реалізації квитків $5,12 млн - на 20,2% менше проти попередніх. Найкращою з погляду бокс-офісу стала місцева романтична комедія «Антуанетта у Севеннах» (Antoinette dans les Cévennes) із результатом $806 тис. На другій позиції розташувалася прем'єрна локальна комедія «Батьківський комітет» (Parents d'élèves), що принесла своїм творцям $786 тис. Третім виявився американо-британський фантастичний бойовик «Тенет» із виручкою $669 тис. Нова національна драма «Дитя мрії» (L'enfant rêvé) зайняла п'ятнадцятий рядок рейтингу найкасовіших релізів тижня із сумою $191 тис. А нова анімація копродукції Франції, Бельгії, Фінляндії й Ісландії «Ш'єн Пурі, життя в Парижі» (Chien Pourri, la vie à Paris!) зібрала $109 тис., розташувавшись на 21-й сходинці чарта.
Фаворитом кінопрокатних перегонів Росії другими вихідними жовтня лишилась локальна спортивна мелодрама «Стрельцов», яка заробила $529 тис. На другому рядку топа найуспішніших релізів тижня розташувалася прем'єрна лірична комедія місцевого виробництва «Гудбай, Америка!» з касою $465 тис. Третю позицію посів дебютний американський трилер «Чесний злодій» (Honest Thief) із результатом $405 тис. На одинадцятому місці опинилась свіжа пригодницька драма «Китобій» (Kitoboy) - копродукція Росії, Бельгії та Польщі, що зібрала $83 тис. Проти попереднього тижня сумарний бокс-офіс російських кінотеатрів зменшився на 9,1% - до $3,18 млн.
У кінотеатрах Іспанії трійка лідерів протягом аналізованого вікенду не змінилася. Найбільшу виручку знову продемонстрував американо-британський екшен-трилер «Гренландія» (Greenland) із показником $420 тис. На другій позиції втрималась фентезі-казка 2019 року «Пригоди Піноккіо» (Pinocchio) копродукції Італії, Франції та Великобританії, яка принесла своїм творцям $317 тис. Третю сходинку посіла місцева документальна стрічка «Те, що ти мені даси» (Eso que tu me das) із сумою $267 тис. Прем'єрна локальна документалка «Дехеса, ліс іберійських рисей» (Dehesa, el bosque del lince iberico) заробила $25 тис., що відповідає вісімнадцятій позиції рейтингу. Коли порівняти з попередніми вихідними, касові збори кінотеатрів Іспанії скоротилися на 9,9% і склали $2,6 млн.
Кінопрокат Італії другого жовтневого вікенду очолив прем'єрний американо-британський екшен-трилер «Гренландія», який виручив $858 тис. Другим найкасовішим релізом тижня лишилась національна драма «Зв'язки» (Lacci), що заробила $353 тис. На третьому рядку розташувався свіжий місцевий драматичний трилер «Відпусти мене» (Lasciami andare) з результатом $211 тис. Іще один дебют локального виробництва - комедія «Розлучення у Лас-Вегасі» (Divorzio a Las Vegas) - зібрав $174 тис. і зайняв п'яту позицію в кіночарті. Загалом італійські кіноглядачі витратили на покупку квитків понад $2,59 млн, а це перевищує показники попереднього тижня на 5,6%.
Першість у кінотопі Великобританії підзвітними вихідними зумів утримати блокбастер спільного виробництва США і Великобританії «Тенет» із сумою $386 тис. Друге місце з бокс-офісом $344 тис. посів новий національний містичний хорор «Свята Мод» (Saint Maud). Трійку лідерів доповнив ре-реліз японського мультфільму 1988 року «Акіра» (Akira) з касою $262 тис. Сумарно кінотеатри Туманного Альбіону виручили близько $2,25 млн, що на 34,1% менше за аналогічні результати попереднього тижня.
Другого вікенду жовтня кінопрокатний п'єдестал Польщі продовжила втримувати локальна драма «25 років невинуватості. Справа Томека Коменди» (25 lat niewinnosci. Sprawa Tomka Komendy), що зуміла четвертого тижня прокату зібрати $265 тис. На другому місці у списку найкасовіших стрічок розмістилася прем'єрна анімація «Герой СамСам» (Samsam) - копродукція Франції та Бельгії, яка вторгувала $172 тис. До трійки лідерів також увійшла дебютна для цієї території фентезі-казка 2019 року «Пригоди Піноккіо» (копродукція Італії, Франції та Великобританії) з результатом $89 тис. На десятий рядок місцевого кіночарта вийшла дебютна історична драма спільного виробництва Чехії, Словаччини, Польщі й Ірландії «Шарлатан» (Charlatan) із касою $31,5 тис. Сумарний бокс-офіс кінотеатрів Польщі за результатами аналізованого вікенду зменшився на 33,2% - до $976 тис.
Лідером кінопрокатної гонки Угорщини підзвітними вихідними стала дебютна французька сімейна комедія «10 днів без мами» (10 jours sans maman) з бокс-офісом $245 тис. На другому місці розмістився прем'єрний американський трилер «Чесний злодій» з результатом $71 тис. Третім за виторгом виявилося американське драмеді «Війна з дідусем» (The War with Grandpa), яке зібрало $67 тис. Прем'єр локального виробництва аналізованого тижня не було. Сумарно угорські кінотеатри продали квитків на $534 тис., що перевищує показники попереднього вікенду на 108,7%.
Кінопрокатний чарт Чехії підзвітними вихідними знову очолило локальне ліричне драмеді «Торти» (Bábovky), що третього тижня прокату зібрало $127 тис. Другим найбільш «грошовим» релізом тижня стала історична драма спільного виробництва Чехії, Словаччини, Польщі й Ірландії «Шарлатан» із виторгом $51 тис. Третьою за касовими зборами за вікенд - чеська прем'єрна спортивна драма «Упаковка» (Smecka) з результатом $47 тис. Загалом кінотеатри Чехії заробили на реалізації квитків $472 тис., що на 2,8% більше за збори попереднього вікенду.
У кінотеатрах України аналізованими вихідними лідирував свіжий американський трилер «Чесний злодій» з бокс-офісом $97 тис. На другій позиції локального кіночарта розмістилося американське драмеді «Війна з дідусем», що зібрало $68 тис. Третій рядок посів американо-британський екшен-трилер «Гренландія» з бокс-офісом $66 тис. Сумарні касові збори українських кінотеатрів скоротилися проти попереднього вікенду на 12,8% - до $431 тис.
Найбільшу касу в Литві - майже $38 тис. - за підзвітний період зібрала прем'єрна фентезі-драма спільного виробництва Великобританії, Китаю, США та Франції «Таємничий сад» (The Secret Garden). Анімаційна стрічка копродукції Франції та Бельгії «Сімейка Бігфутів» (Bigfoot Family) закріпилася на другій позиції з результатом $33 тис. На третьому місці розмістилась сімейна комедія французько-бельгійського виробництва «Втрачений принц» (Le prince oublié) із показником $32 тис. Сумарно кінотеатри Литви продали квитків на $253 тис., що на 75,5% перевищує результат попередніх вихідних.
У Словаччині найкращим із погляду касових зборів за другий вікенд жовтня стало американське драмеді «Війна з дідусем», що з виторгом 11,6 тис. піднялося з третього місця. На друге опустилось чеське ліричне драмеді «Торти» (Bábovky) з касою $11,5 тис. На третє (з другого) перемістився американо-британський екшен-трилер «Гренландія» з показником $10,6 тис. Проти попереднього тижня бокс-офіс словацьких кінотеатрів скоротився на 7% і становив $76 тис.
Євротоп 8-11 жовтня 2020 року
№ |
Територія |
Збори фільмів у прокаті за вікенд, $ |
Кількість днів вікенду |
Зміна зборів відносно минулого вікенду |
Лідер вікенду |
1 |
Німеччина |
5 404 541 |
4 |
+93,5% |
Джим Ґудзик і скажена тринадцятка Jim Knopf und die Wilde 13 |
2 |
Франція |
5 124 245 |
5 |
-20,2% |
Антуанетта у Севеннах Antoinette dans les Cévennes |
3 |
Росія |
3 175 713 |
4 |
-9,1% |
Стрельцов |
4 |
Іспанія |
2 598 054 |
3 |
-9,9% |
Гренландія Greenland |
5 |
Італія |
2 592 432 |
3 |
+5,6% |
Гренландія Greenland |
6 |
Великобританія |
2 247 393 |
3 |
-34,1% |
Тенет Tenet |
7 |
Польща |
976 226 |
3 |
-33,2% |
25 років невинуватості. Справа Томека Коменди 25 lat niewinnosci. Sprawa Tomka Komendy |
8 |
Угорщина |
533 869 |
4 |
+108,7% |
10 днів без мами 10 jours sans maman |
9 |
Чехія |
472 141 |
3 |
+2,8% |
Торти Bábovky |
10 |
Україна |
431 224 |
4 |
-12,8% |
Чесний злодій Honest Thief |
11 |
Литва |
252 829 |
3 |
+75,5% |
Таємничий сад The Secret Garden |
12 |
Словаччина |
76 224 |
3 |
-7% |
Війна з дідусем The War with Grandpa |
За даними: allocine.fr, boxofficemojo.com, kinometro.ru, taquillaespana.es, insidekino.de