Згідно досліджень Press Gazette, британська газетна та журнальна індустрія отримає не менше 50 млн фунтів стерлінгів на рік після того, як уряд скоротить ПДВ на цифрові публікації. Компанія News Corporation, що володіє The Times і The Sunday Times, ймовірно, виграє від цього рішення найбільше, зберігаючи потенційні 15 млн фунтів стерлінгів на рік.
Скорочення оподаткування було запроваджене з 1 травня. Раніше планувалося, що воно вступить в силу 1 грудня, щоб допомогти видавцям впоратися з пандемією коронавірусу. Індустрія давно стверджувала, що цифрові новини, як і друковані газети, мають обкладатися нульовою ставкою для ПДВ. Британський уряд оголосив про цей крок, супроводжуючи його обіцянкою витратити 35 млн фунтів на рекламу для підтримки друкованих ЗМІ під час кризи, викликаної COVID-19.
При цьому Press Gazette вважає, що небагато новинних організацій мають намір заощадити таким чином. Інсайдери новинної індустрії стверджують, що ціни на підписку встановлюються відповідно до ринку, і протягом багатьох років вони фактично поглинають вартість ПДВ для споживачів.
Видання The Times і The Sunday Times, що мають найбільшу кількість онлайн-передплатників в Великобританії, є найбільшими бенефіціарами цього кроку, за ними слідують Financial Times і Telegraph.
Згідно з підрахунками Press Gazette, ймовірні щорічні вигоди від зміни ПДВ виглядатимуть так:
- Times and Sunday Times - 15 млн фунтів стерлингів;
- Financial Times - 10 млн;
- Telegraph - 6 млн;
- The Guardian - 5 млн;
- The Economist - 5 млн;
- Mail newspapers - 2 млн;
- The Week - 800 тис.
В цілому, за оцінками Press Gazette, зі зниженим ПДВ зазначені видання зароблятимуть додатково близько 44 млн фунтів стерлінгів на рік. Доходи інших газет і журналів, які не включені в дослідження, мають збільшити цю цифру до 50 млн фунтів стерлінгів.