Третього вікенду вересня «Тенет» почав здавати свої позиції в Європі: блокбастер продовжував лідирувати у кінопрокатних чартах лише чотирьох із дванадцяти аналізованих нами країн. На двох ринках першу сходинку посіло прем'єрне голлівудське драмеді «Війна з дідусем», а у Польщі та Чехії найкращими з погляду касових зборів стали дебютні фільми локального виробництва - драма «25 років невинуватості. Справа Томека Коменди» і фентезі-комедія «Принцеса, зачарована у часі». Найбільше зростання виручки аналізованими вихідними продемонстрували Росія, Іспанія й Польща, тоді як найбільше падіння спостерігалося в Італії, Угорщині та Словаччині.
Нагадаємо, що Євротоп - це щотижневий огляд шести найбільших європейських кінотеатральних ринків (Великобританія, Франція, Німеччина, Росія, Іспанія й Італія) з погляду їхніх сумарних бокс-офісів, а також огляд кінотеатральної ситуації на ринках України і сусідів із Центральної та Східної Європи (у Польщі, Чехії, Угорщині, Словаччині й Литві). Особливу увагу ми приділяємо стрічкам локального виробництва та їхньому успіхові на тлі американського масового кіно.
Кінопрокат Франції третіми вихідними вересня знову очолив американо-британський фантастичний бойовик «Тенет» (Tenet), який заробив близько $1,41 млн. На другому рядку рейтингу найкасовіших релізів тижня розташувалась національна прем'єра - романтична комедія «Антуанетта у Севеннах» (Antoinette dans les Cévennes) із сумою $1,16 млн. На третю позицію (з другої) спустилася місцева комедійна кримінальна драма «Наркомама» (La daronne) з результатом $623 тис. Четверту зайняла дебютна локальна драма «Що ми говоримо, що ми робимо» (Les Choses qu’on dit, les choses qu’on fait), котра принесла своїм творцям $517 тис. Іще одна новинка національного виробництва - містична комедія «Я помру в Карпатах» (J’irai mourir dans les Carpates) - розташувалась на сьомому місці чарта з виручкою $341 тис. Проти попереднього тижня сумарні збори французьких кінотеатрів зросли на 5,6% - до $5,76 млн.
Протягом третього осіннього вікенду кінотеатри Росії заробили на реалізації квитків майже на 13% більше, коли порівняти з минулими вихідними, - $5,55 млн. Лідером місцевого кінопрокату стала американська мелодрама «Після сварки» (After We Collided) із бокс-офісом $1,91 млн. На другу позицію зсунувся американо-британський фантастичний бойовик «Тенет», який заробив $1,56 млн. Третім за виручкою став пригодницький бойовик копродукції США, Канади та Гонконгу «Мулан» (Mulan) із показником $1,16 млн. Єдина прем'єра локального виробництва - пригодницька комедія «Смотри как я» - зібрала лише $8,5 тис., розташувавшись на вісімнадцятому рядку кінотопа.
«Золото» кінопрокату Великобританії підзвітними вихідними лишилось за американо-британським блокбастером «Тенет» із сумою $1,02 млн. На другій позиції з результатом $773 тис. - американська мелодрама «Після сварки». Трійку лідерів доповнила дебютна музична пригодницька комедія «Білл і Тед» (Bill & Ted Face the Music) - копродукція США, Італії та Канади з касою $597 тис. Аналізованого вікенду відбулася прем'єра національної драми «Скелі» (Rocks), яка принесла своїм творцям $97 тис. і розташувалась на сьомій сходинці кінопрокатного чарта. Свіжа локальна музична документалка White Riot заробила $62 тис., опинившись на дев'ятій позиції. А нова місцева комедія «Людина в капелюсі» (The Man in the Hat) виручила $3 тис., що відповідає 22-му рядку. Сумарно кінотеатри Туманного Альбіону зібрали трохи більше за $3,36 млн, а це на 7% менше аналогічного показника попередніх вихідних.
Бокс-офіс Німеччини третього вересневого вікенду лишився практично на рівні минулого тижня, склавши майже $3,36 млн (зростання на 0,3%). Найбільшу касу кінотеатрам знову приніс американо-британський фантастичний бойовик «Тенет», який заробив $1,2 млн. Друге місце продовжує займати американська мелодрама «Після сварки» із сумою $937 тис. На третьому розташувався американський сай-фай бойовик «Нові мутанти» (The New Mutants) із результатом $306 тис. Четверта сходинка з бокс-офісом $156 тис. за прем'єрною локальною романтичною комедією «І знову здрастуйте» (Hello Again - Ein Tag für immer). А на чотирнадцятій позиції з виручкою $40 тис. опинилась дебютна драма спільного виробництва Німеччини, Швеції, Норвегії та Франції «Про нескінченність» (Über die Unendlichkeit).
Аналізованими вихідними лідером у кінотеатрах Іспанії стала фентезі-казка 2019 року «Пригоди Піноккіо» (Pinocchio), яка дебютувала у цій країні, - копродукція Італії, Франції та Великобританії заробила $937 тис. На другий рядок спустився американо-британський блокбастер «Тенет», що приніс своїм творцям четвертого тижня прокату $548 тис. Третім найкасовішим релізом третіх осінніх вихідних виявилась національна комедія «Тато буває тільки один - 2» (Padre no hay más que uno 2: La llegada de la suegra), яка зібрала $427 тис. Нова місцева драма «Один за всіх» (Uno para todos) розташувалася на сьомій сходинці рейтингу з касою $73 тис. Загальна виручка кінотеатрів Іспанії збільшилась проти попередніх вихідних на 16%, склавши $2,98 млн.
Кіноглядачі Італії витратили на придбання квитків у кіно $1,67 млн, що поступається 23% показникам попереднього вікенду. Пальма першості італійського кінопрокату підзвітного тижня знову дісталась американо-британському блокбастеру «Тенет» із касою $515 тис. Другим найкасовішим релізом тижня стала драма спільного виробництва Франції та Бельгії «Найкраще попереду» (Le meilleur reste à venir) зі зборами $144 тис. На третій рядок із виторгом $141 тис. опустилась американська мелодрама «Після сварки». На п'ятій позиції кіночарта з бокс-офісом $134 тис. розмістився прем'єрний байопік спільного виробництва Італії та Бельгії «Міс Маркс» (Miss Marx). Іще одна локальна прем'єра - італійська документальна стрічка «Гоген: У пошуках утраченого раю» (Gauguin a Tahiti. Il paradiso perduto) - зібрала $8,5 тис., що відповідає дев'ятнадцятому рядку рейтингу найкасовіших релізів тижня.
Третій осінній вікенд у Польщі ознаменувався виходом у прокат другого після карантину локального блокбастера - драми «25 років невинуватості. Справа Томека Коменди» (25 lat niewinnosci. Sprawa Tomka Komendy), яка зуміла зібрати близько $697 тис., що більш ніж удвічі перевищує показники прем'єрного «Тенету». На друге місце опустився «перший післякарантинний польський блокбастер» - кримінальна драма «Петля» (Petla), яка третього тижня прокату вторгувала близько $270 тис. (сумарна каса фільму перевищила $2,44 млн). До трійки найкасовіших релізів також увійшов пригодницький бойовик копродукції США, Канади та Гонконгу «Мулан» із показником $260 тис. Сумарний бокс-офіс кінотеатрів Польщі за результатами аналізованого тижня зріс на 12%, перевищивши $1,64 млн.
На вершині кінопрокатного олімпу України розмістився прем'єрний американо-британський екшен-трилер «Гренландія» (Greenland), що зібрав $238 тис. На другому рядку лишився американо-британський фантастичний бойовик «Тенет» із касою $129 тис. На третє місце (з першого) опустився пригодницький бойовик копродукції США, Канади та Гонконгу «Мулан» із бокс-офісом $108 тис. Загальний виторг українських кінотеатрів від продажу квитків проти попереднього тижня скоротився на 0,3% - до $577 тис.
Лідером касових зборів у Чехії стала локальна прем'єра - пригодницька фентезі-комедія «Принцеса, зачарована у часі» (Princezna zakletá v case), яка зібрала трохи понад $75 тис. На друге місце (з третього) піднялася історична драма спільного виробництва Чехії, Словаччини, Польщі й Ірландії «Шарлатан» (Charlatan) із виторгом $71 тис. Трійку лідерів доповнила американська мелодрама «Після сварки» з бокс-офісом $67 тис. (тиждень тому була перша). Прем'єрна словацька музична документалка Tempos зібрала $24,4 тис., розмістившись на сьомому рядку кіночарта. Сумарно кінотеатри Чехії третіми вихідними вересня заробили на реалізації квитків майже $487 тис., що на 8% менше проти попереднього вікенду.
Кінопрокатний рейтинг Угорщини аналізованими вихідними очолило прем'єрне американське драмеді «Війна з дідусем» (The War with Grandpa), що зібрало $81 тис. Другим у списку найкасовіших стрічок тижня став пригодницький бойовик копродукції США, Канади та Гонконгу «Мулан» із бокс-офісом $62 тис. На третю позицію (з другої) опустився американо-британський фантастичний бойовик «Тенет» зі зборами $43 тис. Сумарно угорські кінотеатри продали квитків на $285 тис., що на 25% менше за показники попереднього тижня.
У Словаччині найкращим із погляду касових зборів за третій вікенд вересня стало прем'єрне американське драмеді «Війна з дідусем» із касою $42 тис. На другому місці розмістилась американська мелодрама «Після сварки», яка зібрала $31 тис. На третє (з другого) опустився «Тенет» із виторгом $24,5 тис. Проти попереднього тижня бокс-офіс словацьких кінотеатрів скоротився на 21% і становив $160 тис.
Підзвітного тижня загальний виторг кінотеатрів Литви від продажу квитків скоротився на 0,6% - до $140 тис. Перше місце кінопрокатного чарта посів американський мультфільм «Тролі-2: Світове турне» (Trolls World Tour) зі зборами $26,5 тис. Другим у загальному заліку став американо-канадський мультфільм «Скубі-Ду!» (Scoob!), що заробив $22,8 тис. Третьою за касовими зборами виявилась американська мелодрама «Після сварки» з результатом $22,6 тис.
Євротоп 17-20 вересня 2020 року
№ |
Територія |
Збори фільмів у прокаті за вікенд, $ |
Кількість днів вікенду |
Зміна зборів відносно минулого вікенду |
Лідер вікенду |
1 |
Франція |
5 764 968 |
5 |
+5,6% |
Тенет Tenet |
2 |
Росія |
5 551 146 |
4 |
+12,8 |
Після сварки After We Collided |
3 |
Великобританія |
3 360 654 |
3 |
-7,4% |
Тенет Tenet |
4 |
Німеччина |
3 335 860 |
4 |
+0,3% |
Тенет Tenet |
5 |
Іспанія |
2 976 661 |
3 |
+16% |
Пригоди Піноккіо Pinocchio |
6 |
Італія |
1 671 812 |
3 |
-23,2% |
Тенет Tenet |
7 |
Польща |
1 643 186 |
3 |
+12,2% |
25 років невинуватості. Справа Томека Коменди 25 lat niewinnosci. Sprawa Tomka Komendy |
8 |
Україна |
576 848 |
4 |
-0,3% |
Гренландія Greenland |
9 |
Чехія |
486 761 |
3 |
-8% |
Принцеса, зачарована у часі Princezna zakletá v case |
10 |
Угорщина |
284 591 |
4 |
-25,4% |
Війна з дідусем The War with Grandpa |
11 |
Словаччина |
160 022 |
3 |
-20,7% |
Війна з дідусем The War with Grandpa |
12 |
Литва |
140 414 |
3 |
-0,6% |
Тролі-2: Світове турне Trolls: World Tour |
За даними allocine.fr, the-numbers.com, boxofficemojo.com, insidekino.de, kinometro.ru, taquillaespana.es