Обмежувальні заходи, запроваджені всім світом через пандемію коронавірусу, змусили масові заходи шукати нові форми для існування. Так, церемонія вручення Національної кінопремії «Золота Дзиґа» цьогоріч уперше проходитиме в онлайн-форматі. Виконавчий директор Української кіноакадемії Анна Мачух розповіла в колонці для MBR, як відбувається діджиталізація кінопремії.
«Поточні умови диктують певні правила, котрі доводиться приймати. Зараз той час, коли всі розгублені, й від того, наскільки гнучким ти можеш бути, залежить виживання підприємства. Наразі багато фестивалів і культурних івентів переносять дати, не менша кількість шукає нові форми для існування, використовуючи, зокрема, діджиталізацію.
Українську кіноакадемію, як і всіх, торкнулась пандемія та пов'язані з нею обмежувальні заходи. Ми довго готувалися до проведення традиційної офлайн-церемонії нагородження кінопремії «Золота Дзиґа». Але обставини склались інакше, ситуація почала змінюватися дуже швидко - і нам довелось шукати рішення максимально оперативно. Для нашої команди це не перший івент у такому форматі, тож ми змогли вчасно зреагувати і перейти в онлайн.
Оголошувати найкращих у кінематографі ми будемо 3 травня в режимі онлайн-шоу з прямим включенням. Як це відбуватиметься: трансляція всієї церемонії «Золота Дзиґа» ведеться зі студії телеканалу, де присутні лише ведучі. З усіма номінантами ми зв'язуємось онлайн за допомогою спеціальної програми для відеоконференцій. У нас працює підрядник, котрий на тому спеціалізується. Все зроблене для того, аби не виникало проблем зі зв'язком, як це часто трапляється з іншими сервісами. У сценарії церемонії, певна річ, передбачений час для зв'язку з усіма номінантами та виведення їх на екран тієї миті, коли ми переходимо від частини нагородження до певної номінації.
Задля уникнення непередбачуваних ситуацій 26 квітня ми робимо генеральну репетицію, зв'язуємося з номінантами, їм заздалегідь відправлене технічне завдання: в ньому прописано, де конкретно має бути номінант у момент церемонії, які девайси краще використовувати. Безумовно, ми продумали форс-мажори зі втратою зв'язку під час нагородження. В такому разі у нас є альтернативний контакт, що зможе замінити номінанта. Якщо ж й інший номер не виходить на зв'язок, ми виведемо на екран фото номінанта. Ті, хто вже точно знає, що не зможе бути на зв'язку в день трансляції, підготували відео потенційного переможця.
Усі лауреати неодмінно одержать свої нагороди. Ми розглядаємо декілька варіантів передавання статуеток. Звісно, хотілося б організувати після карантину офлайн-вечірку для номінантів і вже лауреатів, аби у святковій атмосфері вручити їм заслужені нагороди. Поки незрозуміло, які обмеження діятимуть після зняття карантину, тому остаточне рішення щодо передавання статуеток ухвалюватимемо вже після проведення шоу.
Онлайн-церемонія цього року буде максимально інтерактивна. Глядач чутиме та бачитиме пряму трансляцію зі зв'язком із номінантами, живі емоції лауреатів у режимі реального часу. Готуються певні креативні вставки, котрі розважатимуть аудиторію. З такими перебивками церемонія стане ще цікавішою. Але що саме готується - притримаємо наразі в секреті.
Підготовка церемонії вручення Національної кінопремії ведеться відповідно до вимог карантину
Перегляд трансляції церемонії, яка відбудеться 3 травня, буде доступний на сайті Української кіноакадемії та її YouTube-каналі, на платформі DzygaMDB і на ресурсах JetSetter, «Сьогодні», L'officiel, VGL cinema та Megogo. Шоу транслюватиметься одночасно на всіх згаданих ресурсах. Відповідно, обмежень за кількістю людей немає, а глядач може вибрати зручний для нього формат перегляду. Ми очікуємо набагато більший інтерес до премії проти минулих років. Тоді ми теж транслювали церемонію на декількох ресурсах, але не в такому широкому спектрі. Тим паче люди перебувають удома, а ми пропонуємо подивитися телевізійне шоу.
Перенесення заходу в онлайн однозначно вплинуло на всю церемонію й організаційні моменти, зокрема на промостратегію. Акцент ми робимо на онлайн-ресурси. Водночас це не дуже вплинуло на вартість церемонії. В її проведенні задіяна та сама група, яка робить офлайн-івент. До того ж у нас усе ще є витрати на оренду приміщення, витрати на технічне обладнання, на виробництво відеоконтенту. Хіба що на кейтерингу та певній частині декорацій вийшло заощадити.
Та в будь-якому разі ми робимо якісний телевізійний продукт - шоу, що цьогоріч буде доступне кожному».
Події останніх місяців та їхні наслідки кардинально змінюють правила гри, а можливо, й саму гру. Як у неї грати, щоби виграти? Чи бодай не програти ще на старті? Про це спецпроект MBR «Зняти корону», частиною якого є цей матеріал, - особистий досвід представників української аудіовізуальної й медіаіндустрії, компаній і окремих людей, які зуміли швидко зорієнтуватися у змінених через коронакризу умовах. Реальні та вже реалізовані адаптаційні кейси кіно, ТБ, реклами й інтернет-медіа - з перших вуст.