Останніми вихідними липня беззаперечним лідером європейського кінопрокатного рейтингу залишалась Франція. Водночас варто особливо відзначити посилення кіноактивності в Іспанії, де касові збори злетіли проти попереднього вікенду у понад 60 разів. Також слід згадати Польщу, глядачі якої витратили на квитки вчетверо більше, аніж тиждень тому. Вперше за липень в Європі можна назвати умовного лідера: американо-канадський мультфільм «Скубі-Ду!» очолив кінопрокатні чарти на трьох з одинадцяти аналізованих територій. При цьому станом на кінець минулого місяця наш рейтинг лишається без однієї території - Росії, де кінопокази стартували лише від початку серпня.
«Євротоп» - це щотижневий огляд шести найбільших європейських кінотеатральних ринків (Великобританія, Франція, Німеччина, Росія, Іспанія й Італія) з погляду їхніх сумарних бокс-офісів, а також огляд кінотеатральної ситуації на ринках України та сусідів із Центральної і Східної Європи (в Польщі, Чехії, Угорщині, Словаччині й Литві). Особливу увагу ми приділяємо стрічкам локального виробництва та їхньому успіхові на тлі американського кіно.
Глядачі Франції останнього липневого вікенду витратили на придбання квитків у кіно понад $4,3 млн, що на 36% менше за показники попередніх вихідних. У французьких кінотеатрах відбулися прем'єри чотирьох релізів, два з них - національного виробництва. Найуспішнішим локальним дебютом стала французько-бельгійська комедія «Обожнювані» (Adorables), яка із сумою $424 тис. розташувалася на четвертій сходинці місцевого чарта. Ще одна новинка, у виробництві котрої брала участь французька сторона, - іспано-французький драматичний трилер «Мати» (Madre), що заробив $191 тис., і це відповідає сьомому місцю. Щодо лідерів національних кінопрокатних перегонів аналізованого вікенду, то другий тиждень поспіль пальму першості втримує локальна комедія «Клуб розлучень» (Divorce Club) із бокс-офісом $783 тис. На другому рядку закріпилася ще одна місцева комедія - «Просто чорний» (Tout simplement noir) із виручкою $704 тис. Третьою за зборами стала драма французько-бельгійського виробництва «Літо-85» (Été 85) із результатом $455 тис.
Останні вихідні липня стали справжнім посткарантинним проривом для кінопрокату Іспанії. Якщо до цього сумарна каса кінотеатрів країни коливалась на рівні кількох десятків тисяч доларів, то аналізованого вікенду вона склала майже $873 тис., що на понад 6300% перевищує показники попереднього тижня. Це вивело Іспанію одразу на друге місце за загальним бокс-офісом вихідних. Найбільші збори - $243 тис. - продемонструвала комедія локального виробництва «Суперагент Макей» (Superagente Makey), прем'єра якої відбулась тиждень тому. Другою за виручкою в Іспанії стала американо-канадська анімація «Скубі-Ду!» з результатом $222 тис. На третій позиції розташувалася дебютна місцева жахалка «Голоси» (Voces) із касою $96 тис. Іще один національний реліз серед трьох новинок, що залишились, - драмеді «Розчинне кохання» (Amor en polvo) - із сумою $10 тис. опинився на тринадцятому рядку топа.
Протягом підзвітного вікенду кінотеатри Німеччини заробили на продажу квитків $601 тис., а це на 35% менше за показники попередніх вихідних. На першому щаблі німецького кінопрокатного чарта - місцева комедія «Тейковер» (Takeover) зі зборами $106 тис. Другу сходинку посіла біографічна драма «Небезпечні зв'язки» (Radioactive) спільного виробництва Великобританії, Франції, Угорщини, Китаю та США з бокс-офісом $93 тис. Трійку лідерів доповнив єдиний прем'єрний реліз тижня - біографічна драма 2017 року «Війна струмів» (The Current War: Director's Cut) копродукції США, Росії та Великобританії, яка заробила $88 тис.
Найбільшу касу в кінопрокаті Чехії за аналізований період продемонстрував новий локальний байопік «Гавел» (Havel), що з виручкою $223 тис. упевнено закріпився на першому рядку місцевого кінопрокатного рейтингу. На другу позицію, відповідно, спустився лідер попередніх чотирьох вікендів - національна комедія «3Ягоди» (3Bobule) на п'ятому тижні прокату зібрала $76 тис. До трійки лідерів також потрапила американо-канадська анімація «Скубі-Ду!» (Scoob!) із бокс-офісом $69 тис. Іще один дебютант, данський мультфільм «Фабрика снів» (Drømmebyggerne), приніс своїм творцям $34 тис., що відповідає шостій сходинці кінотопа Чехії. Сумарно кінотеатри цієї країни продали квитків на $581 тис., а це на 7,3% поступається показникам попередніх вихідних.
Польща за результатами останнього вікенду липня показала найбільше після Іспанії зростання в Європі: проти попереднього тижня касові збори країни збільшилися на 303% і сягли $565 тис. Найсуттєвішу суму - $337 тис. - у місцевих кінотеатрах зуміла зібрати американо-канадська прем'єрна анімація «Скубі-Ду!». На другій позиції також розташувався дебютант - американська жахалка 2019 року «Полювання» (The Hunt) із результатом $43 тис. Третім у списку найуспішніших стрічок вихідних став хорор британського виробництва «Нульовий в'язень» (Inmate Zero), який заробив $34 тис. Єдина прем'єра локального виробництва - драма «Ксабо: Отець Бонецьки» (Xabo: Ksiadz Boniecki) - з виручкою $12 тис. розташувалася на дев'ятому місці рейтингу.
Лідером кінопрокатних перегонів Великобританії аналізованими вихідними знову стала американо-канадська анімація «Уперед» (Onward) із бокс-офісом $79 тис. На другій сходинці опинилась також анімація - американський мультфільм «Тролі-2: Світове турне» (Trolls World Tour) зі зборами $46 тис. Трійку найкасовіших релізів закрила ще одна анімація - датська «Фабрика снів» із показником $34 тис. Усього протягом підзвітного періоду в національний прокат вийшло сім кіноновинок, але локальних дебютантів серед них не було. Сумарна виручка кінотеатрів Туманного Альбіону від продажу квитків проти попереднього тижня збільшилася на 36%, склавши $528 тис.
За підзвітний період кінотеатри Угорщини зуміли продати квитків майже на $265 тис., що на 27% більше від результату минулого вікенду. Четвертими вихідними липня тут презентували дві прем'єри. Це американо-канадський мультфільм «Скубі-Ду!», який із касою $119 тис. упевнено розташувався на верхньому щаблі місцевого кіночарта. А також французько-бельгійський містичний трилер «Перекладачі» (Les traducteurs), що із сумою $16,6 тис. посів третю позицію. Другим за зборами з бокс-офісом $16,8 тис. став американський бойовик «Агент Єва» (Ava), котрий утримував пальму першості три попередні тижні.
В Італії найуспішнішим релізом тижня з виручкою $16 тис. знову стала драма місцевого виробництва «Найкращі роки» (Gli anni più belli), прем'єра якої відбулася ще в лютому. На другій позиції розташувалась американська мелодрама «Маленькі жінки» (Little Women) із заробітком $13 тис., на третій - французько-бельгійське драмеді «Кафе бажань» (La Belle Époque) із результатом $12 тис. Підзвітними вихідними у прокат вийшли два дебютні фільми, один з яких - національного виробництва: стрічка «Фестиваль кіно» (Rassegna Cinematografica) посіла дев'яте місце кінопрокатного топа і принесла своїм творцям $9 тис. Проти попереднього вікенду сумарний бокс-офіс локальних кінотеатрів скоротився майже на 11% - до $175 тис.
У Словаччині найкращим із погляду касових зборів останніми вихідними липня став американо-канадський мультфільм «Скубі-Ду!», що зі старту заробив $91 тис. Другим, як і тиждень тому, виявилось німецьке драмеді «Ідеальний секрет» (Das perfekte Geheimnis) із показником $22,5 тис. Третій найуспішніший проект - ререліз американського драмеді 2019 року «Приходь як є» (Come as You Are), котрий зібрав $18 тис. Прем'єр національного виробництва протягом підзвітного періоду не було. Загалом кінотеатри Словаччини одержали від продажу квитків $180 тис., що перевищує результати попередніх вихідних на 3%.
Аналізованого вікенду сумарний бокс-офіс кінотеатрів України склав майже $147 тис., а це більше, ніж минулого, на 18%. На екрани місцевих кінотеатрів вийшло чотири дебютні релізи, серед яких локальних стрічок не виявилось. Лідером українського рейтингу стала нова комедія спільного виробництва Італії та Великобританії «Зроблено в Італії» (Made in Italy) з касою $18 тис. На другій сходинці розташувалася прем'єрна французька комедія «Агент Лев» (Le lion) із сумою $16 тис., на третій - американський комедійний бойовик «Мій шпигун» (My Spy) із виручкою $15,7 тис.
У Литві підзвітними вихідними презентували три проекти, всі - іноземного виробництва. Верхній щабель національного кінопрокатного Олімпу посів дебютний хорор-трилер виробництва США «Слідуй за мною» (Follow Me) з заробітком $13 тис. Друга позиція дісталась іще одному новачку - воєнній драмі спільного виробництва США і Болгарії «Форпост» (The Outpost) із результатом $11,5 тис. Трійку лідерів доповнив німецький мультфільм «Гноми у справі!» (The Elfkins - Baking a Difference), котрий зібрав $8,6 тис. Загальний бокс-офіс кінотеатрів Литви перевищив $67 тис., що більше за показники попереднього вікенду на 130%.
Євротоп 23-26 липня 2020 року
№ |
Територія |
Збори фільмів у прокаті за вікенд, $ |
Кількість днів вікенду |
Зміна зборів відносно минулого вікенду |
Лідер вікенду |
1 |
Франція |
4 302 622
|
5 |
-36% |
Клуб розлучень Divorce Club |
2 |
Іспанія |
872 523 |
3 |
+6072% |
Суперагент Макей Superagente Makey |
3 |
Німеччина |
600 799 |
4 |
-35,3% |
Тейковер Takeover |
4 |
Чехія |
580,557 |
3 |
-7,3% |
Гавел Havel |
5 |
Польща |
564 782 |
3 |
+303,5% |
Скубі-Ду! Scoob! |
6 |
Великобританія |
527 605 |
3 |
+35,6 |
Уперед Onward |
7 |
Угорщина |
264 577 |
4 |
+26,9 |
Скубі-Ду! Scoob! |
8 |
Італія |
174 562 |
3 |
-10,8% |
Найкращі роки Gli anni più belli |
9 |
Словаччина |
180 020 |
3 |
+3% |
Скубі-Ду! Scoob! |
10 |
Україна |
146 830 |
4 |
+18,4% |
Зроблено в Італії Made in Italy |
11 |
Литва |
67 454 |
3 |
+130% |
Слідуй за мною Follow Me |
За даними boxofficemojo.com, kinometro.ru, bfi.org.uk