«Захар Беркут»:
як створювалося обличчя проекту
Особливості українського й міжнародного промо
та кастингу для однієї з найгучніших кінопрем'єр року.
СПЕЦПРОЕКТ
ТЕКСТ: Анна Давидова
У Захара Беркута в однойменному фільмі – обличчя американського актора Роберта Патріка, що прорізане зморшками, наче карпатськими ущелинами. Його пронизливі блакитні очі ніби дивляться крізь гори, крізь час – немов провидять наближення неминучої біди. В них – мудрість, печаль і незламна воля, а геть не крижане презирство та жорстокість – як тоді, коли він грав машину вбивства Т-1000 у «Термінатор-2: Судний день». Таке перевтілення – приклад хорошої акторської роботи. Так само як і рішення запросити голлівудську зірку – приклад грамотного підходу української компанії Kinorob (FILM.UA Group) та американської Cinema Day до продюсування фільму, що розрахований на міжнародний прокат: обличчя такого проекту має бути впізнаваним скрізь.
Проте, якщо задуматися, обличчя проекту – це ж не лише каст, в якому Роберту Патріку та Томмі Фленагану, ще одній зірці проекту, склали компанію українські, американські, британські, казахські та навіть монгольські артисти. І не лише режисери – наш Ахтем Сеітаблаєв і американець Джон Вінн. І не лише трансатлантична продюсерська команда, що складалася з Єгора Олесова, Юрія Карнавського, Джеффа Райса та Раджі Коллінза. І навіть не лише Іван Франко, котрий написав однойменну повість, яку зараз адаптували для екрану сценаристи Ярослав Войцешек і Річард Ронат. Обличчя «Захара Беркута» – всі вони разом. Плюс меседжі та сенси, закладені в масштабну промокампанію фільму. «Батьки і браття! Нинішня наша побіда – велике діло для нас. Чим ми побідили? Чи нашим оружжям тілько? Ні. Чи нашою хитрістю тілько? Ні. Ми побідили нашим громадським ладом, нашою згодою і дружністю. Уважайте добре на се! Доки будете жити в громадськім порядку, дружно держатися купи, незламно стояти всі за одного, а один за всіх, доти ніяка ворожа сила не побідить вас», – писав Іван Франко майже півсторіччя тому. Сказати, що ці слова актуальні для України зараз, – означає не сказати нічого. Сьогодні нам потрібні історії перемог. І це – саме така історія.
Обличчя "Захара Беркута" - обличчя переможця. Як воно формувалося? Розберімося за допомогою цифр, що дають уявлення про масштаби й амбіції проекту. А також, звісно, з допомогою людей: кастинг-директора Ольги Клименко, котра відповідала за обличчя проекту в буквальному розумінні, а ще PR- та маркетинг-директора FILM.UA Group Поліни Толмачової, перед якою стояло складне, але цікаве завдання – сформувати обличчя фільму «Захар Беркут» в ідеологічному, іміджевому плані й презентувати його глядачам так, аби їм захотілося прийти в кіно.
 
Редактор спецпроекту: Анна Давидова
Тексти: Анастасія Рахманіна, Анна Бєлікова, Анна Давидова
Дизайн: Олексій Панов
Більд-редактор: Андрій Поліщук
Відео з прем'єри: Павло Шевчук, Андрій Поліщук
Фотоматеріали: прес-служба FILM.UA
Літературні редактори: Марина Дерська, Дар'я Дерська