11-го тижня 2020 року європейський бокс-офіс прогнозовано продовжив катастрофічно падати, а деякі країни вже оголосили про зачинення кінотеатрів. Протягом аналізованого вікенду найбільшу виручку вдалося зібрати Росії, де на перше місце вийшов дебютний американський екшен «Бладшот». Фільм також очолив кінотеатральні чарти в Іспанії й Угорщині. В Україні та Великобританії продовжувала лідирувати американська анімація «Уперед», у решті країн найкращі результати продемонстрували проекти національного виробництва: драмеді «Як бути гарною дружиною» у Франції, комедія «Хроніки кенгуру» в Німеччині та документальна стрічка «В мережі: За школою» у Чехії.
Нагадаємо, Євротоп - це щотижневий огляд шести найбільших європейських кінотеатральних ринків (Великобританія, Франція, Німеччина, Росія, Іспанія й Італія) з погляду їхніх сумарних бокс-офісів, а також огляд кінотеатральної ситуації на ринках України і сусідніх країн Центральної та Східної Європи (Польща, Чехія, Угорщина, Словаччина і Литва). Особливу увагу ми приділяємо фільмам локального виробництва та їхньому успіхові на тлі американського масового кіно.
Протягом другого вікенду березня в кінотеатрах Росії відбулося сім прем'єр, дві з них - національного виробництва. Пальма першості дісталась новому фантастичному американському екшену «Бладшот» (Bloodshot), що заробив $2,4 млн. На другу сходинку спустилася локальна комедія «Отель «Белград» зі зборами $1,15 млн. Трійку лідерів доповнила американська анімація «Уперед» (Onward), яка принесла своїм творцям $1,13 млн. Два місцеві дебюти розташувались на чотирнадцятому та п'ятнадцятому місцях - це сімейна мелодрама «Счастье в конверте» з результатом $58 тис. та анімаційний альманах «Мульт в кино. Выпуск №115. Море сюрпризов» із виручкою $35 тис. Загальна каса російських кінотеатрів склала $7,69 млн, що на 67,2% менше за показники попередніх вихідних.
У Великобританії за підзвітний період стартували п'ятнадцять релізів. На першому щаблі рейтингу тут лишилась американська анімація «Уперед» із бокс-офісом $1,57 млн, на другій сходинці - американський хорор «Людина-невидимка» (The Invisible Man), який зібрав $1 млн. Третю посів американський трилер «Полювання» (The Hunt) зі зборами $665 тис. Найуспішнішою прем'єрою локального виробництва виявилася британо-французька історична драма «Міс Погана поведінка» (Misbehaviour) - $426 тис. і сьоме місце в топі. Британо-ірландська кримінальна драма «Наркоторговець» (Calm with Horses) вийшла на дев'ятнадцяту позицію, заробивши $47 тис. Загалом кіноглядачі Великобританії витратили на квитки близько $6,11 млн, а це на 49,2% менше, ніж минулого тижня.
У Франції останнього передкарантинного вікенду глядачів потішили сімома кіноновинками. На першій сходинці кінопрокатного чарта розташувалася дебютна місцева драмеді «Як бути гарною дружиною» (La bonne épouse), котра зібрала $1,32 млн. На друге місце спустилась американська анімація «Уперед» із виручкою $718 тис., на третє (з другого) - національна історична драма «Де Голль» (De Gaulle) із касою $647 тис. Іще одна локальна прем'єра - романтична комедія «Русалка в Парижі» (Une sirène à Paris) - зайняла дванадцятий рядок рейтингу, заробивши $143 тис. Загалом кіноглядачі Франції витратили на квитки $4,53 млн, що на 70,5% менше проти аналогічного показника попереднього тижня.
У кінотеатрах Німеччини другими весняними вихідними стартували чотири дебютні проекти, включно з одним фільмом місцевого виробництва. Лідером кінопрокатних перегонів лишилася локальна комедія «Хроніки кенгуру» (Die Känguru-Chroniken) із бокс-офісом $847 тис. Друга позиція дісталась американському хорору «Людина-невидимка», який приніс своїм творцям $392 тис. На третю спустилась американська анімація «Уперед», котра заробила $292 тис. Національна прем'єрна драма «Нарцис і Гольдмунд» (Narziss und Goldmund) посіла шосте місце топа зі зборами $213 тис. Загальна виручка кінотеатрів Німеччини від продажу квитків зменшилась на 73,6% і склала $2,61 млн.
За підзвітний вікенд кінотеатрам України вдалося заробити лише трохи більше $158 тис. Головна причина - введення карантину та зачинення кінотеатрів у багатьох містах, зокрема і в Києві, що забезпечує до 50% усієї каси. Місцеві кінодемонстратори презентували два релізи, обидва - фільми закордонного виробництва. На першому щаблі лишилась американська анімація «Уперед», яка зібрала $31 тис. На другій сходинці - американський хорор «Людина-невидимка» з результатом $29 тис. На третій позиції розташувався американський кримінальний бойовик «Джентльмени» (The Gentlemen), котрий повернувся у чарт і заробив $25 тис.
Другими вихідними березня кінотеатри Угорщини зуміли продати квитків на $105 тис., що на 83% менше за показник попереднього тижня. Тут відбулися чотири прем'єри, всі - закордонного виробництва. Перше місце посів новий американський фантастичний екшен «Бладшот» із бокс-офісом $55 тис. На друге спустився американський хорор «Людина-невидимка» зі зборами $16 тис. Трійку лідерів доповнила американська комедія «Гламурні боси» (Like a Boss), яка принесла своїм творцям $6 тис.
Сумарна виручка кінотеатрів Чехії за аналізований вікенд склала $30,6 тис., а це на 98% менше від результатів минулих вихідних. У країні стартували три релізи, всі - стрічки закордонного виробництва. На першому рядку рейтингу лишився локальний документальний фільм «У мережі: За школою» (V Síti: Za Skolou) з касою $14 тис. Друга позиція за дебютним американським фантастичним екшеном «Бладшот», який зібрав $3 тис. Третя дісталась американському хорору «Людина-невидимка», що заробив $2 тис.
Другими вихідними березня в Іспанії не відбулось жодної кінопрем'єри. На перше місце (з другого) піднявся американський фантастичний екшен «Бладшот» зі зборами $3 тис. На друге опустилась американська анімація «Уперед», принісши своїм творцям $2,7 тис., на третьому лишився американський хорор «Людина-невидимка» з бокс-офісом $2,5 тис. Іспанські кінотеатри зібрали трохи понад $10 тис., що менше за показники попереднього вікенду на 99,8%.
Як бачимо, Італія до огляду цього тижня взагалі не потрапила через вируючий у країні коронавірус і суворі карантинні заходи. Також нам не вдалося отримати дані кінопрокату в Польщі, Словаччині та Литві. У більшості країн Європи, де кінотеатри ще не були зачинені станом на 12-15 березня, виручка від реалізації квитків катастрофічно впала. На жаль, наступного тижня наш традиційний Євротоп не вийде через зачинення кінотеатрів іще в низці країн (зокрема в Іспанії й Україні). Щойно ситуація нормалізується і кінотеатри знову відчиняться, ми з радістю познайомимо вас зі свіжими результатами європейського кінопрокату.
Євротоп 12-15 березня 2020 року
№ |
Територія |
Збори фільмів у прокаті за вікенд, $ |
Кількість днів вікенду |
Зміна зборів відносно минулого вікенду |
Лідер вікенду |
1 |
Росія |
7 689 503 |
3 |
-67,2% |
Бладшот Bloodshot |
2 |
Великобританія |
6 114 701 |
3 |
-49,2% |
Уперед Onward |
3 |
Франція |
4 529 204 |
5 |
-70,5% |
Як бути гарною дружиною La bonne épouse |
4 |
Німеччина |
2 612 001 |
4 |
-73,6% |
Хроніки кенгуру Die Känguru-Chroniken |
5 |
Україна |
158 512 |
4 |
-89,1% |
Уперед Onward |
6 |
Угорщина |
105 484 |
3 |
-83,0% |
Бладшот Bloodshot |
7 |
Чехія |
30 618 |
3 |
-98,0% |
В мережі: За школою V Síti: Za Skolou |
8 |
Іспанія |
10 194 |
3 |
-99,8% |
Бладшот Bloodshot |
За даними boxofficemojo.com, «Бюллетень кинопрокатчика»