Першими вихідними осені багато європейських ринків продемонстрували зростання сумарних касових зборів проти попереднього вікенду, коли на екрани вийшов «Тенет». Падіння виручки фільму Крістофера Нолана у другий тиждень прокату виявилось відчутним, однак на більшості територій воно було компенсоване стартом свіжих стрічок. «Тягачем» вікенду стала американська мелодрама «Після сварки», яка зуміла очолити кінопрокатні чарти у половині аналізованих нами європейських країн. При цьому відкриттям виявилася польська кримінальна драма «Петля», котра просто підірвала локальний бокс-офіс із показниками, що в кілька разів перевищили результати «Тенет».
Нагадаємо, що Євротоп - це щотижневий огляд шести найбільших європейських кінотеатральних ринків (Великобританія, Франція, Німеччина, Росія, Іспанія й Італія) з погляду їхніх сумарних касових зборів, а також огляд кінотеатральної ситуації на ринках України та сусідів із Центральної і Східної Європи (у Польщі, Чехії, Угорщині, Словаччині й Литві). Особливу увагу ми приділяємо фільмам місцевого виробництва та їхньому успіхові на тлі американського масового кіно.
Першими вихідним вересня кінотеатри Франції показали спад виручки від реалізації квитків майже на 55%, до $7,24 млн. Пальму першості національного кінопрокату впевнено втримав американо-британський фантастичний бойовик «Тенет» (Tenet), який зібрав за другий тиждень після старту $2,85 млн. «Срібло» лишилось у копродукції Франції та Бельгії «Видалити історію» (Effacer l'historique), що дебютувала тиждень тому з показником $748 тис. Трійку лідерів із результатом $531 тис. доповнив американський сай-фай бойовик «Нові мутанти» (The New Mutants). За підзвітний період тут відбулися три прем'єри (дві з них - локального виробництва). Найуспішнішою з погляду касових зборів виявилась місцева комедія «Занадто» (Énorme), котра із сумою $419 тис. розташувалася на п'ятій сходинці національного кіночарта. Ще один локальний дебют - лірична французько-бельгійська комедія «Секс-рибка» (Sexfish) - заробив лише $38 тис., що відповідає 24-му рядку в рейтингу.
Бокс-офіс Німеччини першого осіннього вікенду продемонстрував зростання на 17,5% - до $6,06 млн. Найбільшу виручку кінотеатрам - $2,83 млн. - як і тиждень тому, приніс американо-британський блокбастер «Тенет». Другою за зборами стала прем'єрна американська мелодрама «Після сварки» (After We Collided), що принесла своїм творцям $2,42 тис. На третій позиції розташувався американський хорор-трилер «Виходу немає» (No Escape) з результатом $183 тис.
Кінотоп Великобританії підзвітними вихідними знову очолив блокбастер спільного виробництва США та Великобританії «Тенет» із касою $2,86 млн. На другому місці з показником $911 тис. лишився американський сай-фай бойовик «Нові мутанти», на третьому - американо-канадська анімація «Уперед» (Onward) із бокс-офісом $180 тис. Також аналізованого вікенду відбувся дебют національної драми 2019 року «Лін + Люсі» (Lynn + Lucy): стрічка на двох копіях виручила лише $834, опинившись на 31-му рядку локального кінопрокатного рейтингу. Сумарно кінотеатри Туманного Альбіону заробили майже $4,73 млн, а це на 45% менше за аналогічний показник попереднього вікенду.
Першими осінніми вихідними «дійшло і до жирафи» - «Тенет», нарешті, докотився до кіноекранів Росії, що призвело до загального зростання місцевих касових зборів на 142%, до $3,73 млн. Сам «Тенет» заробив $2,62 млн, і це вивело його в упевнені лідери на даній території. На другій сходинці розташувався прем'єрний американський науково-фантастичний бойовик «Нові мутанти» з виручкою $415 тис. Третє місце посів локальний фантастичний фільм «Вратарь галактики» із сумою $285 тис. Єдиний місцевий дебют - анімаційна збірка «Мульт в кино. Выпуск № 117. Что-то новенькое» - зібрав $19 тис., що відповідає восьмій сходинці рейтингу найуспішніших релізів тижня.
Кіноглядачі Італії витратили на квитки в кіно майже $3,64 млн, а це перевищує результат попереднього вікенду на 38%. Першість підзвітного тижня дісталась свіжій американській мелодрамі «Після сварки» з показником $1,81 млн. На другий рядок із виручкою $1,13 млн спустився американо-британський блокбастер «Тенет». Третім найкасовішим проектом тижня став прем'єрний американський сай-фай бойовик «Нові мутанти» із заробітком $250 тис. На дев'ятій позиції кіночарта з бокс-офісом $23 тис. розташувалась дебютна національна документалка Molecole, а на 14-й сходинці з результатом $10 тис. - нова драма копродукції Італії, Греції та Франції «Посіяти вітер» (Semina il vento).
У кінотеатрах Іспанії свіжа американська мелодрама «Після сварки» із сумою $1,07 млн. зуміла посунути з п'єдесталу американо-британський «Тенет», який виручив за другий тиждень прокату $1,05 млн. Третім найуспішнішим релізом перших осінніх вихідних стала місцева комедія «Папа буває тільки один - 2» (Padre no hay más que uno 2: La llegada de la suegra), котра зібрала $532 тис. Прем'єрна драма національного виробництва «Школярки» (Las niñas) розташувалась на шостому рядку рейтингу і принесла своїм творцям $101 тис. Іще один локальний дебют - документалка «Слово капітана» (Palabra de capitan) - заробив $20 тис., що відповідає 13-й сходинці топа. Загальний бокс-офіс кінотеатрів Іспанії лишився практично на рівні попереднього вікенду (падіння близько 0,2%) і склав $3,54 млн.
Перший осінній вікенд у Польщі ознаменувався виходом у прокат першого після карантину локального блокбастера. Кримінальна драма «Петля» (Petla) в рази перевершила показники «Тенету», який тиждень тому зумів зібрати в Польщі близько $307 тис., а аналізованими вихідними - лише $192 тис., що відповідає другому рядку локального кінопрокатного рейтингу. Так-от: збори «Петлі» зі старту становили понад $992 тис. До трійки найкасовіших релізів також увійшла американо-канадська анімація «Скубі-Ду!» (Scoob!) з показником $70 тис. Сумарний бокс-офіс кінотеатрів Польщі за результатами аналізованого тижня виріс на 101% і перевищив $1,43 млн.
Найбільшу касу кінопрокату Чехії першими вихідними осені зібрала прем'єрна американська мелодрама «Після сварки» - $323 тис. Лідер попереднього вікенду, американо-британський блокбастер «Тенет», із показником $169 тис. посів друге місце чеського кіночарта. Третім найкасовішим релізом тижня стала історична драма спільного виробництва Чехії, Словаччини, Польщі й Ірландії «Шарлатан» (Charlatan) із виторгом $151 тис. Єдина прем'єра чеського виробництва - документалка Králové videa - зібрала лише $1,56 тис. і розмістилася на 19-му рядку. Сумарний виторг кінотеатрів Чехії від реалізації квитків становив $943 тис., що на 18,7% менше за показники попереднього тижня.
Лідером кінопрокатних перегонів України аналізованими вихідними лишився американо-британський фантастичний бойовик «Тенет», що зібрав на другому тижні прокату $312 тис. Прем'єрна американська мелодрама «Після сварки» з касою $255 тис. розмістилася на другому місці. Трійку найкасовіших релізів тижня з показником $105 тис. доповнив свіжий американський сайфай-бойовик «Нові мутанти». На восьмому рядку українського кіночарта розташувалася прем'єрна україно-швейцарська драма «Забуті», яка зібрала лише $2,1 тис. Загалом бокс-офіс українських кінотеатрів проти попереднього тижня зріс майже на 17%, становивши $735 тис.
Кінопрокатний рейтинг Угорщини першими вихідними осені очолила прем'єрна мелодрама «Після сварки» зі зборами $194 тис. Другий найкасовіший реліз тижня - американо-британський фантастичний бойовик «Тенет» із показником $165 тис. Третє місце посів дебютний американський науково-фантастичний бойовик «Нові мутанти» з бокс-офісом $56 тис. Сумарно угорські кінотеатри продали квитків на $482 тис., що на 6,6% менше за показник попереднього вікенду.
Найкращою з погляду касових зборів у Словаччині стала дебютна американська мелодрама «Після сварки», яка зібрала $202 тис. Другий рядок рейтингу найкасовіших релізів тижня - в «Тенету» з виторгом $76 тис. На третій позиції опинилася прем'єрна копродукція США, Канади та Гонконгу - пригодницький бойовик «Мулан» (Mulan) із показником $49 тис. Загалом кіноглядачі Словаччини витратили на придбання квитків $388 тис., що перевищує на 52% показники попередніх вихідних.
Найуспішнішим із погляду бокс-офісу в Литві підзвітного вікенду стала американська анімаційна стрічка «Тролі-2: Світове турне» (Trolls World Tour) з касою $28 тис. На другу позицію змістився лідер попереднього тижня, американо-британський блокбастер «Тенет», який заробив $43 тис. Трійку лідерів доповнили прем'єрні «Нові мутанти» з бокс-офісом $11 тис. Загальний виторг кінотеатрів Литви від продажу квитків проти попереднього тижня зменшився на 31% - до $144 тис.
Євротоп 3-6 вересня 2020 року
№ |
Територія |
Збори фільмів у прокаті за вікенд, $ |
Кількість днів вікенду |
Зміна зборів відносно минулого вікенду |
Лідер вікенду |
1 |
Франція |
7 235 184 |
5 |
-54,7% |
Тенет Tenet |
2 |
Німеччина |
6 057 449 |
4 |
+17,5% |
Тенет Tenet |
3 |
Великобританія |
4 725 190 |
3 |
-45,1% |
Тенет Tenet |
4 |
Росія |
3 727 008 |
4 |
+141,9 |
Тенет Tenet |
5 |
Італія |
3 639 085 |
3 |
+37,6% |
Після сварки After We Collided |
6 |
Іспанія |
3 537 678 |
3 |
-0,2% |
Після сварки After We Collided |
7 |
Польща |
1 431 391 |
3 |
+101,3% |
Петля Petla |
8 |
Чехія |
943 460 |
3 |
-18,7% |
Після сварки After We Collided |
9 |
Україна |
734 796 |
4 |
+17,3% |
Тенет Tenet |
10 |
Угорщина |
481 557 |
4 |
-6,6% |
Після сварки After We Collided |
11 |
Словаччина |
387 774 |
3 |
+52,4% |
Після сварки After We Collided |
12 |
Литва |
144 476 |
3 |
-30,7% |
Тролі-2: Світове турне Trolls World Tour |
За даними boxofficemojo.com, kinometro.ru