– У поїздах – це як?
– Ми уклали партнерську угоду з InterCity та демонструємо в цих потягах рекламні ролики всіх наших проектів. Відповідно, принцип 360° означає лише використання різних каналів комунікації для того самого повідомлення, яке можна сформулювати чотирма словами: купи квиток у кіно.
– Ви застосовували цей принцип, починаючи з першого фільму, чи вже у процесі зрозуміли, що працювати з однією аудиторією недостатньо, і поступово стали охоплювати дедалі більшу?
– У книжках, звичайно, написано, що потрібно використовувати всі засоби. Але ми продаємо не хліб, не нафту, а квитки на українське кіно, маржинальність котрого самі знаєте яка (коли нульова – вже добре). Тому це завжди брак грошей, ресурсів, і коли ми вперше взялися робити кінотеатральне промо, то, мушу зізнатись, сподівалися, що телевізійна реклама все вирішить (я маю на увазі фільм «Самотній за контрактом» – наш спільний проект із «Новим каналом»). Та реклама не вирішила, і це був дуже важливий урок: рекламні кампанії потрібно планувати як військові. З другим релізом – «Океан Ельзи. Live in Kyiv» – ми були розумніші. Однак трошки не врахували чинник часу: кампанія має бути тривалою, щоб інформація встигла досягти точки призначення. І вже з «Незламною» ми впровадили саме цей принцип – маркетинг на 360°.
Розширюватися, захоплювати дедалі більше каналів – це питання часу, системності, лінійки релізів. Мені дуже приємно, що «Захар Беркут» справляє враження якогось вибуху, проте це саме всесвіт, що розширюється. І самі ми б не потягнули таку історію – все вийшло так масштабно завдяки, зокрема, партнерам. Але я скажу так: навіть якщо у вас невеликий реліз, однаково варто спробувати саме підхід 360°. Просто треба чітко оцінювати кількість потенційної аудиторії, тому що тягти глядача на фільм, який йому не близький, безглуздо.
– А яким чином це оцінити, враховуючи, що у нас немає досліджень ринку. Знов-таки, досвід?
– Насправді ми звертаємося і до загальноринкових, професійних підходів, і до здорового глузду, до логіки, соціології, досвіду – і власного, і чужого. На самому початку роботи над фільмом, ще на етапі девелопменту, ми проводимо класичний SWOT-аналіз, оцінюємо сильні та слабкі сторони проекту, переваги, недоліки й намагаємося зрозуміти, якій кількості людей будуть близькі цінності, емоції та меседжі нашого проекту. Як кажуть дослідження, що проводилися в інших країнах, глядач передусім вибирає фільм, хай як дивно це звучатиме, за жанром і тематикою.