Останнього літнього вікенду зростання касових зборів спостерігалося на всіх без виключення аналізованих нами європейських територіях. Причиною став вихід у міжнародний прокат фільму «Тенет» - першого після карантину голлівудського блокбастеру, який упевнено посів лідерські позиції на десяти з дванадцяти європейських ринків. Стрічки національного виробництва очолили кінопрокатні чарти тільки в Іспанії та Росії - і лише тому, що «Тенет» до цих країн іще не дістався. Ми окремо підрахували сумарну частку фільму Крістофера Нолана у загальноєвропейській виручці, і виявилось - реліз зібрав трохи більше 55% від усього європейського бокс-офісу (притому, що вийшов не на всіх територіях). Якщо ж узяти питому вагу «Тенета» виключно на ринках, де відбулася його прем'єра (без Росії й Іспанії), то збори стрічки перевищили 59% загальної каси кінотеатрів десяти європейських країн.
Нагадаємо, що Євротоп - це щотижневий огляд шести найбільших європейських кінотеатральних ринків (Великобританія, Франція, Німеччина, Росія, Іспанія та Італія) з погляду їхніх сумарних бокс-офісів, а також огляд кінотеатральної ситуації на ринках України і сусідів із Центральної та Східної Європи (у Польщі, Чехії, Угорщині, Словаччині й Литві). Особливу увагу ми приділяємо проектам локального виробництва та їхньому успіхові на тлі американських блокбастерів.
Кінотеатри Франції останніми вихідними серпня продемонстрували фантастичне зростання виручки від реалізації квитків - до майже $15,9 млн, а це на 2458% перевищує результати попереднього вікенду (зазначимо, що реальне зростання було набагато скромнішим, адже статистичні дані за попередній тиждень були надані лише за кількома релізами). Проте завдяки виходу в прокат американо-британського фантастичного бойовика «Тенет» (Tenet), який самотужки зібрав майже $6,75 млн, сумарний бокс-офіс у Франції вперше наблизився до докарантинних показників. На другій сходинці місцевого кінопрокатного рейтингу розташувалось прем'єрне драмеді спільного виробництва Франції та Бельгії «Видалити історію» (Effacer l'historique) із сумою $1,79 млн. До трійки лідерів із показником $1,21 млн увійшла національна комедія «Жарти Тото» (Les blagues de Toto). Кіноглядачам презентували ще двох дебютантів локального виробництва: французько-бельгійську драму «Маленька країна» (Petit pays), що заробила $617 тис. (шостий рядок рейтингу), і китайсько-французьку анімацію «Кіт під прикриттям» (Spycies), котра виручила $369 тис. (одинадцята сходинка).
Також підзвітного тижня вперше з'явилась інформація про збори ще двох релізів, у виробництві яких брала участь французька сторона. Зазначимо, що це не прем'єри аналізованого вікенду, але раніше даних про результати їхнього прокату не було. Йдеться про кримінальну драму «Красива дівчинка» (Belle fille), що стартувала тиждень тому, зібрала $628 тис. і розташувалася на п'ятій позиції (за два тижні прокату стрічка принесла своїм творцям майже $1,84 млн); а також про копродукцію Франції, Бельгії та Німеччини - анімацію «Якарі» (Yakari, le film), котра третього тижня свого прокату заробила $522 тис. і посіла восьме місце (сумарний бокс-офіс за три тижні - $1,81 млн).
Кінопрокатний чарт Великобританії останнього вікенду місяця впевнено очолив прем'єрний блокбастер «Тенет» із касою 7,13 млн. На другій позиції з показником 296 тис. опинився ще один новачок - американський сай-фай бойовик «Нові мутанти» (The New Mutants). Третім найуспішнішим релізом тижня стала американо-канадська анімація «Уперед» (Onward) із заробітком $247 тис. Також підзвітними вихідними відбувся дебют локальної мелодрами 2019 року «У полоні надії» (Hope Gap): стрічка виручила $97 тис. і зайняла восьме місце. Сумарно кінотеатри Туманного Альбіону зібрали майже $8,61 млн, що на 481% перевищує результати попереднього вікенду.
Найбільшу касу кінотеатрам Німеччини останніми літніми вихідними приніс прем'єрний «Тенет» - $3,81 млн і верхній щабель місцевого кінорейтингу. Другим за бокс-офісом став дебютний американський байопік «Вірю в кохання» (I Still Believe), який приніс своїм творцям $339 тис. Третє місце посів американський хорор-трилер «Виходу немає» (No Escape) з показником $201 тис. Іще одним свіжим релізом була китайська анімація «Ведмедики Буні: Стрибок у минуле» (Boonie Bears: Blast Into the Past), що із сумою 155 тис. розташувалася на п'ятій позиції. Проти попереднього вікенду виручка кінотеатрів Німеччини зросла на 332% - до $5,15 млн.
Кіноглядачі Італії витратили на квитки в кіно майже $2,65 млн, що перевищує результати попередніх вихідних на 340%. Пальма першості локального кінопрокату підзвітного тижня дісталась новому американо-британському блокбастеру «Тенет» із касою $1,87 млн. На друге місце спустився американо-канадський мультфільм «Уперед» зі зборами $304 тис. На третьому розташувалась національна біографічна драма «Я хотів сховатися» (Volevo nascondermi) з бокс-офісом $129 тис. Прем'єр локального виробництва аналізованого тижня в Італії не було.
Поки «Тенет» не докотився до кінотеатрів Іспанії, в лідери місцевого кінопрокатного чарта вийшла комедія локального виробництва «Тато буває тільки один - 2» (Padre no hay más que uno 2: La llegada de la suegra). Останнього вікенду серпня стрічка зібрала $700 тис., упевнено закріпившись на першому місці (за п'ять тижнів прокату в Іспанії фільм зібрав 11,7 млн). На другій позиції розмістився єдиний дебютант тижня - американський сайфай-бойовик «Люди Ікс: Нові мутанти» з бокс-офісом $471 тис. Третім найкасовішим релізом підзвітними вихідними став американський хорор 2019 року «Полювання» (The Hunt) з бокс-офісом $54 тис. Загальний виторг кінотеатрів Іспанії проти попереднього вікенду зріс на 1275% - до $1,23 млн.
У Росії прем'єру «Тенету» вирішили провести не останнього вікенду серпня, як у всій Європі, а першими вихідними вересня. Відповідно, без цього блокбастера в дебютної фантастичної пригодницької стрічки місцевого виробництва «Вратарь галактики» з'явився шанс посісти перше місце в локальній кінопрокатній гонитві, чим вона і скористалась, зібравши $501 тис. На другу позицію опустився лідер попереднього вікенду, американо-британський екшен-трилер «Гренландія» (Greenland) зі зборами $398 тис. Третій рядок дістався корейському бойовику-жахастику «Потяг до Пусана - 2: Півострів» (Bando) із бокс-офісом $106 тис. Крім «Вратаря галактики» в місцевий прокат вийшли ще п'ять прем'єрних релізів, усі - закордонного виробництва. Загальний бокс-офіс кінотеатрів Росії перевищив $1,5 млн, що на 42% більше за результати попереднього вікенду.
Найбільшу касу в Чехії аналізованими вихідними зібрав прем'єрний «Тенет» - $327 тис., що посунув на другу позицію лідера попереднього вікенду - історичну драму спільного виробництва Чехії, Словаччини, Польщі й Ірландії «Шарлатан» (Charlatan) із виторгом $274 тис. Третє місце посіла прем'єрна чеська комедія «Талан - прекрасна річ» (Stestí je krásná vec) із бокс-офісом $132 тис. У місцевий кінопрокат вийшли ще два дебютні релізи іноземного виробництва, які зібрали пристойні суми та розмістилися на четвертому і п'ятому рядках кінорейтингу. Сумарний виторг кінотеатрів Чехії від реалізації квитків становив $1,16 млн, що перевищує на 45% показники попереднього вікенду.
Бокс-офіс кінотеатрів Польщі за результатами останніх вихідних літа зріс на 82%, становивши $711 тис. Верхній рядок місцевого кінопрокатного чарта з великим відривом посів прем'єрний американо-британський «Тенет», що зібрав $307 тис. На другому місці лишився австралійський мультфільм «Казки магічного міста: Дерево бажань» (The Wishmas Tree) із виторгом $108 тис. На третє (з першого) опустилася американо-канадська анімація «Скубі-Ду!» (Scoob!) з результатом $98 тис.
Лідером кінопрокатної гонитви України аналізованими вихідними також став прем'єрний «Тенет», що зібрав $526 тис. - у рази більше за тижневу касу українських кінотеатрів після виходу з карантину. Американська анімація «Тролі-2: Світове турне» (Trolls World Tour) з бокс-офісом $28 тис. піднялась із третього місця на друге. На третю позицію (з першої) опустився американський ромком «Зависнути у Палм-Спрінгз» (Palm Springs) зі зборами $23 тис. Прем'єрних релізів українського виробництва підзвітними вихідними не було, проте тривав прокат драми «Толока» та воєнної драми «Східняк», що стартували тиждень тому, а також воєнної драми-бойовика 2019 року «Іловайськ 2014: Батальйон «Донбас», ререліз якої приніс до загального заліку стрічки додаткові $622. Проти попереднього тижня бокс-офіс українських кінотеатрів зріс майже на 189%, становивши $632 тис.
Як і в більшості країн Європи, кінопрокатний рейтинг Угорщини останніми вихідними літа очолив прем'єрний «Тенет», збори якого в цій країні досягли майже $396 тис. Другим за сумарними касовими зборами за вікенд став американо-канадський мультфільм «Скубі-Ду!» (Scoob!) з результатом $19 тис. Трійку лідерів закрив угорський комедійний бойовик Pesti balhé! із касою $16 тис. Сумарно місцеві кінотеатри продали квитків на $515 тис., що на 113% перевищує показники попереднього вікенду.
У Словаччині найкращим із погляду касових зборів за п'яті вихідні серпня став дебютний «Тенет», що зібрав $139 тис. Другий рядок рейтингу найкасовіших релізів тижня - у прем'єрної для Словаччини анімації 2017 року «Печеньки» (Animal Crackers), копродукція Китаю, Іспанії, Південної Кореї та США вторгувала $29 тис. На третій позиції опинився дебютант минулого тижня - американський хорор «Перша відьма» (The Wretched) з показником $24 тис. Загалом кіноглядачі Словаччини витратили на придбання квитків $254 тис., що на 13,6% перевищує показники попередніх вихідних.
Найбільший бокс-офіс у Литві підзвітними вихідними зібрав прем'єрний «Тенет», який зі старту заробив $127 тис. На другій позиції в рейтингу найкасовіших релізів тижня розмістилась американська анімаційна стрічка «Тролі-2: Світове турне» з показником $28 тис. Трійку лідерів доповнив американо-британський екшен-трилер «Гренландія» з бокс-офісом $21 тис. Загальний виторг кінотеатрів Литви від продажу квитків проти попереднього тижня зріс на 194% - до $208 тис.
Євротоп 27-30 серпня 2020 року
№ |
Територія |
Збори фільмів у прокаті за вікенд, $ |
Кількість днів вікенду |
Зміна зборів відносно минулого вікенду |
Лідер вікенду |
1 |
Франція |
15 985 746 |
5 |
+2458% |
Тенет Tenet |
2 |
Великобританія |
8 608 499 |
3 |
+480,8% |
Тенет Tenet |
3 |
Німеччина |
5 153 256 |
|
+331,7% |
Тенет Tenet |
4 |
Італія |
2 645 412 |
3 |
+340,4% |
Тенет Tenet |
5 |
Росія |
1 506 274 |
4 |
+42,4 |
Вратарь галактики |
6 |
Іспанія |
1 225 180 |
3 |
+1275% |
Тато буває тільки один - 2 Padre no hay más que uno 2: La llegada de la suegra |
7 |
Чехія |
1 160 550 |
3 |
+45,4% |
Тенет Tenet |
8 |
Польща |
711 136 |
3 |
+82,3% |
Тенет Tenet |
9 |
Україна |
631 986 |
4 |
+188,9% |
Тенет Tenet |
10 |
Угорщина |
515 109 |
4 |
+113,1% |
Тенет Tenet |
11 |
Словаччина |
254 449 |
3 |
+13,6% |
Тенет Tenet |
12 |
Литва |
208 380 |
3 |
+194,3% |
Тенет Tenet |
За даними boxofficemojo.com, kinometro.ru