На початку липня в Польщі - в межах так званого «антикризового щита» - запрацював закон про оподаткування платформ, що надають послуги відео за запитом. Його дія розповсюджується і на локальних операторів, і на міжнародних. Тепер стало відомо, що за перший квартал існування податку польський бюджет отримав близько 4 млн злотих або приблизно €892 тис. Всі ці гроші пішли до Польського інституту кіно, що в результаті дозволить стимулювати держпідтримку виробництва і дистрибуції національного теле- і кіноконтенту.
Польський інститут кіно не розкриває, хто і скільки саме заплатив, але відомо, що майданчик Cda.pl перерахував 206 тис. злотих.
Закон передбачає, що оператори VoD зобов'язані платити 1,5% доходу незалежно від того, використовують вони рекламну модель або підписку: ставка вираховується з того виду монетизації, котрий приносить найбільше. Не обкладаються податком лише ті оператори, у яких на території Польщі менше 1 млн передплатників/користувачів.
Очікувалося, що за 2020 рік податок поповнить скарбницю на 15 млн злотих, а в майбутньому приноситиме по 20 млн злотих щорічно. Але, мабуть, цифри будуть вище: згідно з прогнозом, вже до кінця поточного року податок на VoD принесе загалом більше 16,7 млн злотих (понад 3,717 млн євро). З них найбільше виплатить Netflix - близько 6,44 млн злотих. Слідом йде місцевий сервіс IPLA з 4,03 млн злотих.
Прогноз розміру податку на VoD в Польщі до кінця 2020 року
Платник податку |
Дохід, злотих |
Податок на дохід (PISF), злотих |
IPLA (Polsat) |
268 879 600 |
4 033 194 |
Player.pl (TVN) |
102 031 600 |
1 530 474 |
Amazon |
44 391 600 |
665 874 |
Cda.pl |
38 728 800 |
580 932 |
Netflix |
429 312 400 |
6 439 686 |
Apple+ |
290 400 |
4 356 |
Інші |
230 392 800 |
3 455 892 |
Всього |
1 114 027 200 |
16 710 408 |
Джерело: wirtualnemedia.pl
Нагадаємо, в Україні також планували введення податку в розмірі 20% на ПДВ для іноземних компаній, що надають доступ до зображень, текстів, аудіо, хмарного простору, рекламних послуг і програмного забезпечення. Під приціл української податкової потрапили б компанії Neflix, Google, Facebook тощо. У травні повідомили, що Facebook і Viber погодилися платити податок на додану вартість на електронні послуги в Україні, але поки закон не ухвалили.