Третіми вихідними січня вподобання кіноглядачів Європи розділились - найбільшу касу збирали геть різні фільми. Прем'єрний американський комедійний бойовик «Погані хлопці назавжди» очолив кінотеатральні чарти у Німеччині, Іспанії й Угорщині; американська комедія «Дулітл» вийшла у лідери в Україні і Чехії; а британо-американський історичний блокбастер «1917» продемонстрував найкращі показники бокс-офісу у Великобританії та Франції. В Італії, Росії, Польщі і Литві найбільшу виручку кінотеатрам забезпечили стрічки національного виробництва - російська фантастична комедія «(Не)идеальный мужчина», італійська драма «Хаммамет», польський кримінальний бойовик «Пси-3» та литовська комедія «Ідеальне побачення». У Словаччині місцевий кінопрокатний рейтинг очолила чеська комедія «Надто близьке знайомство».
Нагадаємо, Євротоп - це щотижневий огляд шести найбільших європейських кінотеатральних ринків (Великобританія, Франція, Німеччина, Росія, Іспанія й Італія) з погляду їхніх сумарних бокс-офісів, а також огляд кінотеатральної ситуації на ринках України і сусідів із Центральної та Східної Європи (у Польщі, Чехії, Угорщині, Словаччині й Литві). Особливу увагу ми приділяємо фільмам локального виробництва та їхньому успіхові на тлі стрічок американського виробництва.
У Великобританії третього вікенду місяця відбулось тринадцять прем'єр. Але при цьому на верхньому щаблі рейтингу тут залишився британо-американський історичний блокбастер «1917», котрий приніс своїм творцям $8,13 млн. На другу позицію вийшов дебютний американський комедійний бойовик «Погані хлопці назавжди» (Bad Boys for Life) зі зборами $4,93 млн. Трійку лідерів доповнила американська драма «Маленькі жінки» (Little Women) із виручкою $1,92 млн. Найкасовішою національною прем'єрою став документальний фільм «Виставка на екрані: Люсьєн Фрейд. Автопортрет - 2020» (Exhibition On Screen: Lucian Freud - A Self Portrait 2020), що заробив $58 тис. і розташувався на вісімнадцятому рядку кінотопа. Ще один дебют місцевого виробництва - документальна стрічка «Опівнічний подорожній» (Midnight Traveler) копродукції Катару, Канади, Великобританії та США, - зібравши $9 тис., опинився на двадцять п'ятому місці. Загалом кіноглядачі Великобританії витратили на придбання квитків $22,19 млн, що на 5,1% менше за аналогічний показник попереднього тижня.
Протягом підзвітних вихідних кіноманам Німеччини представили чотири нові релізи. Перший рядок чарта посів дебютний американський комедійний бойовик «Погані хлопці назавжди» з результатом $4,7 млн. На друге місце спустився американський фантастичний блокбастер «Зоряні війни: Скайвокер. Сходження» (Star Wars: Episode IX - The Rise of Skywalker), який заробив $1,74 млн. На третє вибрався британо-американський історичний блокбастер «1917» із показником $1,72 млн. Єдиною прем'єрою локального виробництва став мюзикл «Лінденберг! Роби свою справу» (Lindenberg! Mach dein Ding), що з бокс-офісом $1,52 млн розташувався на четвертому рядку рейтингу. Загальна виручка кінотеатрів Німеччини від продажу квитків збільшилась на 27,1% і склала $15,22 млн.
За аналізований період у кінотеатрах Росії були презентовані сім проектів, два з них - місцевого виробництва. Пальма першості дісталась новій національній фантастичній комедії «(Не)идеальный мужчина», що зібрала $4,64 млн. На другий рядок посунулася ще одна локальна комедія - фільм «Холоп», який приніс своїм творцям $3,58 млн. Трійку лідерів доповнила американська анімація «Шпигуни під прикриттям» (Spies in Disguise) із виручкою $1,62 млн. Також серед місцевих прем'єр - комедія «Тиэтэйбит», котра з результатом $61 тис. зайняла вісімнадцятий рядок топа. Загальна каса російських кінотеатрів склала $13,9 млн, що на 19,3% менше за результати попереднього вікенду.
У кінотеатрах Франції треті вихідні січня ознаменувалися сімома кіноновинками. Лідером місцевого рейтингу виявився дебютний британо-американський історичний блокбастер «1917» зі зборами $3,91 млн. На другу позицію спустився американський фантастичний блокбастер «Зоряні війни: Скайвокер. Сходження», який заробив $1,23 млн, а третє місце дісталось новій локальній комедії «Королеви поля» (Une belle équipe) із показником $1 млн. Чотирнадцяту сходинку чарта посіла прем'єрна національна документальна стрічка «Вовча прогулянка» (Marche avec les loups) із бокс-офісом $303 тис. Загалом кіноглядачі Франції витратили на квитки майже $10,74 млн, а це на 16,3% перевищує результат минулого тижня.
Підзвітного вікенду кіноманам Іспанії представили п'ять прем'єрних релізів, один із них - фільм локального виробництва. Перше місце дісталось новому американському комедійному бойовику «Погані хлопці назавжди» з виручкою $2,15 млн. На друге опустився британо-американський історичний блокбастер «1917» із касою $1,69 млн, на третьому дебютував іспанський хорор «Закляття. Будинок 32» (Malasaña 32), який заробив $1,07 млн. За вихідні іспанські кінотеатри зібрали понад $7,75 млн, що більше, ніж аналогічний показник попередніх, на 35,2%.
Глядачам Італії третього тижня нового року дали насолодитися лише одним кінодебютом. Ним виявилась американська біографічна кримінальна драма «Річард Джуелл» (Richard Jewell), котра з бокс-офісом $1,3 млн розташувалась на третій сходинці місцевого чарта. А от лідером кінопрокату підзвітного тижня стала національна драма «Хаммамет» (Hammamet), що принесла своїм творцям $1,79 млн. На друге місце піднялась американська драма «Маленькі жінки» зі зборами $1,58 млн. Сумарна виручка кінотеатрів Італії склала майже $5,59 млн, а це менше за результат минулого тижня на 59,9%.
За розглянутий період кінотеатри Польщі продали квитків на суму майже $5,3 млн, а це більше проти попереднього вікенду на 51,4%. Тут відбулось три прем'єри, одна - локального виробництва. Лідером став дебютний місцевий кримінальний бойовик «Пси-3» (Psy 3: W imie zasad) із показником $2,11 млн. На другому рядку лишився американський екшен «Сигнал лиха» (Mayday), який заробив $870 тис., третю посіла нова американська сімейна стрічка «Дулітл» (Dolittle) із касою $631 тис.
Третіми вихідними січня кінотеатри України змогли продати квитків на $1,63 млн, що на 32,1% менше за результат минулого тижня. Кіноманів дивували п'ятьма дебютними проектами, причому два з них - фільми національного виробництва. Верхній щабель рейтингу дістався американській комедії «Дулітл», котра принесла своїм творцям $603 тис. На другому місці розташувався новий американський хорор «Прокляття» (The Grudge), що зібрав $200 тис., на третьому - прем'єрна українська лавсторі «Віддана» з бокс-офісом $120 тис. Локальна трагікомедія «Мої думки тихі» дебютувала на сьомій позиції, заробивши $69 тис.
Сумарна виручка кінотеатрів Чехії за підзвітний вікенд склала понад $1,28 млн, а це на 13,4% перевищує результати попередніх вихідних. Загалом у місцевих кінотеатрах презентували п'ять нових стрічок, дві з них - національного виробництва. На першому щаблі рейтингу розташувалась нова американська комедія «Дулітл» зі зборами $246 тис. Друге місце дісталося прем'єрному американському комедійному бойовику «Погані хлопці назавжди» з касою $240 тис., третє - дебютній локальній комедії «Смертельний випадок» (Prípad mrtvého neboztíka) з показником $201 тис. Іще одна місцева новинка - документальний фільм «Карел Свобода: Щасливі роки» (Karel Svoboda: Stastna leta) - заробив $8 тис. і зайняв дев'ятнадцяту сходинку чарта.
Кінотеатри Угорщини зуміли продати квитків на понад $1,15 млн, що на 29,5% більше за виручку попереднього тижня. Тут були випущені п'ять прем'єрних релізів - усі закордонного виробництва. Лідером кінопрокату виявився дебютний американський комедійний бойовик «Погані хлопці назавжди» з бокс-офісом $516 тис. Другу позицію посіла нова американська комедія «Дулітл», яка зібрала $203 тис. Трійку лідерів доповнив американський комедійний детектив «Ножі наголо» (Knives Out) із результатом $106 тис.
У Словаччині за аналізований період відбулось два кінодебюти, обидва іноземного виробництва. Перше місце дісталося прем'єрній чеській комедії «Надто близьке знайомство» (Prílis osobní známost), що заробила $472 тис., друге - новій американській комедії «Дулітл» із касою $94 тис., третє - чеській комедії «Щасливий Новий рік» (Stastny novy rok) зі зборами $45 тис. Загальний бокс-офіс Словаччини склав майже $785 тис., а це перевищує результат минулого тижня на 82,6%.
У Литві протягом третіх вихідних місяця пройшло шість прем'єр, усі шість - стрічки закордонного виробництва. Пальма першості локального кінопрокату залишилась у національної комедії «Ідеальне побачення» (Tobulas Pasimatymas) із виручкою $91 тис. На другому рядку розташувався американський історичний блокбастер «1917», принісши своїм творцям $81 тис. Трійку лідерів закрив новий американський комедійний бойовик «Погані хлопці назавжди», який заробив $66 тис. Загалом кіноглядачі Литви витратили на квитки $428 тис., що на 18,4% менше за результати попереднього вікенду.
Євротоп 16-19 січня 2020 року
№ |
Територія |
Збори фільмів у прокаті за вікенд, $ |
Кіл-ть днів вікенду |
Зміни зборів порівняно з попереднім вікендом |
Лідер вікенду |
1 |
Великобританія |
22 195 162 |
3 |
-5,1 % |
1917
|
2 |
Німеччина |
15 225 450 |
4 |
+27,1% |
Погані хлопці назавжди Bad Boys for Life |
3 |
Росія |
13 907 265 |
3 |
-19,3% |
(Не)идеальный мужчина
|
4 |
Франція |
10 736 131 |
5 |
+16,3% |
1917
|
5 |
Іспанія |
7 752 579 |
3 |
+35,2% |
Погані хлопці назавжди Bad Boys for Life |
6 |
Італія |
5 586 895 |
3 |
-59,9% |
Хаммамет Hammamet |
7 |
Польща |
5 299 000 |
3 |
+51,4% |
Пси-3 Psy 3: W imie zasad |
8 |
Україна |
1 634 616 |
4 |
-32,1% |
Дулітл Doolittle |
9 |
Чехія |
1 282 316 |
3 |
+13,4% |
Дулітл Doolittle |
10 |
Угорщина |
1 155 912 |
3 |
+29,5% |
Погані хлопці назавжди Bad Boys for Life |
11 |
Словаччина |
784 753 |
3 |
+82,6% |
Надто близьке знайомство Prílis osobní známost |
12 |
Литва |
428 136 |
3 |
-18,4% |
Ідеальне побачення Tobulas Pasimatymas |
За даними boxofficemojo.com, «Бюллетень кинопрокатчика»