Останнього вікенду лютого в Європі спостерігалось суттєве падіння бокс-офісу на тлі новин про коронавірусну інфекцію. Попри це, у прокаті вдало стартував новий американський хорор «Людина-невидимка», який опинився на першій позиції у Великобританії, Іспанії, Україні й Угорщині. У Франції в лідери вирвалась американо-канадська пригодницька драма «Поклик пращурів», екранізація класичного однойменного роману Джека Лондона. В Чехії першим став історичний блокбастер «1917», у Литві - американська комедія «Пеггі Сью вийшла заміж», а в Росії - американський кримінальний бойовик «Джентльмени». У Німеччині, Польщі, Італії та Словаччині найкасовішими виявилися стрічки національного виробництва - романтична комедія «Нічне життя», комедія «Свінгери», драма «Найкрасивіші роки» і трилер «Свиня».
Нагадаємо, Євротоп - це щотижневий огляд шести найбільших європейських кінотеатральних ринків (Великобританія, Франція, Німеччина, Росія, Іспанія й Італія) з погляду сумарних бокс-офісів, а також огляд кінотеатральної ситуації на ринках України і сусідів із Центральної та Східної Європи (в Польщі, Чехії, Угорщині, Словаччині і Литві). Особливу увагу ми приділяємо стрічкам локального виробництва та їхньому успіхові на тлі американського масового кіно.
Кінотеатри Франції останніми вихідними місяця презентували глядачам вісім релізів. На першому щаблі місцевого кінопрокатного рейтингу розташувалась американо-канадська пригодницька драма «Поклик пращурів» (The Call of the Wild) із виручкою $2,55 млн. Друга позиція дісталася національній комедії «Не всі вдома» (10 jours sans maman), яка зібрала $2,52 млн. Третя - новому американському хорору «Людина-невидимка» (The Invisible Man) із результатом $2,27 млн. Найуспішнішим локальним дебютом стала комедія «Мимохіть» (Mine de rien), що з касою $517 тис. опинилась на чотирнадцятому місці топа. Друга найприбутковіша прем'єра місцевого виробництва - комедія «Дні моєї слави» (Mes jours de gloire), котра заробила $203 тис. і посіла двадцять другий рядок. Іще один національний дебют - копродукція Франції, Бельгії та Канади «Дикий стан» (L'état sauvage) - зібрав $87 тис. і виявився двадцять восьмим у чарті. Загалом кіноглядачі Франції витратили на квитки $15,72 млн, а це на 22,4% менше за аналогічний показник попереднього тижня.
За підзвітний період у кінотеатрах Росії відбулись дев'ять прем'єр, дві з них - фільми місцевого виробництва. Пальма першості дісталася американському кримінальному бойовику «Джентльмени» (The Gentlemen) із бокс-офісом $2,58 млн. На друге місце спустилась локальна комедійна мелодрама «Лед-2», яка принесла своїм творцям $2,1 млн. Трійку лідерів доповнила американська пригодницька стрічка «Дулітл» (Dolittle) зі зборами $1,66 млн. Національні дебюти зайняли п'ятий та дев'ятнадцятий рядки рейтингу - це, відповідно, хорор «Яга. Кошмар темного леса», котрий заробив $708 тис., і анімаційний альманах «Мульт в кино. Выпуск №114. Все вместе» з показником $32 тис. Загальна каса російських кінотеатрів склала $10,39 млн, що на 83,4% менше, ніж результати минулих вихідних.
У Великобританії дев'ятий вікенд року приніс дванадцять кіноновинок. Перше місце тут посів новий американський хорор «Людина-невидимка» з виручкою $2,77 млн. На друге повернулася південнокорейська драма «Паразити» (Parasite), яка зібрала $1,34 млн. Третє дісталось новому американському трилеру «Темні води» (Dark Waters), що заробив $1,13 млн. Серед дебютів місцевого виробництва найбільший бокс-офіс - $110 тис. - принесла своїм творцям біографічна кримінальна драма «Правдива історія банди Келлі» (True History of the Kelly Gang), копродукція Великобританії, Франції й Австралії, котра опинилася на п'ятнадцятому рядку топа. Друга прем'єра локального виробництва - документальна стрічка «У пошуках Шопена» (In Search of Chopin) - зібрала $11 тис. і розташувалась на двадцять сьомому місці. Загалом кіноглядачі Великобританії витратили на квитки $9,69 млн, а це на 12,9% менше від аналогічного показника попереднього тижня.
Аналізовані вихідні у Німеччині ознаменувалися лише двома кінодебютами, обидва - закордонного виробництва. На перше місце (з другого) піднялась локальна романтична комедія «Нічне життя» (Nightlife), яка заробила $1,64 млн. Друга позиція дісталася прем'єрному американському хорору «Людина-невидимка» з результатом $1,23 млн. Трійку лідерів доповнив новий американський кримінальний бойовик «Джентльмени», що зібрав $889 тис. Загальна виручка кінотеатрів Німеччини від продажу квитків зменшилась на 32,8% і склала понад $7,09 млн.
Останнього вікенду місяця кіноманам Іспанії презентували сім релізів, два з котрих - національного виробництва. Перше місце - за дебютним американським хорором «Людина-невидимка», який приніс своїм творцям $1,11 млн. На другій позиції розташувалась американо-канадська пригодницька драма «Поклик пращурів» із бокс-офісом $778 тис., на третій - американський кримінальний бойовик «Джентльмени» з касою $773 тис. Прем'єри локального виробництва зайняли двадцять п'ятий і тридцять шостий рядки чарта - це драма El doble más quince, що заробила $18 тис., і хорор «Мотузки» (Ropes) із показником $2 тис. Іспанські кінотеатри зібрали майже $5,19 млн, що менше за результат минулого тижня на 1,6%.
Протягом розглянутого періоду кінотеатри Польщі продали квитків на суму $2,43 млн, а це менше проти минулих вихідних на 32,8%. Тут відбулися три прем'єри, дві з котрих - стрічки закордонного виробництва. Як і попереднього вікенду, у трійці лідерів не лишилось місця голлівудським релізам: перший щабель чарта посіла дебютна локальна комедія «Свінгери» (Swingersi) з виручкою $753 тис. На другий рядок опустилась місцева драма «Поганий хлопець» (Bad Boy), що заробила $457 тис., на третій (із другого) - національна драма «365 днів» (365 dni) зі зборами $303 тис.
В Італії дев'ятий вікенд року приніс глядачам лише одну кіноновинку, яка не змогла потрапити до трійки лідерів локального рейтингу. На першій позиції утрималася місцева драма «Найкрасивіші роки» (Gli anni più belli) з бокс-офісом $414 тис. Другий рядок зайняв американський комедійний бойовик «Погані хлопці назавжди» (Bad Boys for Life) з показником $305 тис., третій - американо-канадська пригодницька драма «Поклик пращурів», котра зібрала $298 тис. Каса кінотеатрів Італії склала $1,71 млн, що менше від результатів попереднього тижня на 76,5%.
Підзвітними вихідними кінотеатри України змогли продати квитків на $1,43 млн, а це на 16,1% менше за показники минулого вікенду. Сінемафілам презентували шість кінодебютів, включно з національною воєнною драмою «Черкаси»: фільм зібрав майже $145 тис., що відповідає п'ятому рядку локального топа. Лідером місцевих кінопрокатних перегонів став прем'єрний американський хорор «Людина-невидимка» з виручкою $370 тис. На друге місце спустилась американська фантастична комедія «Їжак Сонік» (Sonic the Hedgehog), яка заробила $244 тис. Трійку лідерів закрила американо-канадська пригодницька драма «Поклик пращурів» із касою $238 тис.
Бокс-офіс кінотеатрів Чехії за аналізований період склав майже $668 тис., а це на 64,3% менше проти результатів попереднього тижня. Тут відбулись дві прем'єри, одна з котрих - національного виробництва. На перший рядок вирвався американський історичний блокбастер «1917» зі зборами $160 тис. На другому розташувалась місцева комедія «Чоловік на двох» (Chlap na strídacku) із виручкою $159 тис., на третьому - нова американо-канадська пригодницька драма «Поклик пращурів», що заробила $87 тис. Дебютна локальна документальна стрічка «В мережі: За школою» (V Síti: Za Skolou) з показником $48 тис. зайняла четверту сходинку рейтингу.
У Словаччині останній вікенд лютого потішив трьома новими релізами, один з яких - фільм національного виробництва. Лідерські позиції зберіг місцевий трилер «Свиня» (Sviňa), котрий зібрав $215 тис. Другий рядок посіла прем'єрна локальна документальна стрічка Tempos із касою $104 тис., на третю (з другої) спустилась американська фантастична комедія «Їжак Сонік» із бокс-офісом $98 тис. Загалом кінотеатри Словаччини заробили майже $648 тис., що менше за результати минулого тижня на 6%.
За дев'яті вихідні року кінотеатри Угорщини зуміли продати квитків на понад $611 тис., а це на 43% менше, ніж минулими. Тут відбулися п'ять прем'єр. Перше місце посів новий американський хорор «Людина-невидимка» з виручкою $158 тис. Друге дісталося американо-канадській пригодницькій драмі «Поклик пращурів», яка зібрала $93 тис., третє - американському кримінальному бойовику «Джентльмени», що приніс своїм творцям $93 тис. Дебютна стрічка національного виробництва - драма «Звіт» (Zárójelentés) - розташувалася на четвертій позиції чарта з показником $61 тис.
У Литві останнього вікенду місяця стартували чотири фільми, всі - закордонного виробництва. На першому рядку топа розташувалась дебютна американська комедія «Пеггі Сью вийшла заміж» (Peggy Sue Got Married) із касою $46 тис. Другий посів новий американський хорор «Лялька-2: Брамс» (Brahms: The Boy II), який заробив $26 тис. Трійку лідерів доповнила анімація «Спілка тварин: Порятунок двоногих» (Pets United) спільного виробництва Німеччини, Великобританії та Китаю, котра зібрала $18 тис. Загальний бокс-офіс кінотеатрів Литви склав понад $164 тис., що менше за результати попереднього тижня на 34,9%.
Євротоп 27 лютого - 1 березня 2020 року
№ |
Територія |
Збори фільмів у прокаті за вікенд, $ |
Кількість днів вікенду |
Зміна зборів відносно минулого вікенду |
Лідер вікенду |
1 |
Франція |
15 720 737 |
5 |
-22,4% |
Поклик пращурів The Call of the Wild |
2 |
Росія |
10 396 227 |
3 |
-83,4% |
Джентльмени The Gentlemen |
3 |
Великобританія |
9 694 198 |
3 |
-12,9% |
Людина-невидимка The Invisible Man |
4 |
Німеччина |
7 089 613 |
4 |
-32,8% |
Нічне життя Nightlife |
5 |
Іспанія |
5 189 079 |
3 |
+1,6% |
Людина-невидимка The Invisible Man |
6 |
Польща |
2 432 147 |
3 |
-32,8% |
Свінгери Swingersi |
7 |
Італія |
1 712 959 |
3 |
-76,5% |
Найкрасивіші роки Gli anni più belli |
8 |
Україна |
1 431 900 |
4 |
-16,1% |
Людина-невидимка The Invisible Man |
9 |
Чехія |
667 822 |
3 |
-64,3% |
1917
|
10 |
Словаччина |
647 820 |
3 |
-6,0% |
Свиня Sviňa |
11 |
Угорщина |
611 193 |
3 |
-43,0% |
Людина-невидимка The Invisible Man |
12 |
Литва |
164 655 |
3 |
-34,9% |
Пеггі Сью вийшла заміж Peggy Sue Got Married |
За даними boxofficemojo.com, «Бюллетень кинопрокатчика»