Третього вікенду серпня бокс-офіси збільшилися практично на всіх аналізованих нами територіях (винятком є Іспанія та Польща). Єдиного глядацького фаворита в Європі цього разу не було, стрічки локального виробництва посіли лідируючі місця в кінопрокатних чартах Франції, Італії й Угорщини. За загальною виручкою Франція продовжує суттєво випереджати всю Європу, а позначку в $1 млн касових зборів перетнули ще три країни.
Нагадаємо, Євротоп - це щотижневий огляд шести найбільших європейських кінотеатральних ринків (Великобританія, Франція, Німеччина, Росія, Іспанія та Італія) з погляду їхніх сумарних бокс-офісів, а також огляд кінотеатральної ситуації на ринках України й сусідів із Центральної і Східної Європи (у Польщі, Чехії, Угорщині, Словаччині та Литві). Особливу увагу ми приділяємо фільмам локального виробництва і їхньому успіхові на тлі американського масового кіно.
Сумарна виручка кінотеатрів Франції за 12-16 серпня (це єдина країна Європи, де вікенд налічує 5 днів) склала $6,65 млн, що перевищує показники попереднього тижня майже на 47%. Тут відбулися прем'єри чотирьох свіжих релізів, два з яких - місцевого виробництва. Найуспішнішим національним дебютом стала драма «Побачити день» (Voir le jour) із заробітком $270 тис., що відповідає восьмій сходинці кінопрокатного чарта. Ще один локальний дебют - документальна стрічка «Ліл Бак: Справжній Лебідь» (Lil' Buck: Real Swan) - приніс своїм творцям майже $59 тис. і закріпився на 19-й позиції. А лідером кінопрокату залишилася локальна комедія «Жарти Тото» (Les blagues de Toto) з результатом $1,6 млн. Другим за сумарними касовими зборами став американо-британський екшен-трилер «Гренландія» (Greenland) із сумою $1,01 млн. На третьому рядку розташувався ще один проект місцевого виробництва - французько-бельгійська анімація «Сімейка Бігфутів» (Bigfoot Family) з показником $508 тис.
Лідером кінопрокатного забігу Великобританії підзвітними вихідними виявився ре-реліз американо-британського сайфай-бойовика 2010 року «Початок» (Inception), який заробив $272 тис. Американський трилер «Безжальний» (Unhinged), виручивши $178 тис., спустився на другу позицію в рейтингу. На третю вийшла дебютна для Туманного Альбіону фентезійна драма копродукції Італії, Франції та Великобританії «Піноккіо» (Pinocchio) зі зборами $142 тис. Також у локальному прокаті стартувала прем'єрна ірландська драма «Порушуючи закон» (Broken Law), що із касою $69 тис. розташувалась на шостій сходинці національного кінотопа. Проти попереднього вікенду сумарний бокс-офіс британських кінотеатрів виріс на солідні 92% і склав понад $1,33 млн.
Найбільшими зборами в Німеччині підзвітного тижня відзначився новий американський байопік «Вірю в кохання» (I Still Believe), який із результатом $337 тис. закріпився на верхньому щаблі рейтингу. Друге місце посів іще один дебютант - американський хорор «Перша відьма» (The Wretched) із заробітком $149 тис. До трійки найкращих також потрапила національна пригодницька стрічка «Макс і дика сімка» (Max und die wilde 7) із сумою $124 тис. Проти минулих вихідних виручка кінотеатрів Німеччини зросла на неймовірні 2600%, але ми схильні вважати, що й попереднього вікенду показник був у межах 1 млн, а такі стрибки (падіння на 95% два тижні тому і зростання на 2600% зараз) радше списуємо на недостовірну статистику, котра є у відкритому доступі. На жаль, іншої в нас немає.
Найкращою з погляду бокс-офісу в Іспанії треті вихідні поспіль залишається комедія місцевого виробництва «Тато буває тільки один - 2» (Padre no hay más que uno 2: La llegada de la suegra), збори котрої склали близько $1 млн. Друге місце продовжує займати американська жахачка 2019 року «Полювання» (The Hunt) із результатом $120 тис. Третім найкасовішим релізом тижня став американський хорор «Людина-невидимка» (The Invisible Man) спільного виробництва США, Канади й Австралії, який зібрав менше $1 тис. Важливо зазначити, що статистичні дані з кінопрокату Іспанії за аналізований період надані лише за чотирма релізами. Сумарна виручка кінотеатрів від продажу квитків проти попереднього вікенду скоротилась майже на 39% і склала $1,12 млн.
Протягом третього тижня серпня кінотеатри Росії продали квитків на $726 тис., що перевищує показник минулих вихідних на 31%. Лідером локальних кінопрокатних перегонів виявилась дебютна місцева комедія «Красотка в ударе» з бокс-офісом $132 тис. На другому місці розташувався американський трилер «Безжальний», який заробив $85 тис. Третім найуспішнішим проектом стала прем'єрна копродукція США, Китаю та Великобританії «Думай як пес» (Think Like a Dog) із сумою $68 тис. Також місцеві кінотеатри потішили глядачів іще одним дебютом національного виробництва - жахачкою «Атакан. Кровавая легенда», котрий із заробітком $10,3 тис. розташувався на 16-й сходинці чарта.
Підзвітного вікенду збори кінотеатрів Чехії від продажу квитків зросли на 29%, становивши $590 тис. Верхній рядок місцевого кінопрокатного олімпу втримав лідер попередніх вихідних - американський мультфільм «Тролі-2: Світове турне» (Trolls World Tour) з показником $87 тис. Національний байопік «Гавел» (Havel) із виручкою $79 тис. посів другу позицію в топі. На третю (з другої) спустилася локальна комедія «3Ягоди» (3Bobule), яка на восьмому тижні прокату заробила $65 тис. Прем'єра чеської романтичної комедії «Кастинг по любові» (Casting na lásku) пройшла з результатом $53 тис., що відповідає п'ятому місцю кінопрокатного рейтингу.
Третій тиждень поспіль лідером кінопрокату Угорщини лишається комедійний бойовик локального виробництва Pesti balhé! із касою $46 тис. Другим за зборами за вікенд став американо-канадський мультфільм «Скубі-Ду!» (Scoob!) із показником $42 тис. На третьому рядку місцевого кіночарта розташувалася американська комедійна драма «Король Стейтен-Айленда» (The King of Staten Island) із бокс-офісом $35 тис. Сумарно кінотеатри країни заробили $308 тис., а це на 10,5% перевищує результат попередніх вихідних.
Кінотеатри Польщі за підзвітний вікенд виручили від реалізації квитків $280 тис., що на 11% менше проти минулого тижня. Найбільшу суму ($88 тис.) тут четверті вихідні поспіль збирає американо-канадська анімація «Скубі-Ду!». На другому рядку розмістився дебютант минулого вікенду - італійська комедія «Зроблено в Італії» (Made in Italy) з касою $41 тис. Третє місце у списку найуспішніших релізів - у французької анімації «Герой СамСам» (Samsam), що взяла $29 тис. У польських кінотеатрах відбулись дві прем'єри, серед яких локальних релізів не було.
В Україні кінотеатри презентували глядачам одразу сім нових проектів, національних серед них, на жаль, не виявилося. Верхній щабель місцевого кінопрокатного рейтингу посів дебютний американський бойовик «Агент Єва» (Ava) із заробітком 67 тис. Американська анімація «Тролі-2: Світове турне», що зібрала $51 тис., спустилась на друге місце. На третє вийшов ререліз фільму Крістофера Нолана «Початок» із сумою $38 тис. Проти попереднього тижня бокс-офіс українських кінотеатрів зріс майже на 49%, перевищивши $245 тис.
Глядачі Італії витратили на придбання квитків у кіно $234 тис., що майже на 36% більше за показник попереднього вікенду. Пальма першості локального кінопрокату дісталась національній біографічній драмі «Я хотів сховатися» (Volevo nascondermi) із бокс-офісом $118 тис. Другим найуспішнішим релізом тижня стала драма місцевого виробництва «Найкращі роки» (Gli anni più belli), що принесла своїм творцям $17 тис. Трійку лідерів доповнила італійська комедія «Ненавиджу літо» (I Hate Summer) зі зборами $13 тис.
На вершині кінопрокатного олімпу Словаччини розташувалась прем'єрна драма спільного виробництва Португалії та США «Фатіма» (Fatima) із результатом $60 тис. На друге місце (з третього) піднявся американо-канадський мультфільм «Скубі-Ду!» з касою $35 тис. Американська анімація «Тролі-2: Світове турне», яка заробила $32 тис., стала третьою. Сумарно кінотеатри Словаччини виручили від продажу квитків $208 тис., що перевищує показники минулих вихідних на 39%.
На кіноекрани Литви за підзвітний період вийшли два дебютні релізи. Найуспішнішим з погляду бокс-офісу виявився прем'єрний американо-британський екшен-трилер «Гренландія», який зібрав $32 тис. Другий рядок дістався новому південнокорейському бойовику-жахалці «Потяг до Пусана - 2: Півострів» (Peninsula) із сумою $8,3 тис. Третім найкасовішим проектом вікенду виявилась свіжа комедія «Палм-Спрінгс» (Palm Springs) спільного виробництва США та Гонконгу із заробітком 5,6 тис. Проти попереднього тижня загальна виручка кінотеатрів Литви від продажу квитків зросла на 131% - до $70 тис.
Євротоп 13-16 серпня 2020 року
№ |
Територія |
Збори фільмів у прокаті за вікенд, $ |
Кількість днів вікенду |
Зміна зборів відносно минулого вікенду |
Лідер вікенду |
1 |
Франція |
6 649 168 |
5 |
+46,6% |
Жарти Тото Les blagues de Toto |
2 |
Великобританія |
1 331 327 |
3 |
+91,9% |
Початок Inception |
3 |
Німеччина |
1 213 671 |
4 |
+2 657% |
Вірю в кохання I Still Believe |
4 |
Іспанія |
1 119 991 |
3 |
-38,6% |
Тато буває тільки один - 2 Padre no hay más que uno 2: La llegada de la suegra |
5 |
Росія |
725 825 |
4 |
+31,5 |
Красотка в ударе |
6 |
Чехія |
589 824 |
3 |
+28,8% |
Тролі-2: Світове турне Trolls World Tour |
7 |
Угорщина |
307 773 |
4 |
+10,5% |
Pesti balhé! |
8 |
Польща |
279 629 |
3 |
-10,2% |
Скубі-Ду! Scoob! |
9 |
Україна |
265 276 |
4 |
+48,9% |
Агент Єва Ava |
10 |
Італія |
234 058 |
3 |
+35,6% |
Я хотів сховатися Volevo nascondermi |
11 |
Словаччина |
208 098 |
3 |
+39,3% |
Фатіма Fatima |
12 |
Литва |
70 322 |
3 |
+131,5% |
Гренландія Greenland |
За даними boxofficemojo.com, kinometro.ru